Zdobnice-Říčky-Nebeská rybná-Zdobnice

číslo 1 Zdobnice 0,0 km
  Zdobnice (německy Stiebnitz) leží v údolí stejnojmenné říčky 13 km severovýchodně od Rychnova nad Kněžnou. a ke dni 3. 7. 2006 zde žilo 158 obyvatel.
číslo 2 Kostel Krista Dobrého pastýře Asfalt 0,8 km
  U kostela stojí tři sochy svatých. Svatý Václav a sv. Jan Nepomucký. Třetího svatého jsme neodhalili.
číslo 3 Kostel Nejsvětější Trojice v Říčkách 7,1 km
  Kostel Nejsvětější Trojice v Říčkách vznikl v letech 1790-1792 na místě starší dřevěné kaple.
číslo 4 Turistické rozcestí Říčky - Závěr Julinčina údolí Šotolina 8,3 km
  Místem procházejí turistické trasy: modrá S směrem - Říčky v Orlických horách, Anenský vrch modrá J směrem - Julinčino údolí, pod Pěčínem, Slatina nad Zdobnicí, Peklo nad Zdobnicí, Vamberk žlutá SZ směrem - Říčky - kostel, Zakletý, Pěticestí, Zdobnice, pramen Kněžné, Sv. Matouš nad Jedlovou
číslo 5 Julinčino údolí 9,2 km
  Hluboce zaříznuté údolí horského potoka Říčka, který sem přitéká ze svahů Orlických hor, dlouhé 4 kilometry.
číslo 6 Turistické rozcestí Julinčino údolí, Hamernice 12,1 km
  Místem prochází silnice z Rokytnice v Orl. h. do Zdobnice a tyto značené turistické trasy: modrá SV směrem - Říčky v Orlických horách, Anenský vrch modrá JZ směrem - Plačtivá skála, pod Pěčínem, Slatina nad Zdobnicí, Peklo nad Zdobnicí, Vamberk žlutá JV směrem - Rokytnice v Orl. h., údolí Rokytenky, Žamberk, Žampach, Ústí nad Orlicí žlutá SZ směrem - Nebeská Rybná, Souvlastní, Uhřínov, Antoniino údolí, Šediviny, Dobřany, Sněžné Dále tudy prochází cyklotrasa č. 4075 z Orlického Záhoří a Říček do Litic nad Orlicí.
číslo 7 Nebeská Rybná 14,5 km
  Obec byla výrazně postižena vysídlením německých obyvatel po druhé světové válce. To mělo za důsledek velké vylidnění, které přetrvává dodnes. Poklidná horská ves tak slouží spíš k tiché rekreaci, turistice a k vyjížďkám na kolech. V zimě jsou okolní terény vhodné pro běžkaře. V obci se nachází krásné roubené chalupy, které slouží k pronájmu pro turisty či k soukromé rekreaci.
číslo 8 Souvlastní 16,7 km
  Rozcestí Souvlastní se nachází na žluté a zelené tur. značce severozápadně od Rokytnice v Orlických horách. Lokalitou protéká řeka Zdobnice.
číslo 9 Zdobnice - pila Asfalt 20,9 km
číslo 10 Zdobnice 22,4 km

Od autobusové zastávky Zdobnice jsme vykročili po žluté TZ. Překročili jsme říčku Zdobnice a po 800 metrech jsme stanuli u kostela Krista, dobrého pastýře. Jednolodní klasicistní kostel s trojboce uzavřeným presbytářem a hranolovou věží se nachází ve středu obce. Interiér byl vymalován r. 1891 J. Hoňkem z Nového Hrádku. Varhany jsou pozdně barokní, ostatní zařízení je klasicistní.

Ze Zdobnice jsme pokračovali do Říček. Šlapali jsme po okresní silnici mezi pastvinami plnými stád skotu. Cestou jsme sbírali maliny. Část cesty vedla i lesem, kde jsme u krajnic silnice nacházeli hříbky.

V Říčkách jsme si prohlédli kostel Nejsvětější trojice a v konzumu nakoupili pití.

Po žluté TZ jsme pokračovali do Julinčina údolí vinoucího se podél říčky Říčky. U rozcestí Říčky - konec Julinčina údolí jsme odbočili vpravo a po modré TZ jsme prošli údolím kol lesních tišin, palouků, louček a roubených chaloupek až rozcestí Hamernice. Zde jsme opět odbočili vpravo a tentokrát po žluté TZ jsme dokráčeli do Nebeské Rybné. Ve zdejší hospodě jsme si dali guláš a pivo. Po dobré krmi jsme si prohlédli kostel sv. Filipa a Jakuba, i jejich sochy, které stojí před vstupním průčelím.

Z Nebeské Rybné jsme postoupili k rozcestí Souvlastní a odtud ke křižovatce, kde jsme se odklonili vpravo od žluté TZ a pokračovali dále do Zdobnice. U pily jsme se trochu zdrželi a ač nezvaní, udělali jsme si zde malou exkurzi a místní pilaři nám rádi některé věci ukázali a předvedli. Pak už jsme došli jen k zastávce autobusu a jeli domu.

Poslední aktualizace: 21.12.2014
Zdobnice-Říčky-Nebeská rybná-Zdobnice na mapě
Autor: Evosheek

Příspěvky z okolí Zdobnice-Říčky-Nebeská rybná-Zdobnice

Zdobnice - Anenský vrch - Rokytnice v Orl. horách
Na trasu nastoupíme ve Zdobnici u stejnojmenného hotelu. Žlutá…
Rozcestí leží uvnitř obce Zdobnice u autobusové zastávky na křižovatce silnic z Rokytnice v Orl. horách do Deštného a odbočce do Říček. Modrá značka odtud…
Zdobnice, původně Velká Zdobnice, je horská ves a rekreační středisk…
Vážení přátelé Turistiky i turistiky, rád bych Vás pozval na přechod…
Ve světě je pojem Slow tourism nebo také Slow travel již zcela běžný.…
Od kostela Krista Dobrého Pastýře ve Zdobnici jsme se vypravili po ž…
Zdobnice - první písemné zmínky o osadě se datují od roku 1550. Počátkem…
Webkamera na připojeném odkazu snímá zejména část místního lyžařského…
Dnes nás čekala procházka s dětmi v Rokytnici v…
Lyžařské středisko Zdobnice se nachází v Orlických horách, mezi obcemi De…
Do Orlických hor, tentokrát zájezdovým autobusem s využitím…
Pramen řeky Kněžné leží na úbočí vrchu Pláň nad obcí Zdobnice v Orlických horách. Současnou podobu má od roku 2006, kdy Správa CHKO Orlické hory zad…
Barokní kaple Navštívení Panny Marie pochází z roku 1760. Je kruhového půdorysu a nachází se na hlavním hřebeni Orl. hor ve výšce 1035 m. Sloužil…
Zakletý
Zakletý - výrazný vrch severně nad Říčkami. Místo dalekého rozhledu směrem…
Turistický rozcestník, který se nachází ve známé křižovatce cest Pěticestí u srubu HS, ukazuje turistům cestu v pěti směrech. Po…
Dá se říci, že vlastně všechny horské masivy, které v naší zemi n…
Říčky - na běžkách ze Zakletého do Ski areálu Na Zakletý nás vyvezla…
Počasí je v poslední době jako na houpačce a ani meteorologové se…
Luisino Údolí
Horská víska (876 m) Pod Velkou Deštnou. Připomíná se roku 1828 jako…
Orlické Záhoří je společné pojmenování osad a obcí v údolí Divoké…