Z Ostrovce přes Čížovou a kolem Otavy do Písku

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

Na poslední z výletů naší letošní písecké dovolené jsme si zajeli po stejné trati jako předchozí den, jen o kousek dál: do Dolního Ostrovce. Zašli jsme si 1 kilometr po zelené turistické značce dolů do obce, ale brzy jsme se zase vrátili a přes železniční zastávku pokračovali po téže značce opačným směrem do lesů, bohužel plných neuvěřitelně útočných ovádů (spisovně řečenoJ) na rozcestí Jezvince (3 km), k Červenému kříži (0,5 km), lesnímu rybníku Koželuh (0,5 km) a rozcestí u přírodní rezervace Hrby (0,5 km). Další 3 kilometry následovaly okolo krásné starobylé Čížovské myslivny do Nové Vsi u Čížové a pak už jen asi kilometr do obce, kde nás od včerejška lákala sympatická krčma Na Knížecí. Přišli jsme nedlouho po otevření a uvnitř už bylo plno, oběd nám ale chutnal i na zahrádce (dvorku), snad dokonce ještě lépe;-) K nádraží jsme sešli rovně po silnici místo po zbytečně obcházející značce a dále se vydali po žluté půl kilometru do Zlivic a poté polňačkou k lesu a 3 km do Borečnice, odkud už to bylo jen 0,5 km ke známé Plynové lávce v údolí Otavy. Tentokrát jsme se vydali po druhé straně než minule, po červené značce posledních 6 kilometrů do Písku, přičemž jsme se neopomněli opět osvěžit koupelí, tentokrát v místě někdejšího přívozu a restaurace, o nichž jsme si přečetli na přilehlé naučné tabuli. Zakončili jsme tak jednu z našich jistě nejteplejších dovolených vůbec opravdu příjemně a další den už nás čekala jen cesta domů se zastávkou v našich oblíbených Českých Budějovicích:-)

Poslední aktualizace: 3.9.2015
Z Ostrovce přes Čížovou a kolem Otavy do Písku na mapě
Autor: Isolda11

Příspěvky z okolí Z Ostrovce přes Čížovou a kolem Otavy do Písku

V Obouch
Jihovýchodně od obce Dolní Ostrovec asi 12 km severně od Písku se…
Obec Varvažov leží v okrese Písek asi 6 km jihovýchodně od Čimelic…
Říčka je levostranným přítokem Lomnice těsně před jejím ústím do Orlické přehradní nádrže. V těsném sousedství soutoku je rezervace Dědovické stráně. …
První den jedeme na kole z Vráže u Písku, přes Starou Vráž, Čížovou, Bošovice, Chlaponice, Dobev, Kestřany, Ražice, Radany, Křtěnice a do Vodňan. Úm…
Začátek je ve Vráži u Písku nádraží a konec je tamtéž. Jedná se o…
Hrby je přírodní rezervace ležící západně od obce Vráž u Písku v …
Soutok Lomnice a Skalice   Na toto putování jsme se připravovali také…
Obec Vráž je známá zejména svými lázněmi, orientovanými na léčbu…
Dědovické stráně (evidenční číslo 598) je přírodní rezervace rozk…
Vážení přátelé turistiky i Turistiky, tentokrát Vás pozvu na vycházku do přírody, v okolí  obce Vráž, která se nachází nedaleko Písk…
Vážení přátelé turistiky i Turistiky, rád bych vás pozval na procházku okolím obce Vráž, která se nachází nedaleko Písku, odkud sem …
Vážení přátelé turistiky i Turistiky, rád bych vás pozval na procházku…
Vráž je lázeňská obec, ležící asi 8 km severně od města Písek, na…
Severně od jihočeského města Písek se nachází obec Vráž s novogotickým…
Dvě jezírka, nacházející se pod Čertovou horou, jsou nazývána jezírky lásky - především to menší, spodní, je pak mezi místními…
Skvostná ukázka českého stavitelského umění hra…
Hrad Zvíkov se nachází nad soutokem řeky Otavy a Vltavy na…
Zvíkov
Raně gotický Královský hrad Zvíkov se tyčí na skalnatém ostrohu nad…
Hrad Zvíkov se nachází na ostrohu vypínajícím se nad soutokem řek Vltavy a…
Kouzelný hrad Zvíkov Až zase budete jednou svižně uhánět od Prahy…