Z Kojetína do Tovačova

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

I přesto, že je zde již popsána tatáž trasa v opačném směru, neodolám vylíčení současné situaceSmile

Na výlet jsme se vydali minulou neděli, kdy sice trochu poprchávalo, ale tady to zase tolik nevadilowink

Kdo odolá na začátku návštěvě až neuvěřitelně stylové kojetínské nádražní restaurace, rozhodně by neměl vynechat alespoň Charbutovu cukrárnu na náměstí, už proto, že něco takového už snad ani dlouho v tomto stavu fungovat nemůže...!Smile

Ale ne, vážně, stačí ochutnat třeba jen vynikající sněhovou trubičku, co mívá tamní nahluchlý děda přímo na pultu, ono tam taky - zvlášť o víkendu - už stejně skoro nic jiného nebýváSmile

Foto: Isolda11

Při focení místních pamětihodností na nás pokřikoval místní tmavší dorost, dokonce nám byla učiněna nabídka na koupi jakéhosi pracího prostředku, takže jsme už raději vyrazili na plánovanou trasu - po zelené turistické značce do Tovačovawink

Přes rozcestí Kojetín - Špalír (1,5 km), kterého jsme si vlastně snad ani nevšimli (však je taky uvedeno jen v jednom směru) jsme vyšli za město do polí, což byl ovšem v současné situaci tak trochu kámen úrazu, protože značka se nás snažila vést po okraji vzrostlého kukuřičného lánu, do něhož z druhé strany vydatně zasahoval porost kopřiv a křoví, sem tam i nějaký ten spadlý stromek, takže ještě tak nejschůdnější cesta vedla některým z krajních řádků té kukuřiceSmile

Od rozcestí Valová (2,5 km; u odbočky k sifonu) už ale cesta vede zcela bez problémů - a kdo by se snad chtěl vyhnout kukuřici, může sem vlastně dojít i po pohodlné cyklostezce, vedoucí po druhé straně zmíněného polewink

Od nedaleké chaty na nás tady pro změnu pokřikovali nějací opilci, ale my pokračovali dál směrem k Lobodicím (3 km), usychajíce postupně úspěšně po kukuřično-kopřivovo-dešťové lázniwink

Do Lobodic jsme si pak udělali krátkou odbočku z rozcestí u plynárny, abychom si prohlédli náves s kostelíkem a byli mile překvapeni také půvabným "Svatojánkem" naproti hospoděSmile

Po dalších 3 kilometrech už jsme šťastně dorazili do Annína, a to silničkou kolem rybníků, které nás pak provázely i posledního 1,5 km do cílového Tovačova, na rozcestí u mostu poblíž autobusového nádraží.

Foto: Isolda11

Cestou jsme narazili na zajímavou naučnou stezku "Po stopách bitvy u Tovačova 1866", která pečlivě mapuje veškeré pozůstatky této významné historické události ve zdejším kraji.

Při následné návštěvě zámku, kde jsme sice byli prakticky sami, ale o to více a příjemně nás svými krásami překvapil, jsme získali mimo jiné i zajímavé informační materiály ke zmíněné stezce, ideální ke čtení na zpáteční cestuwink

No a v deštivém počasí se nám po prohlídce zámku vítaným útočištěm stala i cukrárna Štěstí na tovačovském náměstí, i když už tam toho v nedělním odpoledni také mnoho nezbývaloSmile

I při naší historicky druhé návštěvě Tovačova působilo městečko překvapivě liduprázdně, ale můžeme ho s klidným svědomím k výletu doporučit, přece jen je o něco méně "svérázný" než Kojetín, který už někdy trochu odvahy vyžadujewink

Poslední aktualizace: 29.8.2013
Z Kojetína do Tovačova na mapě
Autor: Isolda11

Příspěvky z okolí Z Kojetína do Tovačova

Penzion s restaurací Maďarská bašta v Kojetíně
Pokud se vydáte od nádraží ČSD v Kojetíně přes městský park směrem k c…
Tak dnes jsou v Kojetíně hody, je krásný slunečný den, tak proč tam nevyrazit. Honem na idos, kdy tam co jede. Dávám přednost autobu…
  Když jsme se po něm procházeli v ranní mlze, zdálo se nám poněkud…
Pokud jste na výletě v hanáckém městě Kojetíně a nevíte kam zajít na dobrý oběd, v centru měsa na Masarykově náměstí …
Kojetín leží na Jižní Moravě, jihozápadním směrem od města Přerov. Kojetín…
Při různých cestách vlakem člověk docela často projíždí či přestupuje v…
Západní stranu Masarykova náměstí čtvercového půdorysu v Kojetíně zdobí půvo…
Barokní 10,7 m vysoký Mariánský sloup se sochou Neposkvrněného Početí Panny Marie stojící na náměstí v Kojetíně dal v letech 1704 - 1705 postavit…
Navštívíte - li hanácké město - Kojetín, překvapí vás zde spousta…
Skutečným centrem hanáckého města Kojetín je Masarykovo náměstí a „pupkem“ tohoto náměstí se stala poměrně početná ukázka barokního sochařství I.…
Mezi nepřehlédnutelné dominanty kojetínského Masarykova náměstí p…
Všichni zarputilí příznivci tradičních lidových krojů – a že jich pár znám…
Už ve svém dřívějším článku jsem se podivil, kolik má město Kojetín vůči …
Jedná se o historickou budovu z počátku 18. století v rohu Masarykova náměstí v Kojetíně, …
Hanáckým městem Kojetín, ležícím na pravém břehu Jižní Moravy se…
Nedaleko centra Kojetína, na Husově ulici v blízkosti jednoho městskéh…
  Kojetínská synagoga je druhá nejstarší v ČR (prvenství patří Staronové…
Jednou z pamětihodností ve městě Kyjově, na rohu Masarykova náměstí je b…
Nejstarší budova Základní školy v Kojetíně stojí na ulici Svatopluka…
To jsme se zase jednou rozhodli zabít dvě mouchy jednou ranou - v jednom…