Z Náchoda na Dobrošov přes Brzozowie (Polsko)

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

číslo 6 Rozcestí na hranici 4,0 km
číslo 7 Výhled 4,2 km
číslo 8 Rozcestí na hranici 4,5 km

Do Brzozowie polní cesta, dále asfalt.

číslo 9 Brzozowie, hraniční přechod 5,3 km
číslo 20 Lyžařský vlek Šotolina 16,1 km
číslo 21 Primátor Asfalt 17,3 km
číslo 22 Náchod 17,7 km

Pěšky z Náchoda na Dobrošov se dosud dalo jít po 4 značených trasách. V roce 2009 přibyly trasy nové a rozhodně zajímavé. Protože na současných mapách ještě nejsou vyznačeny, nabízím vám mapku na galerii k této trase (foto 28-Nové trasy, pro současné prohlížení fotografií doporučuji otevřít galerii v novém okně prohlížeče). Jsou vyznačeny tečkovanými čarami žlutou (po té půjdeme) a zelenou (z vlakové stanice Náchod-Běloves přes celnici, po českopolské hranici do Brzozowie a České Čermné).

Zajímavostí trasy je, že prochází částečně polským územím. Start si dáme u náchodského nádraží, přejdeme trať a po modré značce společně s červenou a zelenou dojdeme k pivovaru Primátor. Odbočíme doleva a podél Metuje (foto 1)jdeme k lyžařskému vleku. Modrá tu odbočuje téměř do protisměru a do kopce. Zároveň tu začíná nově zelená značka, po níž sejdeme z kopce k mostu přes Metuji k rozcestníku (foto 2). Vybereme si novou žlutou značku a začneme pomalu stoupat k českopolské hranici (foto 3). Z c esty jsou pěkné výhledy na Běloves a až k Hronovu (foto 4 a 5). Po 2,5 km dojdeme na rozcestí na státní hranici (foto 6 - na rozcestníku se vloudila chybička u nadmořské výšky, správně je přibližně 470 m n.m.). Dříve než se vydáte na Brzozowie, vyplatí se dát vlevo a vylézt na kopec. Za téměř pravoúhlým ohybem cesty po cca 150 m se otevře výhled na polské kopce (foto 7 a 8). Pokud uhnete z cesty vlevo asi 50 m přes borový les (foto 9), dojdete na kraj srázu (foto 10), z kterého je výhled na Náchod (foto 11). Pak se vrátíme zpět k rozcestí se žlutou a pokračujeme pohodlnou polní cestou do Brzozowie (foto 12 - 14). Kousek od kostela se napojuje polská modrá z Kudowy Zdroje a spolu pokračují po úzké nové silničce k hraničnímu přechodu u České Čermné. Kromě hezkých chalup mineme i kapličku (foto 15). Hned za přechodem je rozcestník, odkud můžeme jít na Dobrošov přímo po žluté značce pohodlnou lesní cestou. Popisovaná trasa ale pokračuje po zelené (společně se žlutou) přes celou Českou Čermnou (možnost občerstvení v restauraci nebo nákupu v obchodě). Asi po 500 metrech přes louku přijdeme k lesu, kde naše zelená odbočuje po lesní silničce z kopce údolím potoka Brodek k rozcestí Pod Dubovicí (něco přes 2 km). Odtud začneme naopak stoupat proti proudu potůčku po modré značce (foto 17) k chatové oblasti pod Dobrošovem (foto 18) a pak dále až na Dobrošov. Zde je možné navštívit zdejší pevnost ( https://www.turistika.cz/turisticke-cile/detail/pevnost-dobrosov-srub-mustek , foto 19) nebo zajít přes louku s výhledy (foto 20 - 23) půl kilometru na Jiráskovu chatu (foto 24) se občerstvit. Do Náchoda se dá sejít, jak jsem napsal v úvodu, několika cestami, mně nejsympatičtější je modrá (foto 25 - 26) k lyžařskému vleku a podle Metuje do Náchoda (foto 27).

