Z Rudíkova do Třebíče

Doslova houbařskou žeň jsme zažili o víkendu na zajímavém výletě Vysočinou.

Zajeli jsme si do nevelké obce Rudíkov nedaleko Budišova na Třebíčsku a vydali se po zelené turistické značce do Třebíče, což je celkem pěkných 18 kilometrů.

První zastávkou je lesní rozcestí se srubem Kuchyňka (2,5 km).

Dále nás čekaly 3 kilometry do Horních Vilémovic, což byl úsek poněkud originálního značení, např. krajem lesa podél jakési Pastviny, do značné míry postrádající trochu viditelnější cestu.

I na dalších 3 km k rozcestí Pod Jelení hlavou jsme párkrát zaváhali, ale pak už nás čekala docela pohodlná lesní a poté polní cesta do Okřešic (4 km).

Poté, co jsme pochopili, kam šipka za obcí vlastně ukazuje, jsme už bez dalších problémů dorazili na poslední rozcestí Dubiny (2 km) a pak i do cíle naší cesty – Třebíče (3,5 km).

Mile nás překvapil docela efektní příchod do centra shora kolem barokní kapličky sv. Barbory, odkud je opravdu krásný výhled na město.

K zaslouženému občerstvení jsme zase jednou využili naši oblíbenou kavárnu Vrátka v židovské čtvrti a vlastně nejvíc nám poté dala zabrat zpáteční cesta do Brna – díky pozoruhodné kombinaci různě zpožděných, měněných a nahrazovaných vlaků…Smile

Poslední aktualizace: 4.8.2014
Z Rudíkova do Třebíče na mapě
Autor: Isolda11

Příspěvky z okolí Z Rudíkova do Třebíče

Z Rudíkova údolím Balinky do Velkého Meziříčí
Letos již potřetí – a asi na nějakou dobu také naposledy, protože víc…
Při našem putování po rozhlednách jsme už konečně dostali na…
Tento Dub letní roste u zemědělského objektu u silnice vedoucí od…
Rozhledna Rubačka se nachází ve svahu stejnojmenného kopce na vrcholu zdejšího vodojemu. Nejsnadnější a nejkratší přístup je k ní od…
Rubačka - rozhledna
Kopec Rubačka se nachází severně od spojnice obcí Oslavička a Nový…
Na návsi v obci Hodov nedaleko Budišova u Třebíče stojí kaplička zasvěcená sv. Janu Nepomuckému. Vybudována byla pravděpodobně v 19.…
Podobně jako v nedalekém Hodově stojí také v obci Nárameč v bezprostředním sousedství Budišova u Třebíče na návsi mezi stromy, hned…
Gotická věžovitá tvrz se nachází ve vsi Nárameč na…
V parčíku pod kostelem v centru Městečka Budišov u Třebíče se ukrývá skupina barokních soch. Jedna z nich představuje sv. Jana…
V parčíku na budišovském náměstí se ve stínu stromů ukrývá sice nepříliš monumentální, ale přesto pozoruhodný barokní sloup se…
Kostel Nanebevzetí Panny Marie a sv. Gotharda stojí na Návrší uprostřed…
Rozsáhlý zámek je klenotem obce Budišov na Třebíčsku v kraji Vysočina.…
Přírodní park Balinské údolí tvoří tok Balinky mezi obcí Uhřínov a Velkým Meziříčím. Svahy, mezi kterými meandrující říčka protéká…
Jednou z dominant Městečka Budišova u Třebíče je kvalitní barokní sousoší svatého Václava se dvěma anděly. Nachází se na křižovatce,…
Ve stopách jednoho dávného školního výletu jsme se vydali zase jednou krásnou krajinou Vysočiny, tentokrát z Budišova do Velkého…
Přírodní památka Kobylinec se rozprostírá severovýchodně od Třebíče,…
V přírodním parku Kobylinec kvete v časném jaru vzácný…
zřicenina strážního hrádku přelomu 13. a 14. století na výrazném ostrohu …
Nejmohutnější javor klen okresu Třebíč. Nachází se na malé světlince při okraji lesa, asi 300 m západně od osady Věstoňovice. Obvod k…
Severně od Třebíče se rozprostírá Přírodní park Třebíčsko (dříve tzv.…