Ze Studence přes Koněšín a Vladislav do Třebíče

Podzimní Vysočinou jsme jednoho chladného rána vyrazili příznačně z vlakové zastávky ve Studenci, a to nejdříve po cyklotrase do stejnojmenné a docela vzdálené obce. Přes ospalou vesnici jsme pokračovali silničkou ještě do nedalekého Koněšína, kde už nás kromě pěkného kostela sv. Bartoloměje na návsi čekala i zelená turistická značka. 3 kilometry to byly polňačkami a posléze údolíčkem potoka Klíček k místu někdejší prachovny či prachárny v údolí řeky Jihlavy, která tu fungovala od začátku 19. století až do roku 1920, kdy zde došlo k definitivně devastujícímu výbuchu, takže dnes v místě nalezneme jen domek a pár chat v okolí. Podél řeky jsme plynule pokračovali do blízké Vladislavi, kterou jsme prošli až k nádraží (2 km) a dali se - stále kolem řeky - ještě na rozcestí Hluboček (2 km po červené se žlutou). Žlutá značka nás dále vedla již známým romantickým skalnatým údolíčkem vzhůru lesem do bývalých lázní v Dobré Vodě. Toto nenápadné, ale velmi působivé místečko - a taky zmíněná cesta k němu - nás fascinuje od první návštěvy před pár lety a rádi jsme se sem opět vrátili. Pro změnu jsme se dále vydali po zelené značce nejprve vzhůru na kopec ke křížku a poté polňačkou k lesu a zase dolů, zpátky do údolí Jihlavy, na rozcestí Dobnavka (2 km), kde jsme se potkali s původní červenou, doufajíce, že jsme se tak vyhnuli úseku, který jsme si pamatovali jako velmi zarostlý. Nebyla to sice tak docela pravda, protože mezitím zarostly i další části cesty do nepříliš pohodlného stavu, dokonce jsme byli nuceni vzhledem k absenci jiné cesty projít i úsekem jakéhosi soukromého pozemku, kde byl kvůli těžbě zákaz vstupu:-( I tak jsme ale posledního 4,5 km do Třebíče po několika drobných zaváháních šťastně dorazili - a jak je už naším dobrým zvykem, zamířili ihned do Vrátek na kafíčko a nejrůznější domácí dobroty, pečené i servírované zde vždy s láskou!:-)

Poslední aktualizace: 5.2.2017
Ze Studence přes Koněšín a Vladislav do Třebíče na mapě
Autor: Isolda11

Příspěvky z okolí Ze Studence přes Koněšín a Vladislav do Třebíče

Ze Studence do Tasova
Vyrážíme z vlakového nádraží ve Studenci, odkud se dáme po žluté…
Ves Pyšel s blízkými Říčánkami, pustými již 1446, patřila ve 14. st. vladykům z Pyšela. Vladykové z Pyšela zdědili na přelomu 14.-15…
Gotická tvrz se nachází v obci Pyšel na Třebíčsku v…
Nachází se při místní komunikaci z Ocmanic do osady Placký Dvůr, necelý…
Ocmanická rozhledna se nachází u místní komunikace spojující obec Ocmanice s osadou Placký Dvůr. Byla postavena na vrcholu zdejšího vodoje…
Příjezd a parkování:Náměšť nad Oslavou leží na silnici I. třídy č…
Vaneč Mrňavá víska bez obchodů i úřadů se nachází …
První zmínka o hradu je z roku 1310 ve spojitosti s třebíčským kl…
Trasa vede po žluté značce z Hartvíkovic na výrazné skalisko, kte…
Zřícenina hradu Holoubek stojí na skalnatém ostrohu, který je ze tří stran…