Z Plavče přes Výrovice a Suchohrdly do Znojma

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

Další z našich letošních Jarních výletů nás zavedl zase jednou na rovinaté a slunné Znojemsko. Jeli jsme autobusem do Plavče, kde jsme si nejdříve trochu obešli zámecký park se zajímavými nejen sochařskými památkami a poté se vydali po zelené turistické značce k vodní nádrži Výrovice a kolem ní do stejnojmenné obce (4 km). Další 2 kilometry nás značka vedla krásným údolím Jevišovky do vesnice Tvořihráz a potom spolu s cyklotrasou 3 km k hájovně sv. Hubert na okraji rozsáhlejšího lesního komplexu. I nadále jsme se drželi zelené: 1,5 kilometru k Bohunickému rybníku a 3 km na rozcestí v lese Purkrábka. Po dalších 3 kilometrech jsme dorazili do Suchohrdel u Znojma, kde bohužel značka končí, ale jako správní turisté jsme na autobus nečekali a došli do Znojma prostě po silnici, i když úplně ideální varianta to samozřejmě není. Vzhledem k sobotnímu většímu rozestupu zpátečních autobusů jsme v cíli ocenili i příjemné bistro hned naproti autobusovému nádraží..

Poslední aktualizace: 30.5.2016
Z Plavče přes Výrovice a Suchohrdly do Znojma na mapě
Autor: Isolda11

Příspěvky z okolí Z Plavče přes Výrovice a Suchohrdly do Znojma

Plaveč
Obec se rozprostírá po obou březích řeky Jevišovky asi 10 km severně od m…
Vodní nádrž Výrovice na řece Jevišovce asi 9 km severně od Znojma. Vodní …
Romantické zříceniny hradu Lapikus stojí na skalnatém ostrohu nad ú…
Historie Obec Rudlice leží na potůčku v krásném údolí porostlém lesními a…
Rok 1916, světová válka v plném proudu. V zákopech stovky tisíc mrtvých. Lidské zdroje se krátí… A na frontu už musí i čtyřicátníci,…
Tato Barokní sýpka pochází z 1. poloviny 18. století s později do…
Přírodní památka Rudlické kopce leží asi 1km severozápadně od obce Rudli…
Vznik kostela lze datovat do 3. čtvrtiny 12. století. Z této doby pochází nejstarší část objektu. Ve 14. století loď prodloužena západním…
Tři dílčí lokality zachovalých rozlehlých trávníků teplomilných t…
Obec s asi 1100 obyvateli. Od města Znojma je vzdálená 4 km severním směr…
Hluboké Mašůvky leží 8 km severně od Znojma směrem na Jevišovice. Jsou ob…
Jevišovka je říčka pramenící západně od Komárovic (na západ od Moravských Budějovic) ve výšce 560 m n. m., teče převážně jihovýchodn…
20.8.2013 Déšť do rána ustal, nicméně zůstává zataženo a je znát citelné ochlazení. Dnes určitě nikam do lesa nepojedeme, po důkladné bouřce bude…
Vevčice jsou malou obcí s 80 obyvateli a najdeme ji asi 5 km jihovýchodní…
Obec leží 7,5km severozápadně od Znojma a 8km jižně od Jevišovic v Jevišo…
Ve znojemské městské části Přímětice připomíná život jednoho z…
Nachází se okraji obce. Obklopuje zdejší zámek, který je přebudován na hotel a je veřejnosti přístupný. Rozkládá se na ploše 4 ha a patří mezi státem…
Historické Znojmo a Hradiště sv. Hippolyta od sebe odděluje…
Znojemské podzemí je labyrint chodeb, který vznikl na přelomu 13. a 14. století, původní význam byly sklepy pod…
Podzemní chodby v historickém jádru vytvářejí rozsáhlý…