Z Nenakonic do Kralic na Hané a Prostějova

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

Další ze svých zimních "silnicovek" jsem odstartovala na skoro stejném místě jako minule, v Nenakonicích - jen kousek od Dubu nad Moravou.
Měla jsem tu od své první návštěvy malý restík v podobě dvojice barokních světců, stojících nedaleko od obce při hlavní silnici od Tovačova.
Jejich stav sice není právě uspokojivý, např. o asistujícího andělíčka přišel sv. Jan Nepomucký už asi poměrně dávno, ale přesto je moc dobře, že tu stále se svým protějškem - sv. Ivem - na případné poutníky čekají, přičemž mají krásný výhled na nedaleký dubský poutní chrám.
Po tomto úvodním setkání jsem pokračovala po příslušné silnici zpátky směrem k Tovačovu, až jsem asi po 2 kilometrech narazila na cyklotrasu, která mne pak vedla už po celý zbytek výletu až do Prostějova.
Po dalším asi kilometru odbočuje na vedlejší silničku do Klopotovic - a to už je opravdu naprosto pohodlná cesta, kdy kolem vás projede tak jedno auto za hodinu.
Vždycky mě pobaví, když někdo z těch mála řidičů zastaví a ptá se, jestli nechci svézt - někdy se jim opravu těžko vysvětluje, že tam jdu skutečně dobrovolněSmile
Klopotovice mne přivítaly pěknou kapličkou a drobnější svatojanskou sochou na návsi, posléze pak na svém okraji ještě dvěma novodobými mariánskými skulpturami.
Dále vede cyklotrasa k obci Biskupice, do níž ale neodbočuje, takže si musíme udělat malou zacházku - opět aspoň na náves ke kostelíku sv. Markéty.
Pak už nás čeká polní rovinka do Kralic na Hané, kde se určitě zastavíme trochu déle - vzhledem k množství zdejších památek.
Hned na okraji potkáme boží muka a o kousek dál pak zvoničku se sousoším Kalvárie.
Náměstí dominuje kostel Nanebevzetí Panny Marie a barokní statue sv. Jana Nepomuckého, celkem překvapivě připisovaná chrudimskému řezbáři Ignáci Rohrbachovi.
Další barokní skulptury jsou umístěny v předzahrádce u školní budovy nad kostelem, konkrétně se jedná o sv. Judu Tadeáše, sv. Antonína Paduánského s Ježíškem, sv. Josefa rovněž s Ježíškem v náručí a sv. Annu, vyučující malou Pannu Marii.
Za dílo olomouckého sochaře Ondřeje Zahnera, jak naznačuje doprovodná tabulka, však tyto skulptury zcela jistě považovat nelze.
Po stranách hlavního vstupu do kostela pak nalezneme ještě sochy sv. Petra a Pavla, nedaleko nich stojí kamenný kříž a za rohem, nad bočním schodištěm, je umístěna dvojice archandělů - Michaela a Rafaela.
Do cílového Prostějova je nyní možno pokračovat dvěma způsoby, buď po cyklotrase kolem hřbitova směrem na Čechůvky a Vrahovice, nebo přímo na Prostějov, kam vede podél silnice pohodlná asfaltová cyklostezka.
I z té můžeme pak ještě odbočit do Vrahovic, a to na křižovatce u zahrádek a turistického odpočívadla, odkud se dáme cestou vpravo kolem továrního areálu k potoku, přes mostek a polní cestou.
Vyjdeme takto v parčíku u sochy sv. Floriána a pokračujeme pak silnicí vlevo do centra obce - ke kostelu sv. Bartoloměje, za nímž se skrývá ještě jedna svatojanská skulptura.
Odtud už se dáme rovnou Vrahovickou ulicí do navazujícího Prostějova, přičemž cestou ještě mineme sousoší Piety na rohu ulice Smetanovy a vyjdeme pak kolem starých továrních budov nedaleko od prostějovského nádraží...
Poslední aktualizace: 12.2.2014
Z Nenakonic do Kralic na Hané a Prostějova na mapě
Autor: Isolda11

Příspěvky z okolí Z Nenakonic do Kralic na Hané a Prostějova

Nenakonice-místní část Věrovan-zámek
Obec Nenakonice, místní část obce Věrovany najdete 13 km jižně od Olomouc…
Do Dubu nad Moravou jsme si zajeli uplynulou sobotu, kdy se tam konala dožínková pouť, abychom náš výlet mohli obohatit i o návštěvu…
Dub nad Moravou je převážně zemědělskou obcí a nachází se nedaleko Mlýnsk…
Dub na Moravě je všeobecně proslulý (a zdaleka viditelný) díky monumentálnímu poutnímu kostelu Očišťování panny Marie. V…
Tento výlet může být sice možná inspirací spíše pro cykloturisty, ale v…
Jednou z ozdob městyse Dubu nad Moravou je bezesporu sousoší sv. Jana Nepomuckého. Vlastně se není čemu divit, obec s monumentálním…
Vracíme se z dovolené na Slovensku, kde jsme byli zhruba 5 týdnů. Udělali jsme si túry na horách, navštívili hrady, zajímavá…
Symbolický tovačovský památník padlých vznikl v roce 1867 a jeho …
15. července 1866 se v okolí Tovačova uskutečnila poslední bitva prusko-rakouské války, která vešla do historie jako "Bitva u…
Obec Citov je asi 10 km západně od Přerova a zámek se nachází v jižní část…
Citov je větší zemědělskou obcí se 480 obyvateli a najdeme ji západním…
Tovačov leží na Jižní Moravě, jižním směrem od města Olomouc.…
Autobusem přijíždíme do Městečka uprostřed rovinaté Hané, z něhož nám už z daleka kyne na přivítanou 90 m vysoká věž zdejšího zámku.…
Další pěkný Jarní výlet po vesnicích a silničkách Přerovska jsem tentokrát…
  Největší dominantou Tovačova (a zároveň jeho nejcennnější památkou) je zámek s 96 m vysokou věží Formosou, nazývanou též Spanilou.…
Je celkem pochopitelné, že stavba tyčící se nad hanáckou rovinou jako boží…
Město Tovačov se zámkem se nachází uprostřed mezi Prostějovem a Přerovem…
  Návštěvníky přijíždějící od Přerova na Tovačov ztracený uprostřed…
Členové obecně prospěšné společnosti - Tovačovský zámek stojí za pořádáním akce "Vánoce na zámku", která se tradičně, již od roku…
  Tenhle náš výlet nebyl jako obvykle naplánován dlouho dopředu, ale vznikl úplně spontánně. V krásném červnovém sobotním ránu se ná…