Z Kokor do Přerova - mj. přes mamuta

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

Nečekaně pěkná trasa se nám nedávno naskytla v těsném okolí města Přerova, odkud jsme popojeli autobusem do nedalekých Kokor.

Lákala nás sem hlavně krásná barokní Kaple sv. Františka Xaverského, tyčící se na rozcestí na okraji obce.

Kromě ní tu můžete vidět ale také třeba pěkný kostelík Nanebevzetí Panny Marie se hřbitovem na kopečku nad návsí, k němuž vede kryté schodiště, a několik drobných sochařských památek.

U autobusové zastávky nás také hned čekal turistický rozcestník, od něhož jsme se po prohlídce obce vydali po modré značce do malé vesničky Lhotka (rozcestí Nad Lhotkou 3,5 km) a dále na rozcestí u Čekyně (Čekyně, bus 1,5 km).

Odtud už nás vedla až do cílového Přerova značka zelená, která se ale samotné Čekyni tak trochu vyhne.

Je možné sejít do centra obce Zámeckou ulicí, ale moc tu k vidění vlastně není, spíše stojí za obhlídku samotný zámek, i když není v nejlepším stavu ani přístupný, a také pěkná barokní kaplička sv. Anny na rozcestí před ním.

Dále nás značka dovede mj. kolem jakéhosi exekučního skladu na okraji Čekyně na silnici poblíž motokrosového areálu, kde je možno podle šipky odbočit k nedaleké soše mamutího mláděte Tomíka, stojící na Čekyňském kopci nad přerovskou silnicí na místě s opravdu krásným výhledem na celé město i okolí.

V těchto místech se totiž setkáváme se zajímavou naučnou vlastivědnou stezkou Předmostím až do pravěku, jejíž je i zmíněný mamut součástí.

Po návratu zpět na značku jsme pokračovali do Popovic (4 km) a samotného Přerova (4 km ke mlýnu a pak ještě 1,5 na nádraží), kde jsme samozřejmě skončili v cukrárně – jediné otevřené, kterou jsme našli – a taky jediné, kterou jsme už z dřívějška znali – Vendule na Žerotínově náměstí.

Od naší minulé návštěvy se ještě poněkud vylepšila, a tedy rozhodně potěšila!Smile

Poslední aktualizace: 26.2.2014
Z Kokor do Přerova - mj. přes mamuta na mapě
Autor: Isolda11

Příspěvky z okolí Z Kokor do Přerova - mj. přes mamuta

Lhotka u Přerova
Přírodní památka Lhotka u Přerova byla vyhlášena 23.5.1951. Rozkládá se na ploše 5,6 ha v katastru obce Lhotka u Přerova. Na jižním…
Unikátní  zvonkohra se nachází v Brodku  u Přerova na náměstí  T.  G.…
Další pěkný Jarní výlet po vesnicích a silničkách Přerovska jsem tentokrát…
Čekyně jsou místní částí Přerova, vzdálené ale od města bezmála 5 km,…
Chci upozornit na malou kapličku  u obce Majetín mezi Přerovem a Olomoucí.…
Čekyňský kopec se zvedá severním směrem nad městem Přerov, v prostoru mezi…
Letní Koupaliště se nachází 9km od Přerova v klidném prostředí obce Penčic…
Obec Krčmaň leží jihovýchodním směrem od města Olomouc v oblasti Hané. Ob…
Citov je větší zemědělskou obcí se 480 obyvateli a najdeme ji západním…
Obec Citov je asi 10 km západně od Přerova a zámek se nachází v jižní část…
Jedná se o pozorovatelnu CO (civilní ochrany), kterou si koupil Jiří Doupal z Přerova. Opravil ji do podoby v jaké byla na začátku…
Přírodní památka (3,44 ha) mezi obcemi Grygov a Krčmaň na Olomoucku.…
Přírodní památka(PP)(0,19ha) v blízkosti obce Krčmaň. Předmětem ochrany…
Lokalita starých vápencových lomů mezi Grygovem a Krčmaní. Reliéf lokal…
Protože se nám při podzimní dovolené zalíbilo navštěvovat na trase rozhledny a zpestřovat si to ochutnáváním piv z minipivovarů, tak…
Je to již více jak 30 let co jsem v Přerově působil jako student Střední…
Toto muzeum se nachází v Přerovském renesančním zámku. Bylo založeno roku 1888. Jeho součástí jsou hrad Helfštýn a Ornitologická…
Přerov leží v 22 km jihovýchodně od Olomouce na řece Bečvě, přibližně 210…
Téměř padesátitisícové město Přerov, ležící na řece Bečvě v Olomouckém kraji, bývá mnohými vnímáno převážně jako město nevábné, nezajímavé,…
Renesanční zámek s nápadnou válcovou věží se nachází v Přerově v Olomouck…