Ze Cvikova na Jedlovou horu

číslo 1 Cvikov - náměstí Asfalt 0,0 km
  Rozcestník s modrou značkou se nám asi nejlépe bude hledat na náměstí. Značka nás provede městem až Dětské léčebně, projdeme Kalvárií až na silnici a po ní dojdeme do Trávníku.
číslo 2 Trávník - odbočka ze silnice Asfalt 3,0 km
  Projdeme rekraační oblasti osady Trávník až k rzcestníku u Domova důchodců v Antonínově údolí, odkud dále budeme pokračovat po žluté značce.
číslo 3 Antonínovo údolí Šotolina 4,4 km
  projdeme Antonínovým údolím až do osady Naděje a dále proti proudu Hamerského potoka až k přehradě Naděje.
číslo 4 Přehrada Naděje Šotolina 6,9 km
  Od přehrady Naděje jdeme lesem až k silnici na Horní Světlou, přejdeme silnici u sv. Jana, nedaleko Sirných pramenů.
číslo 5 U sv. Jana 8,7 km
  Od sv. Jana pokračujeme lesním terénem k hlavní silnici na Rumburk pod Velkým Stožcem.
číslo 6 Stožecké sedlo 11,0 km
  Přejdeme frekventovanou silnici a odtud nám zbývá již poslední úsek k rozcestníku u nádraží v Jedlové.
číslo 7 Nádraží Jedlová 12,8 km
  Došli jsme konečně do cíle. Než přijede náš vlak, můžeme něco pojíst a popít v místní restauraci, ale cítíme-le se ještě málo unaveni, doporučuji výšlap na Jedlovou horu.

Vyrážíme poznat krásy přírody v Lužických horách pod Jedlovou horou. Naše trasa začíná ve městě Cvikově, ležícího 7km východně od Nového Boru. Ze Cvikova vycházíme po modré turistické značce, která nás přivede na mystické místo u Dětské léčebny, na Kalvárií, kde jsou k vydění kapličky se zastáními Křížové cesty. Odtud pokračujeme přes Trávník do Antonínova údolí, dále k přehradní nádrži Naděje a od ní projdeme Stožeckým sedlem,abychom dorazili k cíli naší trasy na nádraží v Jedlové. Zbylo-li nám něco sil, můžeme ještě i podstoupit výstup na Jedlovou horu, kde je z rozhledny báječný výhled.

Poslední aktualizace: 23.9.2012
Ze Cvikova na Jedlovou horu na mapě
Autor: Karolus

Příspěvky z okolí Ze Cvikova na Jedlovou horu

Cvikov - květnatá louka
V České republice dlouhodobě kvůli zemědělskému zpracování půdy a…
Z Cvikova se dáte po zelené k Dutému Kameni. U Drnovce, při silnici E442…
Ortel je výrazný znělcový vrch nacházející se v Podhůří Lužických hor. Je…
Vážení přátelé turistiky, rád bych Vás pozval na pěší výlet okolím Cvikova…
Cvikov leží v Severních Čechách, východně od Nového Bor…
V době středověkého osidlování Lužických hor se pět kilometrů severně od Cvikova v lese ukrýval hrad…
Turistický rozcestník, který se nachází na Náměstí osvobození ve Cvikově,…
Výlet začínáme na náměstí v Cvikově, po překročení hlavní silnice se již…
Vydáme-li se ze Cvikova po modré turistické značce směrem do obce Trávník,…
Městečko Cvikov leží v podhůří Lužických hor, asi 6km severovýchodně od…
Město Cvikov leží v okrese Česká Lípa 6 km na severovýchod od Nového Boru.…
Počátky vaření piva ve Cvikově sahají až do roku 1560, kdy bylo 72 cvikovským měšťanům od pozemkové vrchnosti…
Toto rozcestí je křižovatkou dvou cest.Žlutá TZ vyznačuje asi…
Oblast pískovcových věží mezi Novým Borem a Cvikovem je známá skalním…
Za výchozí bod našeho dnešního putování použijeme nádraží ČD ve Svoru.…
Křížová cesta se nachází na severovýchodním okraji obce a dovede nás k ní modrá turistická značka směrem na Trávník. S budováním…
Křížový vrch (437 m), často také označovaný jako Kalvárie, je nev…
Na tomto výletě se podíváme do Lužických hor k přehradě NADĚJE.Výlet…
Pondělí 23. 8. 2021 - dopoledne V noci bylo teplo, kdy přestalo pršet,…
Někdo preferuje turisticky známé, frekventované cesty, zatím co jiní milovníci přírody naopak vyhledávají méně navštěvované trasy.…