Z Jáchymova na Boží Dar a zpět

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

číslo 1 Jáchymov Asfalt 0,0 km
  Jáchymov-radnice-nástup na trasu na náměstí níže po levé straně
číslo 2 Boží Dar Asfalt 5,9 km
  Odtud po červené
číslo 3 Božidarský Špičák-1115m 10,3 km
  vrchol je mimo trasu
číslo 4 Pod Špičákem 11,5 km
  přechod z červené na žlutou
číslo 5 Abrtamská křižovatka Asfalt 12,7 km
  ze žluté přecházíme na červenou
číslo 6 Biatlon areál Eduard 14,2 km
  odsud dále po žluté směr Jáchymov
číslo 7 Nikolaj 15,2 km
číslo 8 Jáchymov radnice konec trasy 18,2 km

Vycházíme ze stanice Jáchymov-radnice, kde se rozcestník nachází když koukáme od kostela směrem dolů po levé straně náměstí. Jdeme směr Boží Dar po žluté. Z Jáchymova je to 7km. Na cestě nejsou žádné rozcestníky, jdeme převážně lesem lesními cestami. Na cestě je jedna krásná vyhlídka po pravé straně, také bez rozcestníku.

V Božím Daru je dobré si udělat pauzu třeba na oběd, restaurací je zde mnoho, já jsem navštívila restauraci Exculibur a jídlo bylo dobré.

Foto: anysek

Z Božího Daru jdeme kus po silnici směr Božidarský Špičák, je možné si cestu ozvláštnit přes Božidarské rašeliniště, jdeme po červené. Z Božího Daru je to zhruba 1,5km k rozcestníku Božidarské rašeliniště, odtud ještě stále po silnici, až k odbočce červené doleva, která nás vede do lesa. Od Božího Daru vede NS Ježíkova cesta, je možné si cestu zpříjemnit zastaveními na této cestě a prodloužit si ji tak. Lesem jdeme po červené až k rozcestníku Božidarský Špičák. Cesta nejde přímo na vrchol, odtud jdeme po červené k rozcestí Pod Špičákem, což je další 1km a odtud jdeme po červeé doleva. Dostaneme se na rozcestník Abertamská zatáčka, kde přejdeme silnici a pokračujeme po červené směr Eduard. Odtud jdeme po žluté směr Jáchymov, což jsou 4km. Cesta později lemuje silnici.

Celá trasa měří zhrube 19km. Je pěkná, ale trochu špatně značená, například rozcestník u Božidarského Špičáku je v katastrofálním stavu, což je škoda, trasa je to moc pěkná.

Občerstvit se dá až v Božím Daru, kde je nabídka opravdu pestrá. Je zde i pěkné muzeum. Cestu jsem šla v lednu, kde se po zpáteční cestě nacházelo na trase hodně zmrzlého sněhu někde až přecházejícího do ledovatky, takže to bylo trochu náročnější, ale počasí bylo krásné, takže rozhodně doporučuji. Trasu je možné si všemožně upravit a prodloužit.

Poslední aktualizace: 8.1.2014
Z Jáchymova na Boží Dar a zpět na mapě
Autor: anysek

Příspěvky z okolí Z Jáchymova na Boží Dar a zpět

Jáchymov - kaple sv. Anny
Kaple sv. Anny v Jáchymově není dominantní památkou…
Naproti jáchymovské radnici přes náměstí Republiky stojí turistický rozcestník Jáchymov - radnice. Rozcestník je výchozí pro zeleně…
Původně palác Šliků, zakoupený městem v roce 1531. Ve sklepeních se…
Muzeum Královské mincovny nalezneme v bývalé budově mincovny. Jedná se o…
Jáchymov leží v Západních Čechách, severně od Karlových Varů. Město Jáchy…
Královská mincovna Jáchymov (Muzeum v Jáchymově) sídlí v budově bývalé mincovny. Muzeum zde sídlí od roku 1964.…
Objekt stojí na strmém svahu při levé straně silnice na Boží Dar na…
Výchozí bod: Jáchymov, autobusová zastávka ČSAD u RadniceKonečný bod:…
Před kostelem sv. Jáchyma na horním konci náměstí v severozápadní části…
Památník Obětem komunismu od akademického sochaře Romana Podrázského (…
Barokní socha sv. Jana Nepomuckého od sochaře Zeidlera z Ostrova byla před Kostel sv. Jáchyma v Jáchymově postavena na tehdejším…
Štola č. 1 je cca 250 m dlouhá štola, která byla průzkumně vyhlou…
Rozcestník je nově umístěný u dolu Svornost, což je jeden z nejstarších dolů Jáchymova. Prochází tudy Evropská dálková cesta E3,…
Jáchymov patří mezi nejvýznamnější česká hornická historická města. V 16. století ho proslavila těžba stříbra. …
Pravděpodobně průzkumná štola ražená politickými vězni v rámci Uranových…
Šlikovský hrad (Freudenstein)
Soutěž 2 body
Šlikovský hrad (Freudenstein) byl Na Vrchu nad mincovnou postaven v prvních letech…
Nejstarší dochovaná památka města z roku 1516. Někdy je nazýván Špitálním…
Nad Jáchymovem, na dohled kostela sv. Jáchyma ční k nebi těžní věž. Je to…
Šlikův hrádek (Freudenstein) stojí nad Jáchymovem ve vzdálenosti 1…
Jáchymovské lázně se nacházejí v dolní části města. Vznikly roku 1906,…