Z Luže do Nových Hradů údolím Novohradky

číslo 7 Dolany Šotolina 8,6 km
číslo 8 Chata Polanka Šotolina 10,8 km
číslo 9 Nové Hrady, náměstí Asfalt 12,4 km

Tasa začíná v Luži na náměstí. Odtud směřuje po zelené značce až na rozcestí pod hradem Košumberkem. Zde přejde na červenou značku a pokračuje na Paletínskou kapli a dále až do obce Bílý Kůň. Zde trasa klesne do údolí Novohradky a proti toku přijde až k rozcestí Podchumí. Odtud směřuje stále po červené k rozcestí Dolany a dále kolem odbočky ke studánce Kaplici dojde až k významné chatě na okraji Maštalí - Polance. Odtud dále po červené značce dorazí až na náměstí do Nových Hradů, kde trasa končí. Celková délka výletu je něco přes 12 km.

Turistická mapa KČT 1:50 000 č.47 Vysokomýtsko a Skutečsko

Poslední aktualizace: 28.1.2010
Z Luže do Nových Hradů údolím Novohradky na mapě
Autor: pasatur

Příspěvky z okolí Z Luže do Nových Hradů údolím Novohradky

Luže - poutní chrám Panny Marie na Chlumku
Nachází se na vchu Chlumek, je významným poutním místem a svým dvojvěžím dominuje celému širokému okolí Lužska. Základem poutního místa se stala Kaple…
Do bezprostředního okolí města Luže, které se nachází pod starobyl…
V jihovýchodní části města se nacházela rozlehlá židovská čtvrť po které do dnešních dnů zůstalo pouze několik domů, jejichž vzhled se od polovin…
Židovská synagoga patří k nejvýznamnějším památkám dvouapůltisícového východočeského městečka Luže. Však také bylo v tomto…
Nachází se uprostřed hlavního Náměstí plk. Josefa Koukala. Byla p…
Tyto moderní sluneční hodiny v podobě kovového polovičního prstence se nacházejí na náměstí poblíž Radnice v parkově upravené části a jsou zajímavým…
Dostat se v našem případě z Brna do Luže nebylo nakonec zase tak složité,…
Luže leží ve Východních Čechách, jihovýchodním směrem od města Chrudim. M…
Středa 14. 7. 2021 - dopoledne Celou noc byl klid, teplo a nepršelo. V 5…
Krásný a velmi hodnotný měšťanský dům na Komenského ulici (č.p. 87) patří…
První osídlení lze datovat do 11.-12. století, kdy byl již osídlen…
Byla založena v roce 1901 prof. MUDr. Františkem Hamzou (1868-193…
Původně gotická stavba, uváděná poprvé v roce 1831. Ze středověkého období se zachovala pouze část lodi. Barokně přestavěn byl kolem poloviny 17.…
Informační centrum se nachází v centru města v přízemí nově opraveného objektu na ulici Komenského. Kontakt: Informační centrum, Komenského 87, 538…
Během cesty na letní dovolenou se nám na obzoru vyrýsovala siluet…
Osada je nerozlučně spjata s místní dominantou - hradem Košumberkem. První zmínka pochází z roku 1318. Vlastní osada vznikla až v roce 1778 rozpa…
Mohutné zříceniny hradu Košumberk stojí na skalnatém vrchu nad…
Nachází se na okraji města ve směru na obec Radim. Tato Krásná secesní vila, pochází z let 1905-0…
Židovský hřbitov ve východočeské Luži byl údajně založen již v polovině 17. století, a to v blízkosti někdejšího popraviště. Tato ne…
Paletínská kaple zasvěcená 14. svatým pomocníkům ochráncům proti moru. Do…