Z Neslovic do Oslavan a Ivančic

Mezi svátky jsme si dopřáli pěkný, i když trochu blátivý výlet nedaleko Brna. Chtěli jsme vyzkoušet novou turistickou značku z Neslovic do Oslavan – a ještě jsme si to prodloužili po cyklotrase do Ivančic, které jsou turisticky přece jen příjemnějším zakončením…

Do Neslovic nás dovezl autobus linky 406 z Brna do Ivančic. Mile nás překvapila hned na úvod otevřená nová neslovická cukrárna, kterou jsme taky samozřejmě trochu ozkoušeli.wink

Zašli jsme se podívat i ke kostelu na okraji obce – samozřejmě zavřenému – a pak už jsme se vydali po zelené směrem na Rybičkovou skálu (2 km).

První část cesty vedla bohužel polňačkou, která byla v teplém počasí pořádně rozblácená! Ale když jsme se dostali konečně do lesa, bylo už všechno zase v pořádku a následoval opravdu příjemný úsek trasy.

Foto: Isolda11

K Rybičkové skále je od rozcestníku odbočka půl kilometru, kterou jsme si tentokrát ale odpustili a pokračovali dál do Padochova. Ve vesnici se ale kope kanalizace či co, takže následovalo zase další bláto!sad

Odtud už je to jen 1,5 km do Nového Světa, okrajové části Oslavan, kde potkáváme modrou značku do Zastávky a trochu se civilizujeme u studánky…Smile

Oslavany zůstávají i po několika letech, co jsme tu nebyli, podivně smutným, zdevastovaným a turisticky bohužel nepříliš atraktivním městem, ale i tak si zde všímavý návštěvník může najít pěkné místo k zastavení.wink

Např. jsme se konečně dostali aspoň na nádvoří zámku, kde mezitím vznikla třeba restaurace a Muzeum hornictví a energetiky. Stojí za to si vystoupat i na kopeček ke kostelu, odkud je pěkný rozhled do zdejšího osobitého kraje…

Foto: Isolda11

Kafíčko si ale v Oslavanech jen tak nedáte, nějak není kde, nebo možná o něčem dosud nevíme, každopádně nejen proto jsme se nyní vydali ještě po zmíněné cyklotrase a zároveň t Templářské cyklostezce přes kopec do Letkovic, okrajové části Ivančic.

V Letkovicích jsme narazili na červenou značku turistickou, která už nás snadno dovedla do centra města.

Zvláště v zimě turista v Ivančicích ocení nenápadné, ale naštěstí funkční WC v objektu městského úřadu na náměstí, ale třeba také hned dvě otevřené cukrárny.Smile Jen kdyby to nešťastné náměstí nebylo zároveň i parkovištěm…sad

Poslední aktualizace: 31.12.2011
Z Neslovic do Oslavan a Ivančic na mapě
Autor: Isolda11

Příspěvky z okolí Z Neslovic do Oslavan a Ivančic

Turistické rozcestí Neslovice
Nachází se v jižní části obce u křižovatky ulic Hlavní, Za bránou a Žleb naproti kapli sv. Gotharda a sv. Floriána a v těsné blízkost…
Dominantní památkou obce Neslovice na Brněnsku je bezpochyby Kostel Narození Panny Marie, stojící na samém severním okraji vesnice u…
Neslovice jsou větší obcí s 840 obyvateli a najdeme ji v oblasti …
Pokud zavítáte do obce Neslovice, prochází tudy zeleně značená tu…
Na malém plácku při zelené turistické značce na kraji lesa nad vesnicí…
Oslavany jsou malým původně hornickým městem s 4500 obyvateli a najdeme jej na rozhraní Českomoravské vrchoviny a…
Zbýšov je malé město s 3900 obyvateli a najdeme jej na východním úpatí Če…
Zbýšov - kostel sv. Martina
Dnešní nominantní novorománský kostel byl zde postaven v letech 1893–94 na místě původního kostela, o němž exist…
Roku 1848 byl zaražen, roku 1853 dán do provozu. Těžilo se jen uhlí nejlepší kvality, znečištěné se nechávalo v dole. Roku 1902 byl…
Nachází se severovýchodně od Zbýšova za bývalými doly Jindřich a …
Zcela nová a současně i velmi zajímavá naučná stezka nazvaná Bučín…
První rozhledna na Hlíně byla postavena v roce 1910 a měla dvě vyhlídkové plošiny. Horní se nacházela ve výši 17 m n…
V areálu zábavního parku Permonium se od letošního května…
Naše cesta k haldě bývalého oslavanského černouhelného dolu začín…
Město Ivančice ležící na soutoku tří řek - Jihlavy, Rokytné a Oslavy patří…
Rosice leží na Jižní Moravě, západním směrem od Brna. Město se rozkládá v…
Blížící se podzim, tedy měsíc září je turistům sympatický, že po letních vedrech přicházejí o poznání sympatičtější teploty, naštěstí povětšinou ne…
Vladimír Menšík, jeden z našich nejlepších bavičů, vypravěčů a herců se…
Malebné městečko Ivančice najdeme v kopcovité krajině asi 20 km od Brna.…
Dne 1. května 2015 proběhlo slavnostní otevření dlouho připravova…