Z Třeboně do Českých Budějovic na dvojkole

Trasy Cyklotrasa Malá náročnost

číslo 1 www.dvojkola.cz 48,6 km
  Půjčovna dvojkol

Nejde ani tak o trasu, jakož o samotný zážitek z jízdy na dvojkole. Dokonce dvojkolo nemusíte ani vlastnit.

Týdenní „cyklo - pobyt“ na Třeboňsku jsme si chtěli něčím zpestřit a po chvilce surfování po internetu jsme narazili na stránky „www.dvojkola.cz“ a volba byla jasná. Po telefonické dohodě nebyl ze strany půjčovny problém nám dvojkola „přistavit“ v den výletu přímo k pensionu u Třeboně. Trasa do Českých Budějovic nebyla vybrána náhodně, neboť půjčovna dvojkol sídlí právě tam. Prvotní obavy z jízdy na dvojkole se rozptýlily s prvním ujetým kilometrem. Poté již jen požitek z jízdy. Jízda na dvojkole je celkově svižnější než na klasice. Teď budu trochu citovat ze stránek www.dvojkola.cz:

„Při společné jízdě se skvěle mezi sebou komunikuje!!! Jeden druhého velmi dobře slyší, aniž byste museli jet souběžně jako na normálním kole. Rovněž ten vzadu může nerušeně pozorovat krajinu kolem sebe a vychutnávat si ji plnými doušky. Odpor vzduchu je taky skvělá věc. Vždy jsem měl problém „udržet” někoho za sebou v „tunelu“. Buď jsem jel pomalu já, nebo on(a). Na dvojkole tyto záležitosti řešit nemusíte. Prostě nezbývá nic jiného než říct: !!! MUSÍTE TO VYZKOUŠET !!! “

Ps.:Měli jsme obavy z průjezdu Č. Budějovicemi, ale cyklostezky a vůbec celá „cyklo – infrastruktura“ města je skvěle řešena a bez problému jsme město přejeli skrz centrum až k půjčovně dvojkol, která byla na opačné straně města, než ze které jsme přijeli. Nazpět do Třeboně jsme jeli busem, který jezdí z Č.B. cca každých 40 minut.

Poslední aktualizace: 17.8.2014
Z Třeboně do Českých Budějovic na dvojkole na mapě
Autor: Sagitr

Příspěvky z okolí Z Třeboně do Českých Budějovic na dvojkole

Cesta kolem Světa
     Stezka kolem Světa tvoří 12 kilometrů dlouhý…
Poměrně nenáročný cyklovýlet kombinující asfaltové silnice, šotolinové…
Na hrázi mezi Opatovickým rybníkem a rybníkem Svět i na okraji parku obklopujícího Schwarzenberskou hrobku najdeme zajímavá kamenná…
Stavbu Schwarenberkovej hrobky som videla na obrázku a keď nám ju…
Schwarzenberská hrobka v Domaníně  9.6.2022  Park u Schwarzenb…
Hrobka rodu Schwarzenberků se nachází poblíž Třeboně v Domaníně, v anglickém parku jihovýchodně od rybníka Svět. Původní…
Hrobku rodu Schwarzenberků najdeme na jižním břehu rybníka Svět.Z Třeboně…
Pomník Jakuba Krčína z Jelčan a Sedlčan (1535- 1604) se nachází na hrázi rybníka Svět, naproti Novohradské brány u přístaviště…
Třeboňský pivovar, ktorý svoje pivo predáva pod obchodnou značkou…
Během krátké dovolené v Třeboni jsem využil krásné počasí a udělal si…
Pivovar Regent se nachází v jižní části historické části Města Třeboně. V …
Novohradská brána je součástí vnějšího pásu Městského opevnění v jižní části města a prochází jí komunikace spojující hlavní…
Svinecká brána v Třeboni se nachází v užší, jižní části Žižkova náměstí. Tvořila součást vnitřního Městského opevnění. Byla…
Městské opevnění Třeboně se začalo budovat ve 13. stol., postupně bylo zdo…
Dalším klenotem Třeboně a jejího okolí je bezesporu Schwarzenbers…
Tak jsme zase po nějaké době vyjeli za poznáním krás vzdálenějších…
Závěrečná část jihočeského cestopisu sice „pouze“ popisuje naši cestu domů…
Město Třeboň patří mezi nejmalebnější města v jižní části České republiky.…
Mariánský sloup v Třeboni.    Vedle Kašny stojí na Masarykově náměstí,…
  Třeboňsko ...prapůvodně oblast močálů, kterou člověk mnohá staletí u…
I když je budova Zámecké lékárny, která byla postavena v letech 1605 až…
Nedaleko Třeboně, stojí mezi rybníky na krásném klidném místě kostelík sv…
Vodní kanál Zlatá stoka v Třeboňské pánvi má za úkol napájet zdejší sousta…
Rozcesník, nebo spíše směrovník umístěný na podstavci pouličního osvětlení v ulici Petra Voka u Masarykova náměstí v Třeboni…
Vyrážíme do Třeboně, abychom mohli obdivovat zdejší pamětihodnosti. Už když se blížíme k městu jsme ohromeni obrovskou plochou rybníku Rožmberk. …
Třeboň – panoramatický výtah s jedinečným výhledem
Kdo se rád dívá na okolní krajinu z výšky, může v Třeboni po schodech vystoupat na radniční věži na náměstí.…
Třeboň leží v Jižních Čechách, jihozápadním směrem od města Jindřichův…
Rybník Svět vybudoval J. Krčín z Jelčan v letech 1571-1573. Rybník byl…
Třeboň (zámek)
Soutěž 3 body
Malebný zámek je obdivovanou dominantou města Třeboně, kte…