Z Víru na hrad Zubštejn

číslo 4 Zřícenina hradu Pyšolec Šotolina 1,8 km
číslo 5 Rozcestí Kobylnice Šotolina 3,4 km
číslo 6 Hrad Zubštejn Šotolina 5,0 km

Trasa výletu začíná v rekreační obci Vír v hlubokém údolí řeky Svratky. Jako počáteční bod jsme zvolili turistické rozcestí Vír-lávka ve středu obce, kudy prochází červeně značená turistická cesta. Ta nás bude provázet po celé délce naší trasy. Po přejití řeky Svratky pokračujeme mezi domky obce při břehu řeky až na kraj lesa. Odtud pak už trasa začíná stoupat až dorazí do výrazného sedla k prvnímu rozcestí pod zříceninou hradu Pyšolec. Krátkou odbočkou vystoupá na vrchol svahové vyvýšeniny, kde se nacházejí zbytky kdysi rozlehlého hradu. Ze sedla pak cesta stoupá dále na hlavní hřeben a v jeho východním svahu na odlesněné strání dorazí na okraj obce Kobylnice. Odtud pokračuje stále vzhůru až na nejvyšší bod hřebene, kde se nacházejí zbytky kdysi významného hradu Zubštejna. Z nejvyšší části hradu se otevírají daleké pohledy po okolí, hlavně pak do hlubokého údolí řeky Svratky. Tento výlet má délku asi 5 km, ale je dosti fyzicky náročný, neboť od Víru až na hrad Zubštejn je nutno zdolat více jak 300 m převýšení.

Trasa výletu se nachází na turistické mapě KČT 1:50 000 č.48 Žďárské vrchy, ve čtverci C6, nebo na podrobné turistické mapě GOL 1:25 000 Olešnicko.

Poslední aktualizace: 18.2.2020
Z Víru na hrad Zubštejn na mapě
Autor: pasatur

Příspěvky z okolí Z Víru na hrad Zubštejn

Po hradech v okolí Víru
Po hradech v okolí Víru (duben 2014)      Takřka v půli dubna se mi…
Náš výlet začíná v obci Vír na Vysočině, významném turistickém středisku…
Název dostala tato obec od místní Skály Vířiny, pod níž se na řece tvořil…
Tato krátká, ale dosti náročná vycházka směřuje od mostu v obci Vír nad…
Vírský mlýnek patří mezi atrakce obce Vír na Českomoravské…
Krátká vycházka z Víru-Hrdé Vsi na zdejší vyhlídkové místo na Vírské skalce - Klubačici. Jedná se o červeně značenou odbočku, která začíná u…
Nachází se mezi hrází Vírské přehrady a obcí Vír. Na vrcholu skály je zbudováno vyhlídkové místo, ke kterému vede od směrovníku u mostu pod Hrdou Vsí z…
Trasa vede po červené značce z Víru-Hrdé Vsi (390 m) uličkami údolím řeky Svratky, tu přejde po lávce a silnicí pokračuje pod hrází přehrady a…
Využili jsme babího léta a vydali se na turistický pochod…
   Dnešní noc spíme v autě poblíž Lomnice. Ráno se budím první a…