Z Pouzdřan k soutoku Svratky a Jihlavy a dále do Ivaně

číslo 10 U staré mušovské silnice Asfalt 7,0 km
číslo 11 U silnice k Vrkoči Asfalt 8,0 km
číslo 12 Ivaň, BUS (linka 530) Asfalt 8,4 km

Brzkojarní nenáročná vycházka vede po výhradně zpevněných komunikacích a proto je ideálním výletem v době, kdy běžné cesty bývají téměř neschůdné. Tím pádem je vhodná i pro cykloturisty. Začínáme na železniční stanici Pouzdřany a ulicí pokračujeme do středu obce. Zde mineme náves s dominantním gotickým kostelem, po chvíli projdeme kolem krásného renesančního domu a zanedlouho odbočíme do pouzdřanské sklepní uličky. Za ní co nenvidět přicházíme k rozlehlému Pouzdřanskému rybníku, obtáčíme jej po cestě vlevo a dorazíme ke stejnojmennému rozcestí. Odtud pokračujeme po zpevněné komunikaci po žluté značce k přečerpávací stanici a zde po vyvýšené hrázi odbočíme vpravo a sledujeme příbřeží střední novomlýnské nádrže. Po ní přijdeme až do blízkosti soutoku Svratky s Jihlavou. Odtud pokračujeme po hrázi proti toku Svratky až k mostu. Ten přejdeme a opět po modré značce lužním lesem dojdeme k dalšímu mostu, tentokráte přetínající řeku Jihlavu. Za ní po hrázi tentokrát proti toku Jihlavy dorazíme až k silnici. Zde přejdeme řeku a cíl dnešní cesty obec Ivaň s dominantním kostelem máme již na dohled. V obci nám občerstení poskytnou dvě hospůdky s názvy Ivaňka nebo Zdeňka anebomůžeme navštívit vinárnu u kostela v umístěné v bývalé faře. Tato nikterak náročná vycházka je dlouhá necelého osm a půl kilometru. Trasa vycházky se nachází na turistické mapě KČT 1:50 000 č.88 Pavlovské vrchy
a dolní Podyjí, ve čtverci A3, nebo na podrovné turistické mapě GOL 1:25 000 Hustopečsko.

Poslední aktualizace: 9.4.2019
Z Pouzdřan k soutoku Svratky a Jihlavy a dále do Ivaně na mapě
Autor: pasatur

Příspěvky z okolí Z Pouzdřan k soutoku Svratky a Jihlavy a dále do Ivaně

K soutoku Svratky a Jihlavy
Od železniční zastávky v Pouzdřenech po modré značce do Pouzdřan, …
Nachází se u nádražní budovy v Pouzdřanech na začátku Hlavní ulic…
Architektonicky velmi zajímavý kostel je skutečnou dominantou obce Pouzdřany, která se nachází ve vzdálenosti necelých  20 km …
Pouzdřany jsou středně velkou vinařskou a zemědělskou obcí s 750 obyvatel…
Jedna z nejvýznamnějších lokalit stepní flóry a fauny v České rep…
Při jednom z výletů po jižní Moravě jsme projížděli obcí Pouzdřany. Nebýt…
Pouzdřanská step (05/2014) Pouzdřanská step je součástí "Národní …
Jedeme vlakem po trati Brno - Břeclav na zastávku Pouzdřany.…
Turistické rozcestí se nachází na nejvyšším místě Pouzdřanské ste…
Závěrečná část toku říčky Šatavy se nachází jihovýchodně od obce …