Zbojnický chodník

Trasy Pěší trasa Velká náročnost

číslo 1 Rozcestí turistických tras "Dolina Obšívanka" 0,0 km
  Počátek trasy - rozcestí v ústí doliny.
číslo 2 Dno doliny. 0,1 km
  Počáteční úsek trasy stoupá dnem doliny a je úzce sevřen okolními skalami v úzkou souťesku.
číslo 3 Začátek prudkého stoupání na boční skalnatý hřbet. 0,3 km
  Trasa zde uhýbá vlevo a začíní prudce stoupat po vysokých do skály vysekaných stupních.
číslo 4 První vyhlídka 0,5 km
  Trasa vystoupá na menší skalní plošinu,ze které se nám otevřou první výhledy dozadu, na skalami sevřené ústí doliny se skalní jehlou po pravé straně. Vlevo pak pak uvidíme mohutnou skalní hradbu na protilehlých úbočích doliny.
číslo 5 Odbočka k vyhlídce 0,7 km
  Doprava zde odbočuje krátká a prudká stezka k vyhlídce. Z ní můžeme můžeme obhlédnout mohutné sklaní útvary na horních hranách protilehlých úbočích. Po levé ruce pak spatříme kolmou stěnu padající do hlubin. doliny.
číslo 6 Traverz skalní stěnou 0,8 km
  Pěšina zde asi 50 mertů vede vodorovně po úzké skalní římse v téměř svislé skalní stěně. Je jištěna madlem z ocelového lana.
číslo 7 Poslední vyhlídka do doliny 0,9 km
  Za traversem dojdeme na plošinu, ze které lze naposledy pohlédnout k ústí doliny a až do údolí říčky Varínky.
číslo 8 Vyhlídka na centrum Terchovej. 1,0 km
  Ze skalní plošiny zde, přes vrcholky stromů dohlédneme do Terchovej, kterou budeme mít jako na dlani.
číslo 9 Rozcestí "Malé nocľahy" - konec trasy. 1,6 km
  Kolem několika skalních útvarů vystoupáme až plošinku do výšky 1000 m m. m. Zde je rozcestí tur. tras. Dále buď můžeme dále po modré sestoupit do Tiesňav, nebo po žluté pokračovat na hřeben a vrchol Sokolieho.

Zbojnický chodník - Velmi atraktivní trasa vedoucí dolinou Obšívanka.

Celá trasa velmi atraktivní, ale i vzhledem k převýšení dosti náročná. Uspokojí určitě milovníky skalnatého, dolomitového terénu. Celý popsaný ůsek byl dlouhá léta turistům zcela uzavřen. Bylo tomu tak z ochranářských důvodů - viz popis přírodních krás: Dolina Obšívanka. Dnes je , mimo období od 1.3 do 15.6. (každoročně), turistům znovu přístupná. Do výchozího místa – rozcestí „ dolina Obšívanka“ v ústí doliny je možno dojít buď po žluté trase z centra vesnice Terchová (asi 0:30 hod., opačným směrem – 0:25 hod), nebo po modré trase z osady Vyšné Kamence (0:25 hod., opačně – 0:15 hod). Odtud pak už můžeme vyrazit do skal. Reliéf doliny je plný nespočetných skalních útvarů. Často stoupáte jako po schodech zpevněných a jištěných tyčemi, prudkými serpentinami, nebo ve stínu stromů. Scenérie vás přinutí upřít pohled na nad vámi se po obou stranách týčící jehlancovité skály. Řetězy a kovové tyče ulehčí přechod po úzkém chodníku ve skalní stěně. Popsaná trasa vás dovede k rozcestí Malé nocľahy. Celá trasa je dlouhá jen něco přes 1,5 km, ale počítejte že vám však její absolvování zabere nejméně jednu a čtvrt hodiny (opačným směrem pak asi hodinu)

Z cílového rozcestí Malé nocľahy můžete buď sestoupit prudkým sestupem kolem mnoha skalních útvarů do doliny Tiesňavy, nebo pokračovat dále po žluté trase. Ta vás dovede k rozcestí Sokolie – hrebeň. Odtud pak lze buď sestoupit (po zelené trase) do Starého dvora.

Poslední aktualizace: 2.1.2013
Zbojnický chodník na mapě
Autor: 11965

Příspěvky z okolí Zbojnický chodník

Dolina Obšívanka
Dolina Obšívanka – romantická, skalnatá, při ústi soutěskovitě sevřená do…
Od začátku července roku 2006 má Jánošíkem proslavená Terchová (dnes přibl…
Malá Fatra (4): Tiesňavy u Terchové (10/2013) Poslední den…
Navštívime múzeum v Terchovej , kde nájdeme expozíciu s názvom Jánošík a…
Trasa: Hotel diery – Dolné diery – Horne diery – Pod Tanečnicou – Sedlo Medzirozsutce - (Malý Rozsutec – zpět k hotelu Diery)* –…
Dominanta kopaničářské obce Terchová, ležící na severozápadě Slovenska, je bezesporu zdejší farní kostel, který je zasvěcen prvním slovanským věrozv…
Terchovský pohyblivý betlém patří k nejoblíbenějším atrakcím této …
Terchovský betlehem nájdeme v rímsko-katolíckom kostole sv. Cyrila a sv.…
Velký Kriváň (1708,7m.n.m.)
Malá Fatra, pohoří, které zná snad každý z nás. Krásná příroda, hřebenová…
Malé nocľahy – rozcestí turistických tras v severovýchodní části hřebene Sokolie, na území NPR Tiesňavy. Rozcestí se nachází ve velm…
Tento turisticky náročný výlet začínáme v Terchové, odkud nás odveze…
Na značenou turistickou trasu, která začíná u mostu v Tiesňavách (je zde velké parkoviště a je to stejný výchozí bod jako na zbojnický chodník) se i…
NPR Tiesňavy  - národní přírodní rezervace o rozloze 479,21 ha. Nachází s…
Sokolie – hrebeň  – rozcestí turistických tras v severozápadní části hřebene Sokolie, na území NPR Tiesňavy. Rozcestí se nachází ve …
Jsme se ženou starší, poměrně zkušení turisté, letos jsme se rozhodli…
Vzhledem k tomu, že je Terchová zřejmě nejznámějším turistickým centrem Malé Fatry, tak zde přítomnost rozhledny asi nikoho moc ne…
Tiesňavy – kaňonovitá skalnatá soutěska, průlomové údolí říčky Varínky, prolamující hřeben „Rozsutcov“ mezi masivy Sokolie (na západ…
Terchovská Haluškárna je oblíbená restaurace, kde se potkávají turisté…
Terchová - Pamätník najslávnejšiemu rodákovi - Pamätník bol odhalený pri…
Trasa, která překvapí perfektními výhledy do Vrátné doliny, překvapivě…