Z Polné do Jihlavy

Druhý den našeho podzimního jihlavského víkendu jsme se ráno svezli autobusem do Polné, krásného historického městečka, kde nás zcela přirozeně ihned k sobě přitáhl monumentální barokní chrám Nanebevzetí Panny Marie. Zrovna tam končil nějaký obřad, tak jsme vklouzli dovnitř a překrásný interiér si spolu s dalšími zvědavci nerušeně a zadarmo prohlédli, než nás kostelník vyhnal, že bude zamykat;-) Teprve potom jsme zjistili, že se v kostele konají zpoplatněné prohlídky:-) Naší další zastávkou byla pěkná cukrárna na náměstí, překvapivě v neděli dopoledne otevřená, něco na zahřátí se už hodilo. Obešli jsme hlavní památky města a poté se okolo hradu vydali po modré turistické značce směrem na Jihlavu. Vystoupali jsme na kopec nad zámkem a okolo rybníka Peklo, spolu s naučnou stezkou Josefa Klementa, jsme došli na rozcestí Pod Homolí (1,5 km). Další 3 kilometry byly pěkným lesním údolím podél říčky Šlapanky do obce Věžnička. Pak nás cesta vedla přes pole a další les k Hladovému rybníku, kde jsme se napojili na cyklotrasu a zanedlouho lesní silničkou dorazili do osady Rytířsko (4 km), které dominuje nově opravený hotel v někdejším loveckém zámečku. Následující úsek nebyl zrovna podle turistických představ, neboť nás po celkem rušné silnici vedl k dálničnímu podjezdu a pak ještě dosti dlouho kolem dálnice až k rybníčku u Špitálského lesa (3,5 km), jinak se ale tyto výdobytky civilizace pěšky už asi překonat nedají:-( Pak už nás čekal opět docela příjemný lesní úsek a okolo letiště do vesnice Henčov (3 km), odkud už jsme seběhli kilometr do Helenína k železniční trati a podél ní došli na rozcestí Helenínská silnice (1,5 km), kde už zbýval poslední kilometr na jihlavské hlavní nádraží. Jeho služby byly sice už zredukovány na svérázný stánek s občerstvením kdesi u bočního nástupiště, ale znavený turista si vybere i tam:-)

Poslední aktualizace: 18.10.2015
Z Polné do Jihlavy na mapě
Autor: Isolda11

Příspěvky z okolí Z Polné do Jihlavy

Polná - kostel sv. Barbory
Kostel sv. Barbory je hřbitovní barokní stavbou. Vystavěn v letech 1720 -…
Opevnění Polné bylo vybudováno za Viktorína zKunštátu mezi lety 1443-1500.…
Historické město Polná najdete na Vysočině, v okrese Jihlava. Žije…
Polná – malebné město s bohatou historií, ležící na rozhraní Čech a Moravy…
Koncem ledna letošního roku odvysílala Česká televize dvoudílný…
Polná leží na rozhraní Čech a Moravy mezi městy Žďár nad Sázavou,…
Když jedeme na Moravu, tak často projíždíme Polnou. Na podzim 2011 jsme si…
Starobylá Polná ležící v srdci Vysočiny se může pochlubit řadou cenných historických památek. A tak se není, co divit, že v rámci Me…
Ve starobylé Polné, v srdci Vysočiny, lze objevit mnoho cenných…
Polná  - Záborná, Skrýšov - Poděšín  - Nížkov - rozhled…
Byl postaven v letech 1700-1707 knížetem Leopoldem Ditrichštejnem podle původních plánů italského mistra Dominika de Angeli. Tato…
Synagoga z roku 1862 stojí spolu s rabínským domem v židovském ghettu, kt…
Polná leží na Jižní Moravě, jihozápadním směrem od města Žďár nad Sázavou…
Polná - nejen za Židem Hilsnerem   Krásné historické město Polná se…
Veřejnosti přístupný zámek se nachází ve městě Polná na Jihlavsku v kraji…
Kdo to byl, se neví dodnes. Při zmanipulovaném procesu byl odsouzen…
Středověký most o třech mostních obloucích překlenuje říčku Šlapanku  za…
Větší vesnice na říčce Šlapance. Vznikla ve 13. století jako hornická osa…
Cyklostezka otevřená v r. 2011, přes 9 km dlouhá, vede po tělese staré…
Udělali jsme si výlet na rozhlednu Rosičku. K rozhledně můžeme dojít nebo dojet z obce Rosička se dáme západním směrem a po 500 m…