Za hlaváčkem jarním na Milou.

číslo 1 Bělušice Asfalt 0,0 km
  vlaková zastávka
číslo 2 kóta 355 Šotolina 1,2 km
číslo 3 Milá 510m Šotolina 2,9 km
číslo 4 Písečný vrch 318m Šotolina 6,7 km
číslo 5 Bečov Asfalt 11,3 km
  vlaková zastávka

Od železniční zastávky vede modře značená cesta přes obec směrem ke kopci Milá. U věznice přes pole a starou zarostlou cestou jsem vystoupal na skalnatý vrchol, který je na mapě označen jako kóta 355. Nacházím zde první hezké trsy hlaváčku jarního. Na vrcholu stojí bouda ze starých železničních pražců, která slouží jako ptačí pozorovatelna. Podobné boudy jsou i na okolních kopcích a v nedávné minulosti sloužili jako pozorovatelny pro dozorce z nedaleké věznice, kteří odtud hlídali vězně pracující na polích v okolí věznice.
Je odtud hezký výhled na část Českého středohoří.
Scházím zpět na silnici a pokračuji po modré k vrchu Milá. Cesta vede zalesněným úvozem až na úpatí vrchu k odbočce na vrchol. Prudké a místy velmi kluzké stoupání končí na travnaté vrcholové části s velkým množstvím rozkvetlých hlaváčků jarních. Další odměnou za náročný výstup je nádherný výhled do okolí.
Zpět na značenou cestu, která je lemovaná kamennými valy, které dříve tvořily hranice mezi jednotlivými poli. Za hezkou vesničkou Milá odbočuji na Písečný vrch. Písečný vrch je velmi poznamenán těžbou písku a křemence, který se zde těžil v minulém století. Na vrcholu stojí nový dřevěný kříž. Bohužel hlaváčka jarního jsem zde nenašel.
Zpět na silnici, po které jsem šel na vlak do Bečova.

Poslední aktualizace: 17.4.2021
Za hlaváčkem jarním na Milou. na mapě
Autor: Hribal

Příspěvky z okolí Za hlaváčkem jarním na Milou.

Skála
Typický vulkanický kopec Českého středohoří mezi obcemi Odolice a Bělušice…
Tobiášův vrch je bezlesý pahorek mezi poli a mělkým údolím Zaječi…
Výlet v nejzápadnější části Českého středohoří po nové naučné stezce. Na…
Kostelík Sv. Jakuba je dominantou vesničky Bedřichův Světec,…
Z obce Kozly, okolo místního hřbitova jdeme na náš první cíl, na Tobiášův…
V jihozápadním cípu Českého středohoří jsou pozůstatky stratovulkánu Milá.…
Čedičový vrch s 400 metrů dlouhým vrcholovým hřebenem vysoký 482 metrů.…
Zapomenutá Studánka v západním okraji Českého středohoří na okraji…
Sinutec je malá vesnička ležící v Českém středohoří, asi 12 kilometrů…
Na severním okraji vesničky Sinutec stojí u silnice kaple svatého Víta.…