Z Ruprechtova přes Bukovinku do Křtin

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

Ze Zastávky autobusu v Ruprechtově u hřbitova jsme se za zvuků místního rozhlasu, oznamujícího po chytlavé písničce výhodný prodej montérek s laclem, vydali po modré turistické značce k nedalekému rybníku s restaurací a zábavním areálem pomeRANCH a pak už kolem chat dále do lesů.Smile

Po 2,5 kilometrech následovalo lesní rozcestí Prostřední, odkud jsme pak klesali nádherným skalnatým údolím podél potoka další 2 km až na známé místo s turistickým přístřeškem a starými botami na stromě nedaleko rozcestníku Rakovecké údolí.

Zde jsme protnuli červenou značku, vedoucí z Lulče přes Račice do Jedovnic a Ostrova u Macochy a pokračovali dále přes louku a lesík do obce Bukovinka.

Z kraje lesa působila s kostelíčkem na návrší velmi malebně, ale z druhé strany už se také rozrůstá celou satelitní čtvrtí.sad

Obcí procházejí i různé cyklotrasy, jsou tu asi 2 restaurace… a nějaká stará paní zrovna otevřela kostelní vrata, takže jsme mohli nahlédnout i dovnitř.

Foto: Isolda11

U kostela je také rozcestník, odkud už jsme se pak vydali po červené směrem do Křtin. První Zastávkou bylo rozcestí Lhotky po 1,5 km, další pak o kilometr dál – kousek za památnou myslivnou.

Lesní silnička pak pokračovala dalšího 1,5 km přes autobusovou Zastávku nad obcí Březina až na rozcestí k Bukovině, odkud už je to jen posledního 2,5 km do Křtin.

Tam se přijde lesem krásně shora, takže se návštěvníkům nabízí snad vůbec nejhezčí pohled na úžasný Santiniho chrám!

Po jeho opětovné prohlídce, které člověk nikdy neodolá, jsme zakončili samozřejmě kafíčkem v cukrárně Adině hned naproti u autobusové zastávky…Smile

Poslední aktualizace: 14.5.2012
Z Ruprechtova přes Bukovinku do Křtin na mapě
Autor: Isolda11

Příspěvky z okolí Z Ruprechtova přes Bukovinku do Křtin

Ruprechtov - došková chaloupka
Nachází se na hlavní ulici na rozšířené návsi ve střední části ob…
V severní části obec Ruprechtov stojí zajímavý zděný větrný mlýn holandsk…
Tak jsme si zase jednou zajeli do Ruprechtova (autobusem IDS JMK z Vyškova…
Ruprechtov je středně velkou obcí s 560 obyvateli a najdeme ji severozápa…
Symbolem Ruprechtova na Vyškovsku je bezpochyby známý větrný mlýn, postavený v roce 1873, který fungoval do ... let 20. století. …
11. 6. 2021 Už předem jsem si naplánoval, že při slušném počasí m…
V Podomí na Vyškovsku přebývá 440 duší a dvě půvabné historické tramvaje,…
12 km SZ směrem od Vyškova najdete obec Ruprechtov. 2 km východním směrem od Ruprechtova je v oblasti lesa hradní zřícenina Kuchlov.…
    Prolog   Píše se o něm, ... je jedním z nejdelších a nejmalebnějších…
Jedna z několika zaniklých středověkých osad na Blanensku, v údolí Rakove…
Přírodní park s Naučnou stezkou, kde se nachází velmi zachovalé lesy a vy…
Rozcestník Rakovecké údolí leží asi v polovině Rakoveckého údolí, zóny klidu mezi obcemi Jedovnice a Račice na Vyškovsku. Rozcestí se nachází v místě k…
  Tvrdí se o něm, že je nejen jednou z nejrosáhlejších (téměř 13 km), ale…
Zřícenina hrádku Kuchlova se nachází nad soutokem říčky Malá Haná a potoka Rakovec nedaleko vodní nádrže Opatovice. Prochází kolem…
Senetářov je malebnou nevelkou obcí s 500 obyvateli a najdeme ji východní…
Při svých toulkách po Moravském krasu nebo při cestě do Vyškova od Blanska…
Covidová a hlavně proticovidová opatření opět narušila výběr lokality ale hlavně ubytování při takřka tradičním jarním kolařském výletu. Cíl byl urče…
Zámek je výraznou dominantou obce Račice na Vyškovsku v Jihomoravském…
Nachází se na východním okraji městyse a svou rozlohou 42 ha je n…
Jedovnice jsou velká obec s vyhledávanou rekreační oblastí na březích…