Z Vysokých Popovic do Rosic

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

Menší výlet nedalekým okolím Brna jsme zahájili ve Vysokých Popovicích, kde naštěstí zastavují i některé dálkové autobusy, takže člověk není odkázán jen na pravidelné, ale nepříliš časté osobní vlaky.wink

Díky tomu, že byla neděle, se nám podařilo nejdříve nakouknout do zdejšího kostela, zařízeného sice spíše novodobě, ale přesto vkusně a stylově.
Poté jsme se vydali po červené turistické značce prvního 2,5 kilometru do nedaleké obce Příbram (na Moravě), z větší části po málo frekventované silničce, ale i několika důmyslnými zkratkami.
Příbram se může pochlubit dominantou v podobě kostela, resp. kaple přímo současné, ale také jistě zajímavé, zasvěcené sv. Floriánovi a Panně Marii.
Dále už nás značka zavede do pěkných, nyní ovšem zčásti těžbou poněkud pošramocených lesů; další rozcestí nás čeká u hájenky Habřina (2,5 km).
Ta už se ovšem nachází v údolí u lesní silničky na dohled železniční trati z Brna do Náměšti nad Oslavou, kterou také zanedlouho dvakrát podejdeme a ocitneme se už na silnici nedaleko Zastávky (u Brna).
V tomto místě ale stojí za to udělat si kratší odbočku opačným směrem po této silnici, protože po asi 300 metrech je v dolíku pod odbočující cestou ukryta pěkná historická Masarykova studánka, vybudovaná zde již koncem 20. let minulého století.
Je to opravdu krásné místo ke krátkému odpočinku - a voda ze studánky je opravdu výborná, i když se pak člověk musí po silnici kousek vrátit.
Za nedlouho už jsme ale v Zastávce (2 km) - a odtud vždycky pokračujeme ještě do nedalekých Rosic (cca 2 km), žijících v posledních letech hlavně díky postupně opravovanému zámku.
Tentokrát nás sice trochu zklamala zavřená cukrárna na náměstí, ale protože je v rekonstrukci, můžeme se snad těšit na její novou a lepší podobu v další turistické sezóně...wink
Poslední aktualizace: 4.12.2013
Z Vysokých Popovic do Rosic na mapě
Autor: Isolda11

Příspěvky z okolí Z Vysokých Popovic do Rosic

Z Vysokých Popovic přes krásné vyhlídky do Oslavan
Na další krásný podzimní výlet jsme si zajeli do Vysokých Popovic na…
Moderní kaple sv.Floriána byla vysvěcena v roce 1999. Základní kámen…
Vyrazíme z obce Ketkovice, dostupné buď autobusem od přípojného vlaku v…
Studánka na tomto místě existovala už před její úpravou ve 20. le…
Přírodní park, který se rozprostírá na lesnatém území východně o…
Důl se nachází asi 1 km jižně od obce Zastávka na západním okraji…
Zastávka a výhybna Babice leží v katastru obce Babice u Rosic na…
Nachází se severovýchodně od Zbýšova za bývalými doly Jindřich a …
Zastávka se nachází v údolí potoka Habřiny, 2 km západně od města…
Roku 1848 byl zaražen, roku 1853 dán do provozu. Těžilo se jen uhlí nejlepší kvality, znečištěné se nechávalo v dole. Roku 1902 byl…