Z Horšovského Týna do Domažlic

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

Jediný trochu deštivý den naší dovolené jsme se rozhodli věnovat kultuře, konkrétně nejbližšímu přístupnému zámku, a zajeli jsme si tedy do Horšovského Týna.

Malebné městečko nás velmi mile překvapilo spoustou zajímavých památek, co se ale týče jejich stavu, tak má ještě dost co dohánět.

Z několika prohlídkových tras zdejšího hrado-zámku jsme si zvolili celkem namátkou, leč k plné spokojenosti tu hradní – a protože mezitím úplně přestalo pršet, prozkoumali jsme pak také rozlehlý zámecký park plný krásných, romantických a tajemných zákoutí.

Na náměstí jsme vyzkoušeli samozřejmě také pěknou a dobře zásobenou cukrárnu a poté jsme se dali na cestu zpátky do Domažlic, tentokrát už pěšky, což je celkem asi 13 kilometrů po zelené turistické značce.

Na trase nás velmi zajímal poutní kostel sv. Anny jen asi 1,5 km za Týnem, na nějž turistické značení bůhvíproč vůbec neupozorňuje, ale není těžké jej podle mapy snadno najít a starou alejí si k němu ten kousek ze silnice odbočit.

Foto: Isolda11

I přes příšernou zchátralost je to místo opravdu kouzelné a zbývá jen doufat, že se časem (a pokud možno co nejdříve) dočká důstojné rekonstrukce a znovu ožije!

Dále jsme měli na cestě vesničky Dolní Valdorf (4 km) a Němčice (1,5 km) a osadu Dolní Baldov (2 km), odkud už to bylo jen 2 kilometry na Baldovské návrší nad Domažlice, velmi působivé místo s nádherným výhledem a posezením, základy pomníku známé bitvy husitů s křižáky v roce 1431 (zbudován 1931) a barokní kapličkou Nejsvětější Trojice z 18. století.

Dolů do města už pak zbývaly pouze 3 km zajímavou sochařskou a naučnou stezkou mezi poli…

Poslední aktualizace: 11.8.2014
Z Horšovského Týna do Domažlic na mapě
Autor: Isolda11

Příspěvky z okolí Z Horšovského Týna do Domažlic

HoršovskýTýn - zámek
Jedeme autem či jdeme pěšky (podle místa Vašeho bydliště) na…
Hrad a zámek v Horšovském Týně je národní kulturní památkou České…
Kostel sv. Petra a Pavla stojí na Náměstí republiky v Horšovském Týně. Kostel pochází z 13. století, ale v 18. století byl…
Hrad a zámek Horšovský Týn patří mezi nejvýznamnější architektonické skvo…
Měšťanský dům č.p. 107 se nachází na Náměstí Republiky. Původně renesanční dům přes…
Historická procházka Horšovským Týnem a jeho okolím „Hi…
V jeden horký letní den jsme vyjeli z malebné obce Kout na Šumavě směr…
Měšťanský dům č.p. 100 vznikl spojením původně dvou gotických domů (původně č.p. 99 a 100). Z gotických prvků se zachovaly oba portály a v průčelí…
Horšovský Týn je malebné městečko vzdálené 9 kilometrů od centra Chodska Domažlic. Městečko nás oslní množstvím historických památek, kterým…
Vracíme se z dovolené na Chodsku. V Horšovském Týnu je nový pivovar, tak…
Horšovský Týn leží na jihu Západních Čech, severně od města Domažlice. Mě…
Kostel sv. Apolináře stojí na Husově náměstí v Horšovském Týně. Pochází z 13. století a jedná se o jednu s nejstarších církevních…
Náš dnešní cíl je Státní hrad a zámek Horšovský Týn vystavěný ve…
Rozhledna Šibeniční vrch se nachází nedaleko Horšovského Týna na…
rozhledna Šibeniční vrch
Rozhledna se nachází na Šibeničním vrchu (459 m n. m.), asi 1 km…
Radbuza je řeka pramenící v Českém lese 1,5 kilometru od Závisti (západně…
Obec Blížejov leží JV od Horšovského Týna, dříve se nazývala Blíživa. Obec…
Kostel sv. martina v Blížejově se nachází na hlavní křižovatce v obci, nad Kruhovým objezdem. Mimochodem tento kruhový objezd byl…
Kostel sv. Vojtěcha v Milavčích pochází z 18. století na místě tehdejší…
Necelé tři kilometry severovýchodně od Domažlic leží obec Chrastavice. A…