Z Věžné do Křižanova

Tak jsme se zase jednou vypravili na Vysočinu - a jako ideální start krásného výletu jsme si dopřáli skvělý jablkový závin a kávu v nedvědické cukrárně Mileně, kterou opravdu milujeme! Od naší poslední loňské návštěvy prošla navíc kompletní rekonstrukcí, po které jí to sluší ještě více než dřív!

Popojeli jsme pak ještě osobáčkem jednu zastávku do Věžné, kde jsme už přímo z nádražíčka vyrazili po modré turistické značce vzhůru do kopců.

2 kilometry jsou to do obce Střítež, dalšího 3,5 km pak přes samotu Lopaty k lávce přes říčku Bobrůvku pod vesničkou Habří.

Odtud jsme už pokračovali společně s červenou značkou údolím podél řeky 1,5 km k lesnímu penzionu Podmitrov a dále pak už po červené, v prvním úseku ještě společně se žlutou.

Hned za areálem penzionu nás překvapil nečekaný brod, voda byla ještě docela studená, ale o to příjemnější byl pak po tomto osvěžení následný výstup do kopce ke starobylé a dosti vysoko položené samotě Nový Dvůr (1 km).

Foto: Isolda11

Dále je to 3,5 kilometru zase dolů do vesnice Dolní Libochová, ležící na břehu docela rozsáhlého rybníka.

Stejně dlouhý úsek je i ten následující do Bojanova, který už je jednou z osad Křižanova; opět krásnými lesy, kde zrovna začínaly růst první letošní houby.

Z Bojanova už jsme po značce dále nepokračovali, ale vydali se po silnici do nedalekého Křižanova, kam jsme snadno dorazili zhruba za hodinku.

Jako obvykle nás pak po menším občerstvení a obhlídce městyse čekala ještě cesta na poměrně vzdálené vlakové nádraží, takže celkem trasu odhadujeme na cca 22 km, což je takový průměrný turistický trénink - v tomto případě opravdu nesmírně krásnou a pestrou vysočinskou krajinou. Vřele všem doporučujeme!

Poslední aktualizace: 4.6.2014
Z Věžné do Křižanova na mapě
Autor: Isolda11

Příspěvky z okolí Z Věžné do Křižanova

Věžná – Nedvědice – Doubravník
Nebýt toho, že jeden ze skupinky  mých starých kamarádů potřeboval něco…
Obec Věžná se nachází 3 km západně od hradu Pernštejna a 5 km od …
Turistické rozcestí Věžná
Turistické rozcestí se nachází na místní návsi na křižovatce hlavních komunikací v obci. Prochází tudy žlutě značená turistická …
  Kostel sv. Martina je nejvýznamnější památkou obce. Na…
Výří skála je jedním z největších skalních útvarů v okolí hradu Pernštejna. Začíná vystupovat ze zalesněné stráně nad silnici směřující z…
Jedná se o vyhlídkové místo poblíž hradu Pernštejna. Podle dostupný…
AutemAutem dojeďte do Nedvědice. Tou přímo prochází silnice č.…
Nachází se přímo pod hradem Pernštejnem a převádí zpevněnou cestu…
Výlet na Pernštejn.   Již dlouho jsem se chystal navštívit jeden ze zná…
Tentokrát se podíváme na pomezí Vysočiny a Jihomoravského kraje. Vyrazíme…
  Hrad Pernštejn, dominující zvlněnému kraji Českomoravské…
Hluboko v lesích ve východní části Českomoravské vrchoviny se nachází hrad…
Zdejší hradní bašta vznikala ve dvou stavebních fázích na přelomu…
Turistický směrovník se nachází na prvním nádvoří hradu poblíž hradn…
Nachází se v těsné blízkosti hradu Pernštejna a stojí v příkrém svahu pod přístupovou cestou k hradu. Jde o tis červený (latinsky Taxus bac…
Pernštejn
Hrad Pernštejn je druhým nejmohutnějším hradem u nás. Hrad stojí nad městečkem Nedvědicí v Jihomoravském kraji a je jedním z našich…
Jedeme se podívat na jeden z našich nejpůvabnějších a nejpohádkovějších hradů. Autem přijedeme do Nedvědice, kde nás na hrad…
Nad říčkou Loučkou nedaleko vsi Strážek můžete objevit zříceniny …
O předminulém víkendu jsme se konečně vypravili do proslulé Trenckovy…
Jedno z nejvýznamnějších rozcestí v jižní části Pernštejnskobystř…