Z Vysokých Popovic přes krásné vyhlídky do Oslavan

Na další krásný podzimní výlet jsme si zajeli do Vysokých Popovic na Náměšťsku, kudy vede červená turistická značka přímo od železniční stanice.

Znali jsme dosud kupodivu jen směr do Zastávky u Brna, ale nikoli na druhou stranu: silničkou do Lukovan (2 km) a pak dále do Ketkovic (2,5 km).

Odtud jsme pokračovali k vyhlídce Panorama nebo také Zavřelovo panorama, podle řídícího učitele Františka Zavřela z Třebíče, který byl významným botanikem a přírodovědcem (1,5 km).

Na tomto krásném místě je také k vidění vápencový pamětní kámen, připomínající jistého vedoucího lesního hospodářství moravskokrumlovského statku (více informací na webu obce Ketkovice).

Poté nás cesta vedla kolem odbočky ke zřícenině hradu Levnova (1 km) dolů do údolí Oslavy ke starému mlýnu a přes most do romantické chatové osady Pod Levnovem (1,5 km).

Zde se nachází velký turistický rozcestník, na němž jsme si nyní vybrali žlutou značku do Oslavan.

Nejdříve jsme vyšplhali na vyhlídku Velká skála (1 km), poté zamířili krajem lesa vysoko nad oslavským údolím k rozcestí Doubravka (4 km), pak zase dolů k řece, kolem studánky U Berana Pod Novou ves (2 km).

Odtud už nám zbývalo posledního 3,5 kilometru údolím do Oslavan, přičemž to nebyla zase tak bezproblémová cílová rovinka, jak jsme původně mysleli, naopak jsme si trochu „zahorolezili“J

V cíli nás však čekala odměna v podobě nové cukrárny Caramelly na náměstí v centru Oslavan, takže ani tentokrát jsme nepřišli o naši oblíbenou kávičku… ;-)

Poslední aktualizace: 21.11.2014
Z Vysokých Popovic přes krásné vyhlídky do Oslavan na mapě
Autor: Isolda11

Příspěvky z okolí Z Vysokých Popovic přes krásné vyhlídky do Oslavan

Z Vysokých Popovic do Rosic
Menší výlet nedalekým okolím Brna jsme zahájili ve Vysokých Popovicích,…
Moderní kaple sv.Floriána byla vysvěcena v roce 1999. Základní kámen…
Vyrazíme z obce Ketkovice, dostupné buď autobusem od přípojného vlaku v…
Studánka na tomto místě existovala už před její úpravou ve 20. le…
Přírodní park, který se rozprostírá na lesnatém území východně o…
Důl se nachází asi 1 km jižně od obce Zastávka na západním okraji…
Zastávka a výhybna Babice leží v katastru obce Babice u Rosic na…
Nachází se severovýchodně od Zbýšova za bývalými doly Jindřich a …
Zastávka se nachází v údolí potoka Habřiny, 2 km západně od města…
Roku 1848 byl zaražen, roku 1853 dán do provozu. Těžilo se jen uhlí nejlepší kvality, znečištěné se nechávalo v dole. Roku 1902 byl…