Trasy Pěší trasa Malá náročnost

číslo 1 Zdoňov bus zastávka, točna 0,0 km
  Kdyby někdo jel autem, lze zaparkovat u točny.
číslo 2 kostel Nejsvětější Trojice Asfalt 0,2 km
číslo 3 kaple Sv.Jana Nepomuckého 1,5 km
  Po žluté tzv. Hřebenovka, jdete kolem pastvin, zákaz vjezdu au. Když pálí slunce nelze se kde po cestě schovat.
číslo 4 Zdoňovské menhiry 1,8 km
  různě rozmístěné kameny tzv. Menhiry i s legendou
číslo 5 zřícenina Kopeček, zřícenina kostela Sv.Panny Marie 2,6 km
  neznačená
číslo 6 Zdoňov bus zastávka, točna 4,1 km

Velmi malá náročnost, můžete i s kočárkem, jen pod schody ke kostelu ve Zdoňově a pod kopcem s názvem Kopeček se musí kočár nechat dole nebo tam musí někdo počkat.
Lze přijet autem a zaparkovat na aut.zastávce ve Zdoňově nebo busem jako my. Jdeme vesnicí, pak zabočíme na žlutou značku doprava a jdeme kolem pastvin, když pálí slunce nelze se nikam schovat, občerstvení s sebou. Jdeme ke kapličce Sv.Jana Nepomuckého, nedávno opravena, lze okýnkem ve dveřích nahlednout dovnitř. Spouští se mrholení, ještě že máme s sebou i pláštěnky, schováváme se pod stromem u kapličky. Stihneme se i najíst. Pak se vydáme k menhirům na stráni, je to kousíček. Čteme si legendu. A pak už se pouštíme na Kopeček a že je to kopec, docela strmý. V lese je ukryta zřícenina kostelu Panny Mariie. Je to velmi fotogenické klidné místo. Pofotili jsme, pokochali se a my jsme vyrazili nazpět, manžel pro nás přijel autem, protože autobusy zrovna moc často nejezdili. Známí pokračují dál a trasu si prodlužují do Adršpachu přes Křížový vrch, ten se nachází naproti zřícenině kostela. Lze sem dojít i z Adršpachu a ve Zdoňově se nechat do Adršpachu odvézt busem.

Poslední aktualizace: 28.8.2020
Zdoňov bus zast. - kostel Nejsv.Trojice se hřbitovem - Zdoňovské menhiry - kaple Sv.Jana Nepomuckého a zřícenina Kopeček na mapě
Autor: pepis

Příspěvky z okolí Zdoňov bus zast. - kostel Nejsv.Trojice se hřbitovem - Zdoňovské menhiry - kaple Sv.Jana Nepomuckého a zřícenina Kopeček

Český horolezecký týden v Adršpašských skalách nabídne i lekce pro veřejnost zdarma
 Stovka aktivních horolezců z České republiky, Itálie, Slovinska,…
Obec Zdoňov najdeme mezi známými a oblíbenými Adršpašskými skalami a polskými hranicemi pod rovněž známým Křížovým vrchem. První…
Hrnčířské údolí a kaplička sv. Jana Nepomuckého
Ze Zdoňova do Dolního Adršpachu vede žlutě značená cesta. Místu,…
VELMI ZAJÍMAVÉ MÍSTO-ZALESNĚNÝ KOPEC ZA KŘÍŽOVÝM VRCHEM SMĚREM NA ZDOŇOV…
Neděle 27. 8. 2023 Pršelo snad půlku noci, podle vody ve škopku d…
Turistické rozcestí leží na severním okraji obce Zdoňov. Procházejí tudy tyto turisticky značené trasy: modrá Z směrem - Libná,…
Ve stínu turistického zájmu Adršpašských skal, do výše 667 metrů ční do…
Křížový vrch u Adršpachu
Křížový vrch (667 m n.m.) se nachází asi kilometr severně od Dolního Adršpachu. Jedná se o strmý kopec s několika skalními věžemi. Pojmenován je…
Rozcestí prakoviště Adršpach se nachází u příchodu z parkovišť k bráně do Adršpašských skal výchozí bod zelené trasy okruh po Adršpašských skalách.
Dosti náročná, ale velice hezká trasa, kterou ocení zejména…
Můžeme vlakem,autobusem a autem až do Adršpachu. KŘÍŽOVÝ VRCH -ZA…
Adršpašsko-teplické skály patří mezi nejkrásnější a říká se i nejdivočejší skalní města v Evropě.Až do 18.století bylo toto místo nepřístupné díky…
Adršpašsko - Teplické skály
Adršpašsko - Teplické skály, národná prírodná pamiatka, od r…
   Ráno vstáváme už před půl sedmou a poprvé si vaříme v kuchyňce kávu. Po…
Chcete - li  se podívat za krásou a malebností  skal do jednoho z…
Ozvěna Adršpašské skály nachází se v nejsevernější části Národního…
Všichni ti, co chtějí poměřit své síly, mohou…
Národní přírodní rezervace Adršpašsko-teplické skály. Okruh 25 km…
O Adršpašských skalách je tu příspěvků spousta, najdete je pod…
Vodopád na říčce Metuji v místech, kde vtéká do Adršpašského skalního města. Je ukryt ve skalní jeskyni, zpřístupněný chodbou a dřevěnou lávkou. Průtok ve vodopád…