Celá trasa je pohodlná, měří cca 20 km a neměl by být problém ji absolvovat i na slušnějším kole. Její itinerář je na obr. 29, profil na ob. 30

Poslední aktualizace: 11.2.2010
Z Náchoda na Dobrošov přes Brzozowie (Polsko) na mapě
Autor: HonzaC8

Příspěvky z okolí Z Náchoda na Dobrošov přes Brzozowie (Polsko)

Do Babiččina údolí z Náchoda
Do Babiččina údolí se obvykle vyráží z České Skalice (pokud už se…
Turistický rozcestník, který se nachází železničního nádraží v Náchodě, ukazuje turistům cestu do čtyř směrů. Po modré značce ve…
Nenáročná trasa jak svojí délkou, tak i profilem. Je zajímavá…
Letošní rok byl rokem zkušebním, protože se město Tepli…
Barokní sochu sv. Jana Nepomuckého v životní velikosti nalezneme v Náchodě na Masarykově náměstí vedle kostela sv. Vavřince. Socha…
Na paměť osvobození města Náchoda od německé okupace na konci druhé světové války byla v roce 1985 slavnostně odhalena pamětní deska…
Náchodské Městské informační centrum, kde návštěvník obdrží veškeré informace o městě a okolí, se nachází v budově Městského úřadu n…
Pro milovníky zimních sportů a přírody Kladského pomezí bude v případě…
Nad Náchodem je krásný zámek, ale dávejte si pozor kudy tam pojedete, ať …
Jedním z měst v údolí řeky Metuje, které turisté houfně navštěvuj…
Město Náchod se rozkládá na česko-polských hranicích při březích …
V Náchodě se soukáme z vlaku a po pěší zoně jdeme na náměstí, jehož dominantou je zcela jistě goticko-renesanční Kostel sv. Vavřince…
Kostel se nachází nedaleko centra u hlavní Pražské ulice. Postaven byl v…
Náchod - kostel sv. Vavřince
Kostel sv. Vavřince - dominanta Masarykova náměstí. Prvně historicky…
Náchod (zámek)
Náchodský zámek je kulturní dominantou města Náchoda ve východních Čechách…
Původně měšťanský pivovar v Náchodě byl založen roku 1872. Za dobu své…
O ostrohu na převyšujicím údolí Metuje věděl už Kosmas. Výhodné polohy na…
Webkamera na připojeném odkazu nás seznámí s dominantou Náchoda, zámkem,…
Webkamera na připojeném odkazu nás přenáší na náchodské Masarykovo náměstí. Záběru kamery dominuje kostel sv. Vavřince. Viz: http:/…
Dnes stojí sousoší Kalvárie na Masarykově náměstí před zadní stranou presbytáře kostela Svatého Vavřince. Do roku 1944 však sousoší…
Sousoší Svaté Trojice najdete v centru Náchoda na Masarykově náměstí vedle kostela svatého Vavřince. Sochy představující Boha Otce a…
Máte - li rádi tajemné pověsti o ďábelských rejích, vydejte  se do…
Náchodská tzv. Nová radnice se nachází na jižní straně Masarykova náměstí. Postavena byla v neorenesančním slohu v letech 1902-04…
Regionální muzeum v Náchodě
Náchodské Regionální muzeum se nachází v severovýchodním rohu Masarykova náměstí v historické budově, která byla postavena po požáru…
Středa 9. 6. 2021 Tady u rybníka, kam jsme včera dojeli, se spalo nádherně. V 8 nás probudilo horko. Musíme využít nádherného místa …
Sloup se sochou panny Marie stojí v centru Náchoda na dnešním Masarykově náměstí již od roku 1695. Přesněji od 11. května 1695, kdy…
Neděle 13. května 2018 V sobotu večer jsme opustili Trutnovsko, a přespali…
Turistické rozcestí leží vedle obory u zámeckého parku Náchodského…
Náchod leží v Severních Čechách, severozápadním směrem od města…