Ze Sázavy na Rosičku a do Žďáru

Další z červnových víkendů jsme vzhledem k avizovanému vedru vyrazili na výlet opět na Vysočinu, kde jsme očekávali přece jen příjemnější počasí. Přes Žďár jsme si zajeli do nedaleké obce Sázava, vzhledem k vleklé železniční výluce a obětavému panu průvodčímu málem bez přestupu (sliboval nám v případě nestihnutí přípoje mimořádnou zastávku rychlíku:-)). Nakonec jen s nevelkým zpožděním jsme šťastně dospěli do výchozího bodu naší trasy a vyrazili s chutí po místní značce do obce. Zde jsme zvolili variantu kolem kostela a Olšiakova sloníka, který nás překvapil svými drobnými rozměry a umístěním v zahrádce soukromého domu. Značka nás dále vedla silničkou směrem k obci Rosička a brzy jsme spatřili i plánovanou stejnojmennou rozhlednu, pročež jsme zvolili zkratku polňačkou rovnou k lesnatému kopečku, na němž stojí. Okolo lesíka jsme zpola zarostlou cestou došli na oficiální přístupovou cestu se žlutou značkou a po pár metrech byli - bez dalšího stoupání - u rozhledny (ca 4,5 km). Zde jsme se akorát vystřídali s odcházejícími a po prohlídce zase přijíždějícími návštěvníky - a měli tak rozhlednu na chvíli zcela pro sebe. Přístupná je volně a dole nechybí malý přístřešek k posezení. Nyní už jsme pokračovali po zmíněné značce přes stejnojmennou obec a silničkou do nedalekého Matějova (2,5 km), odkud nás trasa společně s modrou značkou zavedla k Matějovskému rybníku a posléze už jen po modré - z rozcestí Holetín (3 km) - k dalšímu rybníku Babín (2 km). Po dalším 1,5 kilometru krásnými žďárskými lesy jsme z modré na rozcestí U Křížku přešli na přímou neznačenou cestu, jež nás po chvíli dovedla na místní Hamerský okruh a po něm do zmíněné obce. Hamry jsme spolu se značkou diagonálně překřížili směrem k Hamroňovi, který je sice na červené značce, ale ta by nás zavedla do Žďáru na náměstí, což jsme prozatím nechtěli. A tak jsme spolu s olšiakovským okruhem pokračovali polní cestou k další z jeho zdejších oblud: Mamlasovi, od něhož už je to po modré značce kousek k Jordánku (od rozc. ca 4 km) a žďárskému zámku (ca 1 km), a tudíž i do skvělé a pečlivě klimatizované cukrárny U Tří hvězd:-) Pořádně horko nám ale vlastně bylo až od těch Hamrů a poté obligátní cestou přes celý Žďár na nádraží, jinak se k nám Vysočina opět chovala velmi přívětivě, nechyběly nějaké ty houby, ale i jahody a borůvky...

Poslední aktualizace: 4.8.2016
Ze Sázavy na Rosičku a do Žďáru na mapě
Autor: Isolda11

Příspěvky z okolí Ze Sázavy na Rosičku a do Žďáru

Vysočinou 2013, Přibyslav – Sázava – Žďár
Vysočinou 2013, Přibyslav – Sázava – Žďár  Jsem s kamarády turisty na…
Krásná asfaltová cyklostezka Přibyslav – Sázava je součástí Posázavské cyklotrasy č. 19. Vede po zrušené železniční trati a měří…
Smírčí kámen u samoty nazvané Štenice nedaleko obce Sázava, 3,5…
Přírodní koupaliště s travnatou pláží písčitým vstupem do vody a…
Nachází se východně od malé osady Samotín. Prochází tudy červeně…
Nachází se na západním okraji osady Šlakhamry, která je součástí obce…
Šlakhamr se nachází v údolí řeky Sázavy západně od obce Hamry nad Sázav…
Nachází se mezi skalními útvary na vrchu Peperku, jehož skalnatá …
Expozice Technického muzea v Brně v prostorách bývalého vodního…
Nachází se v údolí řeky Sázavy 1,5 km západně od vlakové zastávky…
K rozhledně Rosička byla nově vyznačena žlutá turistická značka z Nového…
Socha Mamuta se nachází na levém břehu Sázavy, pod Rozštípenou skálou na…
Velká Losenice, obec s necelou tisícovkou obyvatel, se nachází nedaleko…
Přírodní památka Peperek se nachází nedaleko Žďáru nad Sázavou, nad obcí Velká Losenice. Jedná se o skalní hřeben v lesním komplexu…
Rozhledna na kopci Rosička nad obcí stejného jména. Jedná se o kombinovanou stavbu telekomunikační věže se schodištěm a Ochozem ve výšce 24 m pro náv…
Nachází se pod rozložitým skalním masívem Rozštípené skály nad ře…
Hraniční kámen označující zemskou hranici mezi Moravou a Čechami, která…
Obec Rosička leží ve Žďárských vrších přibližně 9 km jihozápadním směrem od Žďáru nad Sázavou. Na východ od obce prochází hranice…
Nachází se v údolí Sázavy západně od osady Najdek. Prochází tudy…
Velkolosenický farní kostel zasvěcený svatému Jakubu Většímu se vypíná nad obcí a tvoří její výraznou dominantu. U kostela najdeme…