Z Nových Hamrů na naučnou stezku Vysoká Pec - Rudné

číslo 1 Nové Hamry, infocentrum Šotolina 0,0 km
  Z N.Hamrů se vydáváme od infocentra okolo hotelu a restaurace Zívr (dříve Seifert) k říčce.
číslo 2 Za lávkou Šotolina 0,1 km
  Za lávkou odbočujeme po úzké cestičce vlevo, ale ne dolů k řece - podle obrovských oblých kamenů (viz foto) mírně stoupáme do kopečka.
číslo 3 Sjezdovka U stříbrného smrku Šotolina 0,2 km
  Vyjdeme na sjezdovce a vydáváme se po ní vzhůru. To je krátký kousek prudkého stoupání. Uprostřed vlevo je sjezdovka opatřena oranžovým ochranným plastem - v těch místech trať vjíždí do tunelu, který je pod námi.
číslo 4 Velká sjezdovka - černá Šotolina 0,5 km
  Sjezdovku přejdeme - naproti v lese již vidíme pokračování cesty. Nejhorší stoupání máme za sebou. Nezapomeňte se podívat dolů do údolí řeky Rolavy a na Nové Hamry.
číslo 5 V lese Šotolina 0,8 km
  V lese držíme přímý směr. Cestičky na této mapě nejsou zakreslené, ale není v podstatě kam špatně odbočit, pokud půjdeme rovně, příp. trošku vlevo. Ostatní cesty zjevně vedou jiným směrem.
číslo 6 Na hlavní cestě Šotolina 1,3 km
  Když se dostaneme na hlavní - širší cestu, odbočujeme vlevo. Ani tuto cestu nelze přehlédnout, navíc stále držíme směr rovně nebo mírně vlevo.
číslo 7 U rybníčku Šotolina 1,7 km
  V lese je vidět menší uměle vytvořený rybníček. Jsou zde i nepatrné zbytky stavení. Zde se muselo moc hezky žít.
číslo 8 Na naučné stezce Šotolina 2,2 km
  Zleva se k nám připojuje naučná stezka. Před námi na Havraním vrchu vidíme panel této stezky. Abychom se tam dostali, musíme kousek vlevo - ale po druhé cestě - ne po naučné stezce. Ale to už vidíme úzkou pěšinku, která vede mezi ohradníky dvou pastvin vzhůru.
číslo 9 Panel č. 10 - Vyhlídka na Havranním vrchu (841 m.n.m.) Šotolina 2,5 km
  A to jsme již na 10. zastavení naučné stezky.
číslo 10 Na naučné stezce Šotolina 2,7 km
  Nyní doporučuji přečíst si pokyny k naučné stezce - viz http://www.turistika.cz/trasy/naucna-stezka-vysoka-pec-rudne , najít si panel č. 10 a podle toho se řídit. Občerstvení je u panelu č.4, kde je penzion s restaurací. Pokud to na trase nevzdáte a neodjedete autobusem nebo vlakem, tak vás naučná stezka dovede zase na toto místo, abyste se mohli do Nových Hamrů vrátit pěšky. Zpočátku se vracíme po stejné cestě okolo rybníčku.
číslo 11 Na rozcestí Šotolina 3,7 km
  Pokud si věříte, že nezabloudíte, pak můžete pokračovat stejnou cestou. Pak ale pozor, v jednom okamžiku se musíte dát cestou doleva. Z tohoto směru je to trochu zrádné. Nám se nechce vracet se stejnou cestou. Jdeme rovně. Tato cesta je trošku delší, ale pohodlnější - není to takový sešup po sjezdovce. Po širší cestě dojdeme až na parkoviště u řeky Rolavy.
číslo 12 Na parkovišti Šotolina 4,5 km
  Nemusíme přecházet na silnici. Před řekou vpravo vede cesta, po které se dostaneme až do Nových Hamrů - pod Velkou sjezdovku.
číslo 13 Pod Velkou sjezdovkou Šotolina 5,7 km
  Zde je malá lávka, po které se dostaneme na silnici a okolo hotelu a restaurace Schwarz do místa, kde jsme se na trasu vydali.

Mezi Vysokou Pecí a Rudnou je zajímavá naučná stezka, která vede navíc velmi hezkou krajinou. Do Vysoké Pece se sice nechá z Nových Hamrů dojet vlakem i autobusem, ale také se tam nechá dojít přes kopeček pěšky. A dokonce se zpátky nechá jít jinou trasou, i když ani jedna není značená. Okružní cesta k naučné stezce je přibližně 5 km dlouhá, k tomu okružní naučná stezka 8 - 10 km, takže je to docela pěkný polodenní nebo celodenní výlet. Převýšení není veliké, ale jsme v horách, terén je zvlněný.

Poslední aktualizace: 15.4.2014
Z Nových Hamrů na naučnou stezku Vysoká Pec - Rudné na mapě

Příspěvky z okolí Z Nových Hamrů na naučnou stezku Vysoká Pec - Rudné

Rozcestí Hotel Zívr
Rozcestník u odbočky z hlavní silnice k nádraží slouží jako výchozí bod pro dvě Naučné stezky. Červeně značená Hamerská naučná…
Křižovatkou třech místních komunikací označenou turistickým rozcestníkem Nad nádražím prochází žlutě značená turistická trasa a…
Jedem do Nových Hamrů. Je to malebná vesnička, která leží v Krušných…
Rozcestník umístěný před železničním nádražím v Nových Hamrech stojí na žlutě značené turistické trase, která okolo nádraží prochází…
9 km dlouhá okružní procházka v okolí Nových Hamrů. Cílem je Tisovský vrch (976 m) s rozhlednou. Vrch se vypíná nad obcí Tisová…
Nové Hamry je malebná vesnička, která leží v Krušných horách na soutoku…
Trasa vede z Nových Hamrů částečně po místním značení, částečně po značené…
První zmínka o kapličce, která stojí v Krušných horách asi 2 km nad obcí Nové Hamry u turistického rozcestí Hamerské naučné stezky,…
Tisovský vrch (též Pajndl) je vrch nad Tisovou u Nejdku, na jehož…
Směrové šipky rozcestníku, který je připevněn na staré lípě u hamerské kapličky (o kapličce zde), ukazují směr procházející…
Na vrcholovém žulovém skalisku Tisovského vrchu /977m/ byla dokončena v roce 1897 jedna z nejmohutnějších a nejkrásnějších rozhleden…
Zhruba tři kilometry severně od města Nejdku se nachází rozhledna, která je po Klínovci, Blatenském vrchu a Plešivci čtvrtou nejvýše…
Rozcestník umístěný na vysokém smrku stojícím u křižovatky lesních cest na rozhrání lesa a pastviny ukazuje směry dvou turistických…
Šipky rozcestníku umístěného u křižovatky místních lesních komunikací ukazují směry dvou turistických tras. Zeleně značená trasa sem…
Téměř okružní naučná stezka vede nádhernou krajinou Krušných hor, po…
Krásné podzimní počasí  láká k výletům. Já jsem tentokr…
Jelení
Přírodní park Jelení se rozkládá v severozápadní části Karlovarského okre…
Rozcestí Pod Perninským vrchem
Turistický rozcestník Pod Perninským vrchem stojí u široké lesní cesty na křižovatce, kde se od jihozápadu sbíhá zelená turistická…
Šipky rozcestníku umístěného u křižovatky místních lesních cest ukazují směry dvou turistických tras přičemž ukazatele jsou umístěny…
Krušnohorským semmeringem je nazývána železniční trať vedoucí z Karlových…