Z Litvínova na vrcholy Krušných hor

číslo 8 Meziboří 10,7 km
číslo 9 vodárna Meziboří 12,2 km
číslo 10 Litvínov, konečná stanice rychlodráhy 13,8 km

Tentokrát jsem zvolil jinou možnost výstupu na nejvyšší vrchol Mostecka - na vrch Loučná 956 m. Od konečné stanice rychlodráhy v Litvínově jsem šel okolo koldomu ke koupališti, kde jsem odbočil na lesní cestu po které jsem stoupal stále vzhůru až jsem došel na modře značenou turistickou cestu z Meziboří na Dlouhou Louku. Tu jsem přešel a pokračoval ve výstupu k anténnímu stožáru na vrcholu Střelná /868 m/. Pokračoval jsem cestou dál až jsem došel k oplocení obory, asi 700 m pod vrcholem Loučné. Podle plotu jsem vystoupal k odpočívadlu a k jižní vrcholové skále. Ta dosahuje z údolní strany výšky asi 10 m. Na vrcholu má dva dřevěné kříže. Vrchol je při troše opatrnosti dostupný a je z něho pěkný výhled na hřeben Krušných hor, Mostecko, Teplicko a část Českého středohoří. 150 metrů za plotem Flájské obory a o něco výše leží severní skála, hlavní vrchol Loučné, ale je nepřístupná.

Na vrcholu stávala dřevěná věž, jejíž zbytky leží spadlé dole pod skálou. V blízkosti skály je anténní stožár a stará polorozpadlá železná pozorovací věž, v 50. letech minulého století využívaná Československou armádou. V jejím okolí jsou zbytky armádních staveb ( budov a panelová cesta). Jeden kilometr západně od vrcholu je Jiřího návrší s hájovnou.

Po odpočinku jsem sestupoval podle plotu obory ve směru odkud jsem přišel / na druhou stranu vede modrá značka/. Stále podle plotu, nejprve mírně a pak velice prudce jsem sestupoval lesní cestou směrem do Šumného dolu až jsem došel na roh oplocení obory a na lesní silničku, která vede z Meziboří do obory k hájovně. Odtud jsou pěkné pohledy na údolí a protilehlý hřeben. Šel jsem místy, kde se uvažuje o vybudování přehrady v Šumném dole s přečerpávací elektrárnou, která by měla horní nádrž mezi hájovnou Jiřík a vrcholem Loučné.

Loučná
Loučná  •  Foto: Hribal

Po silničce, která vede ve svahu Studence a přechází Pekelské údolí jsem došel do Meziboří. Prošel jsem celým městem až k Markovu kopci a nově vybudovanou cestou jsem okolo vodárny sešel na Loučky a po žluté zpět na konečnou rychlodráhy.

Poslední aktualizace: 7.10.2009
Z Litvínova na vrcholy Krušných hor na mapě
Autor: Hribal

Příspěvky z okolí Z Litvínova na vrcholy Krušných hor

Z Litvínova do Bíliny
Výlet do míst, která silně poznamenala minulá i současná těžba uhlí. Od…
Na okraji města Litvínov stojí na kolektivní dům Koldům (technická památk…
Zúčastnil jsem se XXXIII. ročníku dálkového pochodu Podzimním Krušnohořím,…
Francouzský spisovatel Laurent Guillet, pravnuk Josepha Santerra, ve své knize „Jmenoval se Joseph“ popisuje životní osud svého prastrýce od doby kdy narukoval na počátku II.…
Valdštejnská kaple manželů Karoliny a Františka Adama z Valdštejna se nac…
V roce 1892 byl na Lázeňském vrchu postaven gloriet. O výstavbu této…
Při těžbě kovových rud ve 14. až 16. století na Studničním vrchu došlo k…
Smetanova ulice patří snad mezi nejkrásnější části města Litvínov…
Barokní budova bývalé radnice, dnes Radniční sklípek, byla vystavěna na m…
Kostel sv. Michaela archanděla je nejstarší a nejvýznamnější státem chrán…