Žalhoštice- Radobýl - Litoměřice

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

číslo 1 Žalhostice, nádraží Asfalt 0,0 km
  Nádraží leží na trati 087 z Lovosic do České Lípy. Lovosice - Lovosice závod - Žalhostice - Velké Žernoseky - Žalhostice žst - Litoměřice Cihelna - Litoměřice horní nádraží - Litoměřice nemocnice - Trnovany u Litoměřic - Ploskovice - Horní Řepčice - Liběšice - Úštěk -Dubičná - Blíževedly - Kravaře v Čechách - Stvolínky - Zahrádky u České Lípy - Česká Lípa hlavní nádraží
číslo 2 Rozcestí Radobýl -odb. Šotolina 1,7 km
číslo 3 Radobýl Šotolina 2,1 km
  Čedičový vrch ležící v Českém středohoří. Tyčí se nad Žalhosticemi na pravém břehu Labe. Na vrchu býval kamenolom, který v několika patrech odkryl a odtěžil velkou část západní strany kopce. Lomová stěna odkrývá pozoruhodné čedičové sloupce. Z holého temene Radobýlu, osazeného mohutným křížem se otvírá kruhový výhled na Litoměřice, Labe, Lovosice a část Českého středohoří.
číslo 4 Mírové náměstí Asfalt 5,9 km
  Velké veřejné prostranství má přibližně lichoběžníkový tvar a odedávna sloužilo jako tržiště. Od roku 1859 je celé vydlážděno černou dlažbou z místního čediče. Náměstí zdobí dvě kašny. Středu náměstí dominuje morový sloup z roku 1685, který byl postaven podle návrhu Giulia Broggia. Náměstí je osázeno deseti lípami. Převážná většina zdejších domů pochází ze středověku a má gotické jádro.
číslo 5 Budvarka Asfalt 6,1 km
  Dobréjídlo, dobré pití. Slušné ceny i personál.
číslo 6 Litoměřice, horní nádraží Asfalt 6,8 km

Do Žalhoštic jsme přijeli vlakem. Od nádraží jsme po žluté TZ stoupali k Radobýlu. Jak jsme stoupali, stále více jsme se kochali pohledy na Labe a plovoucí remorkéry. Pod vrcholem jsme si rozdělali oheň a opekli buřty. Přitom jsme si prohlíželi slopukovité členění čediče, podobnému tomu na Panské skále u Kamenického Šenova. Vystoupili jsme na vrchol Radobýlu k velkému kovovému kříži a kochali se pohledem na Litoměřice, Labe, Lovosice a České středohoří.

Pak jsme sestoupili na severní straně kopce. Prošli kol retranslační stanice ke kynologické stanici, kde jsme se koukli na výcvik psů a než jsme se nadáli, byli jsme v Litoměřicích. Došli jsme do centra města, prošli se po Mírovém náměstí a zašli do restaurace Budvarka. Dali jsme si telecí na houbách a kuřecí řízek a vypili něco piv a limonád. Nakonec už zbývalo jen dojít na nádraží a jet domu.

Poslední aktualizace: 3.4.2015
Žalhoštice- Radobýl - Litoměřice na mapě
Autor: Evosheek

Příspěvky z okolí Žalhoštice- Radobýl - Litoměřice

Ze Žalhostic do Velkých Žernosek a podél Labe do Libochovan
Ze Žalhostic do Velkých Žernosek a podél Labe do Libochovan.            …
Tento kopec se nachází v horské hradbě Českého středohoří v okolí…
Nezaměnitelný "vykousnutý" obrys…
Radobýl je čedičový vrch ležící v Českém středohoří. Zvedá se nad vsí Žalhostice na pravém břehu Labe, 3 km…
 Při tomto výletě si prohlédneme staré královské město Litoměřice a vydáme…
Vrch Radobýl (399 m n. m.) je přírodní památkou s těžbou odkrytým…
Víno není jen alkohol. Víno je společenský nápoj. Pokud se o ně z…
Jdeme na jeden z vrcholů Českého středohoří. Cesta značená žlutou…
Další z výletů s využitím tak zvané Švestkové dráhy vedoucí nádhernou krajinou Českého středohoří Po občerstvení kávou, která se ve vlaku podává zdarma, vystupujeme v Lovosicích…
Kostel Zvěstování Panny Marie v Litoměřicích. V…
Do Litoměřic se dostanete po D8 například z Prahy po dálnici D8 směrem na…
Litoměřice se proměnily na město v letech 1219-1228. Šlo prakticky o…
Mostná hora neboli také zvaná Mostka je vrch(272m.n.m.) na okraji…
Rozhledna Varhošť stojí na stejnojmenném čedičovém vrchu(639 m.n.m.) v Českém středohoří.Varhošť nabízí jeden z nejhezčích výhledů v…
Tyršův most se nachází v severočeském městě Litoměřice. Jedná se o…
Okresní město Litoměřice leží v severních Čechách, na jižním úpatí Českého…
Z Úštěku nemusíme chodit daleko na pěknou hradní zříceninu.…
vyhlídka, Domské náměstí s klášterem, máchovy schody, Máchova světnička,…
Hrad Litoměřice
Soutěž 2 body
Bývalý gotický hrad je perlou královského města Litoměřice. Srdce…
Základem je budova gotické Radnice, poprvé doložené roku 1397. Zbytky jsou…