Z Moravských Bránic do Dolních Kounic a Ivančic

Několik zajímavých míst s pozoruhodnými památkami v okolí Brna lze propojit nepříliš náročným výletem, konkrétně částí červené okružní trasy mezi Ivančicemi a Moravskými Bránicemi.

Z nádraží v Moravských Bránicích se vydáme po červené turistické značce dolů do obce a poté menší oklikou přes zahrádkářskou kolonii a vinice na rozcestí Karlov (3,5 km) a do Dolních Kounic (3 km), kam přijdeme kolem barokní poutní Kaple sv. Antonína a Floriána na kopečku nad městečkem, odkud je opravdu krásný výhled do okolí.

Do centra pak sejdeme křížovou cestou s kapličkami, zbavenými dnes bohužel téměř úplně své původní sochařské výzdoby, ovšem vzhledem k vandalismu dnešní doby je to naprosto pochopitelné!

V Dolních Kounicích se nejprve zastavíme v informačním centru v budově obecního úřadu na náměstí - a poté si se získaným plánkem městečka prohlédneme ostatní pamětihodnosti.

Foto: Isolda11

Farní Kostel sv. Petra a Pavla se v současné době opravuje, ale když náhodou - jako my - netušíte, že je vstup zakázán, podaří se vám nahlédnout bočním vchodem na chvíli i dovnitřSmile

Proslulá klášterní zřícenina Rosa Coeli je momentálně také v částečné rekonstrukci, takže je prohlídka možná pouze s průvodcem, poněkud zkrácena, ale tím i zlevněna, přičemž nás nechali dokonce i zdarma fotografovatwink

Po prohlídce města pokračujeme po červené značce kolem synagogy a židovského hřbitova a přes další vinice sejdeme přes kopec do Nových Bránic (3,5 km).

Dále nás cesta vede již údolím kolem řeky a chatové oblasti ke známému monumentálnímu viaduktu a lesem přes kopec Rénu s rozhlednou Vladimíra Menšíka do Ivančic (7 km).

Na náměstí se budeme proplétat mezi parkujícími auty, abychom si mohli prohlédnout kašnu a morový sloup, do kostela se lze při troše štěstí dostat, když pořádně zatlačíte do mřížových vrat v předsíni...

Foto: Isolda11

Zakončit výlet můžeme třeba v cukrárně u Švihálků, odkud už je to jen pár kroků na autobusové nádražíSmile

Poslední aktualizace: 13.8.2011
Z Moravských Bránic do Dolních Kounic a Ivančic na mapě
Autor: Isolda11

Příspěvky z okolí Z Moravských Bránic do Dolních Kounic a Ivančic

Moravské Bránice - Lípa u hasičky
Tato dominantní lípa malolistá se nachází v centru obce u silnice v těsné…
Možná bude můj příspěvek někým nepochopen, ale hned to vysvětlím. Na jižní…
V jednadvacátém roce třetího tisíciletí, ve čtvrtém měsíci, osmnáctého dne…
Moravské Bránice jsou větší vinařskou, částečně rekreační obcí s 900…
Moravské Bránice jsou větší vinařskou a částečně i rekreační obcí…
Tato něco přes šest kilometrů dlouhá trasa vede vinařskými obcemi ko…
Nachází se u křižovatky silnice z Dolních Kounic do Hlíny a účelo…
Kdo projede touto vesnicí a nero…
V Dolních Kounicích najdeme hned tři krásné barokní skulptury sv. Jana Nepomuckého. První z nich se nachází na Masarykově náměstí.…
Výrazný zalesněný kopec zvedající se nad údolím řeky Jihlavy. Lež…
K poutní kapli sv. Antonína Paduánského a sv. Floriána, která stojí na návrší nad městečkem a byla vystavěna (na místě starší kaple…
Sv. Jan Nepomucký byl generální vikář pražského arcibiskupa, mučedník katolické církve a také jeden z českých zemských patronů. Datu…
Nové Bránice (do roku 1946 Německé Bránice) jsou středně velkou z…
Bránický železňák, Ivančický viadukt, různé názvy má pozůstatek kdysi…
Železniční most, zvaný také Ivančický viadukt, se nacházel asi dva…
Vyrážíme z vlakové zastávky v Silůvkách po modré turistické značce, která zde začíná. První část trasy prochází Přírodním parkem…
Hlína je malá podhohorská obec s 230 obyvateli a najdeme ji v oblasti Bobravské vrchoviny, severovýchodním směrem od města Ivančice.…
Poutní Kaple sv. Antonína se vypíná na kopci nad řekou Jihlavou a obcí Dolní Kounice, viditelná z širokého okolí. Od řeky k ní vede…
Silůvky jsou středně velkou obcí s 700 obyvateli a najdeme ji pod…
První historická zmínka o zdejším mlýnu pochází z roku 1586, kdy …