Z Vladislavi do Třebíče tentokrát po žluté

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

Díky na prosinec naprosto luxusnímu turistickému počasí jsme minulou sobotu vyrazili ještě jednou na Vysočinu, tentokrát na část třebíčského okruhu. Svezli jsme se do Vladislavi, kde nás uvítala od naší minulé návštěvy opravená barokní socha sv. Jana Nepomuckého od Alexandra Jelínka, a dali se po žluté značce podél Mlýnského potoka k nedaleké romantické přehrádce Balaton a dále pak vzhůru lesíkem, kolem něhož se čile rojili myslivci a kde se ještě daly najít i poslední jedlé houby, až do 3 kilometry vzdálené obce Hostákov, která nás přivítala... kravínem:-). Dále nás pěkné, ač místy poněkud blátivé polní a lesní cesty vedly 3,5 km do Ptáčova, kde jsme kromě pěkných kočiček potkali i známou modrou značku vedoucí z Budišova do Třebíče. Následovaly opět 3 kilometry do Pocoucova, který už je vlastně okrajovou částí města Třebíče. Stejný úsek pak zbýval na rozcestí Dubiny, kde už jsme ale letos jednou byli, takže jsme si cestu maličko zkrátili silnicí, kterou značka nedaleko před zmíněným rozcestím u autobusové zastávky na kraji lesa kříží. Po silnici je samozřejmě třeba se dát vlevo alejí a zanedlouho na okraji města narazíte na modrou značku, vedoucí z Dubin do centra. Ani tentokrát nás nezklamala úžasná chráněná kavárna Vrátka v židovské čtvrti, kam se teď vracíme při každém výletu do Třebíče, protože mají ke kávičce vždycky na výběr něco dobrého!:-)

Poslední aktualizace: 16.12.2014
Z Vladislavi do Třebíče tentokrát po žluté na mapě
Autor: Isolda11

Příspěvky z okolí Z Vladislavi do Třebíče tentokrát po žluté

24. etapa 10 000 kroků Vladislav – Bransouze
24. etapa 10 000 kroků Vladislav – Bransouze    10 000 kroků pro zdraví Dejte chůzi šanci!   Cílem výzvy není ujít každý …
Nedávno jsme objevili, že na Vysočině vznikla zajímavá nová turistická…
Na návsi před farním kostelem Nejsvětější Trojice v městysi Vladislav nedaleko Třebíče je umístěna barokní skulptura sv. Jana…
Již delší dobu jsme uvažovali o návštěvě atomové…
Slavičky patřily ke zboží kláštera třebíčského a…
Severně od Třebíče se rozprostírá Přírodní park Třebíčsko (dříve tzv.…
První zmínka o hradu je z roku 1310 ve spojitosti s třebíčským kl…
Přírodní památka Kobylinec se rozprostírá severovýchodně od Třebíče,…
Zřícenina hradu Holoubek stojí na skalnatém ostrohu, který je ze tří stran…
Podobně jako v nedalekém Hodově stojí také v obci Nárameč v bezprostředním sousedství Budišova u Třebíče na návsi mezi stromy, hned…
 Zámostí Třebíč Nejvýznamnější lokalitou na naší cestě po židovských…
Za židovskými památkami do Třebíče               Od počátku 15. stol.…
Přírodní památka Klučovský kopec se rozprostírá jihovýchodním směrem od…
V parčíku na budišovském náměstí se ve stínu stromů ukrývá sice nepříliš monumentální, ale přesto pozoruhodný barokní sloup se…
Gotická tvrz se nachází v obci Pyšel na Třebíčsku v…
Jedeme do města Třebíč. Podívat se na baziliku sv. Prokopa a židovskou…
Zámek, nacházející se nad levým břehem řeky Jihlavy, je jednou z výraznýc…
Židovský hřbitov, Židovská čtvrť a Bazilika svateého Prokopa…
Třebíč leží na Jižní Moravě, západním směrem od Brna. Město se rozkládá ve východní části Českomoravské vrchoviny a u západního…
Třebíč – bazilika sv. Prokopa (památka UNESCO)
Hned na úvod je potřeba sdělit jednu zásadní informaci. Třebíčská bazilika je prostě nádherná. A přitom by tomu tak vlastně ani b…