Z Loukova na Melechov.

Od kostela sv. Markéty v Loukově, kde parkujeme auto, jdeme k rybníkům na druhé straně silnice a odtud stoupáme nejprve po louce a pak lesní cestou na Rohuli. Těsně pod ní se napojíme na modrou turistickou a na rozcestí ji zaměníme za zelenou, po které stoupáme dál na 715 metrů vysoký vrchol Melechova. Ten je tvořen pyramidou z kamenů a obklopen zbytky lesa. Výhled do okolní krajiny je pouze od zeměměřičské věže /bývalé rozhledny/, která stojí několik set metrů odsud, rozvněž po zelené značce. Les okolo ní je zcela vykácen a tak je pěkný výhled směrem na Ledeč nad Sázavou a Švihovskou vodní nádrž. Dále pokračujeme k památníku II. světové války, místu seskoku parašutistů. Pak se vracíme zpět a okolo věže sejdeme k Melechovské studánce. A od ní po lesní cestě na Rohuli, tady nastoupíme na zelenou, která nás dovede do Loukova - Na Filípku a posléze i ke kostelu, výchozímu místu naší pěkné túry.

Poslední aktualizace: 8.3.2023
Z Loukova na Melechov. na mapě
Autor: Zdenek7

Příspěvky z okolí Z Loukova na Melechov.

Loukov - gotický kostel sv. Markéty (HB)
Dnes zaniklá vesnice je spolu skostelem poprvé zmiňována v roce 1352 v…
Vesnice Loukov leží na cestě mezi Ledčí nad Sázavou a Lipnicí nad Sázavou…
Čertův kámen je mohutný skalní blok představující…
Kostel svatého Martina v Dolním Městě (10 km severně od Humpolce) je gotický kostelík, poprvé zmiňovaný roku 1346. Původně byl…
Přírodní park Melechov vyhlášený 1. června roku 1995 se rozkládá na okraji…
 Sedm kilometrů od Ledče nad Sázavou se tyčí dvouvrcholový vrch Melechov. Nejvyšší bod ledečska má výšku 715 m.n.m., na jeho nižším…
Naše společná cesta začíná na Exitu 90 dálnice D1. Odtu…
Portrét spisovatele Jaroslava Haška s názvem Hlava XXII  byl odhalen nad křižovatkou silnic z Lipnice na Dolní Město a ze Světlé nad…
 Nedávno byla otevřena další část cyklostezky  mezi…
Okolo Melechova vede několik pěkných turistických tras.…
Vycházku zahájíme na vlakové zastávce Smrčná, kde se dá i pohodlně…
V zatopených žulových lomech  v okolí  Lipnice nad Sázavou vytvořil sochař…
Na úpatí kopce Melechov, severně od obce Kouty a čtyři km jihovýchodně od…
Přírodní rezervace Stvořidla jsou úsek řeky  Sázavy mezi Smrčnou u Světlé…
Předmětem ochrany je především cenný soubor geomorfologických jev…
Jedu si pro foťák do Světlé n.Sázavou, který jsem zapomněl v autě…
Úterý 16. 6. 2020 I když večer bylo příjemně, k ránu se pěkně ochladilo.…
Oblíbený turistický cíl Lipnice nad Sázavou dnes již svým návštěvníkům…
Jedeme se podívat do malebného městečka Lipnice nad Sázavou, kde je toho v…
Lipnice nad Sázavou vznikla jako podhradí mohutného gotického hradu Lipnice, který byl založen roku 1310. Osada byla povýšena na…