Z Holubic do Rousínova aneb z mlhy do sluníčka

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

V posledních dnech už se nám zřetelně hlásí jaro, ale ještě asi před 14 dny jsem si vymyslela jen takový menší výlet po silničkách, cyklotrasách a polňačkách nedaleko od Brna.

Vydala jsem se tentokrát z Holubic, resp. z autobusové zastávky Holubice – kruh, která následuje ve směru od Brna hned za Rohlenkou a nachází se asi kilometr nad obcí.

Vystoupila jsem ještě za husté ranní mlhy a pustila se silničkou dolů do vesnice, kolem pomníku obětem napoleonských válek.

Holubice jsem prošla celé, z návsi odskočila ještě nahoru ke kostelu a hřbitovu – a po návratu se dala směrem k vlakové zastávce.

Pak jsem pokračovala příjemnou cestou podél potoka Rakovce do nedalekých Velešovic.

Zde jsem si opět prošla obec až nahoru ke kostelu a poté se vydala hledat jednu z ulic, která ústí na polňačku směrem ke Slavíkovicím.

Ta byla sice notně rozblácená, ale to není v tomto předjarním období nic překvapivého.wink

Foto: Isolda11

Ze Slavíkovic pokračuje jedna silnička přímo do nedalekého Rousínovce, kterému dominuje pěkný barokní kostel se hřbitovem, ale najdeme tu také několik zajímavých světeckých skulptur.

Zde si můžeme udělat ještě malou odbočku do asi 1 kilometr vzdálené osady Kroužek, kam nás snadno dovede silnice vzhůru kolem kostela a na křižovatce pak doleva.

Na návsi nás čeká zvonička a zase jedna pěkná svatojanská socha.

Po návratu pokračujeme silnicí dolů do centra Rousínova, odkud si můžeme zajít ještě do nedaleké Čechyně – třeba jednu cestu po silnici a zpět podél potoka pěknou cestičkou od tamního zámku...

Poslední aktualizace: 24.2.2014
Z Holubic do Rousínova aneb z mlhy do sluníčka na mapě
Autor: Isolda11

Příspěvky z okolí Z Holubic do Rousínova aneb z mlhy do sluníčka

Památník obětem Bitvy tří císařů - Holubice
Památník obětem Bitvy tří císařů, která i v těchto místech probíhala 2…
Chrám svatého Václava stojí nad obcí na jejím jižním konci. Jedná se o…
Na silnici č.430 z Brna do Vyškova se u odboček na Tvarožnou a Blažovice…
Stará Pošta je historický areál postavený v roce 1785 na trase…
Kůň provází člověka již tisíce let. A jako jeho věrný společník…
Původní tvaroženský kostel byl již středověkého založení z 1. poloviny 14.…
Křížový kámen se nachází na začátku obce Sivice v zatáčce silnice od…
Pomník padlým v 1. světové válce byl na tvaroženské návsi odhalen v roce…
Nachází se u silnice jižně od obce. Byl zbudován na památku francouzského brigádního generála Valhuberta, který byl poblíž Tvarožné v průběhu Bitvy tří…
Při vjezdu do obce Tvarožná od motorestu Rohlenka se na pravé straně od…