Ze Sloupu do Boskovic

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

Menší výlet do krásných lesů Moravského krasu jsme zahájili ve Sloupu alespoň krátkým nakouknutím do zdejšího známého poutního chrámu a poté marným hledáním očekávané žluté značky na nedalekém rozcestníku, který momentálně obsahoval pouze červenou!Smile

Nicméně samotná značka naštěstí nezmizela, a tak jsme podle mapy správný směr snadno zjistili a vydali se první 3 kilometry na rozcestí Bučí, ležící už uprostřed hlubokého lesa v nadmořské výšce více než 630 metrů; nechybí zde dokonce ani schránka s turistickou vrcholovou knihou...

Foto: Isolda11

Další zastávkou byla po 2,5 km obec Němčice s pěkným venkovským kostelíčkem, ale i jakýmsi obludným kulturákem na návsi, odkud jsme pokračovali kolem hřbitova kousek za obcí do dalšího lesa a celkem 3 kilometry do následující vesnice Valchov.

Zde už jsme narazili na červenou značku, kterou jsme znali z naší loňské cesty z Protivanova, a vydali se po ní závěrečných 5 kilometrů do sympatických a turisticky přívětivých Boskovic (s naší oblíbenou růžovoučkou cukrárnou na náměstí), kde nás naštěstí až na nádraží chytla první sprška, změnivší se poté při přestupu na nádraží ve Skalici ve slušnou bouřku...

Poslední aktualizace: 26.5.2013
Ze Sloupu do Boskovic na mapě
Autor: Isolda11

Příspěvky z okolí Ze Sloupu do Boskovic

Po stopách Nagela
Stejnojmenný název nese nově otevřená zážitková trasa vedoucí…
Jedná se o geomorfologicky velice cenné krasové území v severní…
Nachází se u parkoviště poblíž provozní budovy Správy jeskyní. Prochází tudy červeně a žlutě značená turistická cesta. Červená vede jedním směrem…
Cílem cesty byly Sloupsko - šošůvské jeskyně v Moravské…
Jedná se o osamocené skalisko stojící naproti vchodu do Sloupsko-…
Nachází se jižně od městyse v příkrém svahu levé údolní stráně z…
  Po štrece pozoruhodným Pustým žlebem mé nožky v úděsném vedru…
Být ubytováni na prahu Moravského krasu a nenavštívit rozsáhlý je…
Jižně od městyse Sloup v Moravském krasu v údolí stejnojemnného potoka se nachází mohuté skalní stěny, v jejichž závěru se Sloupský…
Rozsáhlý labyrint ponorové oblasti Sloupského potoka dlouhý téměř 7,5 km.…
Nachází se na jižním okraji městyse poblíž mohutného skaliska zvaného Hřebenáč, u něhož se propadá Sloupský potok. Tato dominantní lípa malolistá je od…
Nachází se jižně od Sloupu na okraji Pustého žlebu. Upozorní nás…
Kdo má rád prohlídky krásného podzemí, za návštěvu stojí výlet do…
Sloup je díky své poloze označován jako severní vstupní brána do chráněné…
Nachází se ve starém opuštěném lomu nad hotelem Broušek u Sloupu. Byla objevena v roce 1960. Propast je vyvinuta na dvou výrazných…
Rozsáhlý komplex dómů, chodeb a podzemních propastí vytvořený ve dvou pat…
Pozůstatky tří významných vápenek v Moravském krasu: Velká Dohoda…
Vážení přátelé Turistiky i turistiky, tentokrát Vás pozvu do Sloupsko -…
Sobota 17. 9. 2022 V noci se vyjasnilo, …
Hotel Broušek se nachází na začátku Pustého žlebu 1 km jižně od m…