Z Rozsochatce přes Pohled do Brodu

Nedávný jarní výlet nás zavedl, resp. vláčkem zavezl opět do Rozsochatce u Havlíčkova Brodu, odkud jsme se vydali posledním dosud nevyzkoušeným směrem po zelené turistické značce silničkou do nedaleké vesničky Jahodov (2,5 km). Dále nás značka vedla k rozcestí Na Kopci (1 km) a poté přes menší lesík a polňačkou do České Bělé (3,5 km). Nyní už jsme pokračovali po žluté vzhůru kolem kostela a hřbitova až na Ševcův kopec (dříve Šibeniční vrch), který zdaleka dominuje okolí barokní kapličkou Čtrnácti sv. Pomocníků z 2. poloviny 18. století a leteckým majákem z roku 1930. Po 3 kilometrech příjemně rozhledové polňačky jsme dorazili do Krátké vsi a pokračovali do lesů a okolo samotu U Tomů k baroknímu poutnímu místu sv. Anna (3,5 km), které od naší poslední návštěvy před pár lety pěkně prokouklo. Občerstvili jsme se samozřejmě u zdejší studánky a poté směřovali do nedalekého Pohledu (2 km), kde sice naopak zdejší památky v opravách mnoho nepokročily, ale aspoň jsme se seznámili s nepřehlédnutelným Olšiakovým Gryfem u zámku (z roku 2014). Pro zbytek cesty už jsme využili známou červenou značku pohodlnou rovinkou přes vesničku Termesivy (3 km) do cílového Brodu (3,5 km), kde jsme se samozřejmě před odjezdem nezapomněli stavit v nové cukrárně u náměstí...

Poslední aktualizace: 28.6.2017
Z Rozsochatce přes Pohled do Brodu na mapě
Autor: Isolda11

Příspěvky z okolí Z Rozsochatce přes Pohled do Brodu

Z Rozsochatce do Havlíčkova Brodu
Další z krásně slunečných Jarních víkendů jsme si zajeli přes Havlíčkův…
V obci Rozsochatec v okrese Havlíčkův Brod, na svahu nad Zámeckým…
Legiovlak je kopie legionářského vlaku, se kterou…
Nedaleko obce Dolní Krupá, na odbočce ze žluté značky, na stráni nad Břev…
Zřícenina hradu Ronovec stojí na ostrohu nad levým břehem Břevnického…
Rozcestník zelené turistické značky v osadě Zálesí, části obce Horní Krupá. Rozcestník se nachází ve středu obce u silnice, která Zálesím…
Současný kostel dominanta města Kojetína byl postaven v letech 16…
Severně od Havlíčkova Brodu, na horním toku Krupského potoka, v údolí pod Volským vrchem se nachází nevelká obec Horní K…
Buk u Lysé v okrese Havlíčkův Brod, zvaný též buk v Boučí, byl vyhlášen památným stromem v roce 1988. Vyniká především svými úctyhodnými…
Počátky najdete 35 km jihozápadně od Jihlavy. Je zde místní vlat…
Toto jest zpráva o průchodu dnem kaňonu Doubravy, kterou jsem uskutečnil na svátek moravských věrozvěstů Léta Páně 2021.   V tom pon…
Svojí mohutností vytváří dominantu města. Nachází se v severovýchodním nároží Havlíčkova náměstí v historické části. Jeho Počátky sahají do 2.…
Sokolohrady ( Sokolovec )
Skromná zřícenina hradu Sokolohrady, nazývaného také Sokolov, stojí na skalním útesu nad údolím říčky Doubravy poblíž Chotěboře na…
Havlíčkův Brod (před rokem 1945 Německý Brod) je město,…
Obě kulturní zajímavosti se nacházejí v historické části města uprostřed Havlíčkova náměstí. Barokní morový sloup, zvaný též mariánský, má na vrcholu…
V obci Bílek u Chotěboře se vydáme po červené směrem k …
Zatoužíte-li po kaňonem semknuté cestě klikatící se podél šumící řeky se…
Přibyslav leží ve Východních Čechách, západním směrem od města Žďár nad S…
Hrad stojí na vrcholu táhlého hřbetu (620 m) v dominantní poloze…