Z Krasíkova do Moravské Třebové

Koncem letošního března jsme si vyrazili užít sluníčka do krásného kraje Moravskotřebovska, i když opět skoro bez turistických značek. Svezli jsme se vláčkem do Krasíkova, kde nás lákala zřícenina středověkého kláštera Koruna Panny Marie. Byli jsme překvapení, že se tato pozoruhodná památka nachází prakticky přímo v obci, a to v sousedství zemědělské usedlosti s četnými zvířecími obyvateli, bohužel ve stavu poměrně tristním... Krasíkov ale nabízí i další drobnější památky hlavně kamenosochařského rázu, které při bližší prohlídce potěší půvabnou upřímností až naivitou zpracování. Vydali jsme se odtud po cyklotrase směrem na Rychnov na Moravě, ale za Velkým třebařovským rybníkem jsme odbočili podle mapy lesní silničkou kolem rybníčku s roztomilým názvem Rohlíček vzhůru do nádherného hlubokého lesa, abychom nalezli dobře ukrytou, ale v minulosti hojně navštěvovanou poutní kapli s mariánskou studánkou. Divím se, že právě na tak krásné místo nevedou turistické značky, ale při troše snahy se najde snadno, z Rychnova k ní dokonce ukazuje silniční směrovka. Rozlehlý Rychnov plný drobných i větších zajímavých památek jsme prošli celý a pokračovali silnicí přes Radišov do Starého Města. I zde je toho pro zvídavého turistu dost k vidění - a jak jsme zjistili, v minulosti tudy dokonce vedla značka. Narazili jsme na ni cestou k osadě Bílá Studně, jejíž sirný pramen jsme sice nenašli, ale dostali se přes ni a lesní cestou na jejím konci vzhůru do lesa na okružní žlutou značku, vedoucí okolo kopce s pravěkým hradiskem. Z Rozcestí Nad Bílou Studní je to do Moravské Třebové ještě asi 5 km, ale zato jsme viděli... lišku! Do naší oblíbené cukrárny Zdeny jsme dorazili sice půl hodinky před koncem pracovní doby, ale i tak byl ještě výběr bohatý!;-)
Poslední aktualizace: 27.5.2016
Z Krasíkova do Moravské Třebové na mapě
Autor: Isolda11

Příspěvky z okolí Z Krasíkova do Moravské Třebové

Zřícenina klášterního kostela Koruna Panny Marie v Krasíkově
Nedaleko hranice Čech a Moravy leží obec…
Třebařov – zřícenina kláštera Koruna Panny Marie (Corona S. Mariae)
Přesto, že mnohé informační prameny uvádějí jako místo, kde se po…
Krasíkov je malou obcí s 310 obyvateli a najdeme ji v jižní části Zábřežské vrchoviny, jihovýchodním směrem od města Lanškroun a…
Pozdně renesanční zámek se nachází uprostřed obce Tatenice v Pardubickém …
Skutečně důstojným dojmem působí komplex základní školy v Třebařo…
Původní kostel v Tatenicích byl dřevěný, dnešní barokní kostel je z l. 1716-23. Jednolodní podélná stavba s polygonálním závěrem a předsunutou…
Staří Řekové (ale i Egypťané Sumerové, Asyřané, Indové, Číňané, Římané, Keltové, Hunové aj.)měli ve svých městských státech nějakého…
Rod Lichtenštejnů (počeštěně),nebo Liechtensteinů originálně, bývá někdy…
Tatenice jsou větší protáhlou obcí s 870 obyvateli a najdeme ji pod jižní…
Suchý poldr Žichlínek je ojedinělou stavbou nejen v rámci naší…
Jsou poutní místa výstavná a všeobecně známá, naproti tomu je možná daleko…
Zalesněný 3 km dlouhý hřeben Moravskot…
Velmi pěkný sloup s vrcholovým motivem Nejsvětější Trojice stojí v Třebařově vedle kostela, respektive u jeho závěru. Motiv sloupu odpovídá i zasvěce…
V jednom již polistopadovém čísle humoristického týdeníku Dikobraz (který už dlouho nevychází) byl na titulce vyvedený kreslený vtip Vladimíra Renčín…
Zřejmě k velké škodě není sloup s Nejsvětější Trojicí u silnice mezi Žichlínkem a Rychnovem zařazen do seznamu památek. Je sice fakt…
Jsou místa kde se před turisty a výletníky a turisty obrazně řečeno „dveře…
Trošku zastrčená mezi stromy je socha zemského patrona na jižním okraji Žichlínku u křižovatky okresní silnice směrem na Rychnov na Moravě a polní cesty. Soch…
Rychnov na Moravě je středně velkou obcí s 580 obyvateli a najdeme ji…
Hoštejn je nevelkou podhorskou obcí se 450 obyvateli a najdeme ji pod západními vrcholky Zábřežské vrchoviny, západním směrem od města Zábřeh. Obec…
Do Hoštejna, komu název moc neříká, jde o vesničku na moravsko-české…