Z Helenína přes Henčov a Heroltice do Pávova

číslo 6 Švábka Asfalt 4,1 km
  Osada na hlavní silnici Jihlava - Polná
číslo 7 Hospoda U Klempíře Asfalt 4,7 km
  Nádherná hospoda ve dřevě s propracovanými detaily. Rozhodně si zajděte i na záchod :-)
číslo 8 Heroltice Asfalt 4,7 km
číslo 9 Karlův les Asfalt 6,0 km
číslo 10 Pávov Asfalt 7,8 km

Z údolí řeky od Helenína je po modré turistické značce hezká cesta do Henčova. Za lávkou přes řeku se dáme Doprava k přechodu přes koleje. Po výstupu lesní roklí za tratí je po pravé straně v lese před obcí zámeček, který nechal postavit pro správce svého velkostatku v Henčově továrník Karel Löw. V současnosti ho využívají státní lesy. Na začátku obce pak uvidíte to, co z velkostatku zbylo. Pokračujte po modré značce, za vesnicí uvidíte dvě významná místa, která se Jihlavákům většinou vybaví, když se řekne Henčov. Nalevo letiště a napravo skládku odpadků. Modrá značka pokračuje rovně přes louku do lesa a dál lesem směrem k dálnici a do Rytířska. Vy před lesem zahnete doleva, směrem na letiště (respektive už jdete okolo něj). Letiště vzniklo a začalo fungovat v roce 1947; bývají zde každoročně zajímavé a hojně navštěvované letecké dny (jděte na ně raději pěšky, protože autem, vzhledem k jejich množství při této akci, to je opravdu náročné). Přes letiště nebo lesní cestou za Aeroklubem dojdete k silnici z Jihlavy do Polné. Zde je osada Švábka a kousek za ní (kolmo po odbočce z hlavní silnice) už obec Heroltice, která, stejně jako Henčov, patří k Jihlavě. Nelze zde minout Hospodu U Klempíře, krásně propracovanou „středověkou“ krčmu, která rozhodně stojí za návštěvu. Otevřeno je však až od páté odpoledne, tak s tím počítejte. Procházku je nejlépe ukončit cestou po úzké asfaltce podél Zlatého potoka, přes Karlův les a pak okolo firmy Bosch do Pávova na MHD. Nebojte se toho – z Helenína do Pávova po uvedené trase je to asi osm kilometrů.

Poslední aktualizace: 7.1.2017
Z Helenína přes Henčov a Heroltice do Pávova na mapě
Autor: Evzen

Příspěvky z okolí Z Helenína přes Henčov a Heroltice do Pávova

Helenín rozcestí
Rozcestí ČTZ a MTZ leží poněkud stranou od Helenína. Rozcestník stojí na …
Do Helenína se můžete vydat z Jihlavy podél řeky po málo využívané…
Historický jednoobloukový barokní kamenný most v údolí pod …
Příměstská obec Jihlavy. Vznikla jako česká ves…
První z historických hraničních kamenů ve tvaru jehlanu, který vyznačuje …
Obec při řece Jihlavě v minulosti s textilní výrobou. Ve 14. a v 16. - 1…
ZOO leží v malebném údolí řeky Jihlávky. V areálu jsou vodní ploc…
V Jihlavě a okolí jsou čtyři hraniční kameny, které znázorňovaly hranice mezi Čechami a Moravou. Pocházejí z poloviny 18. století a byly postaveny na příkaz Marie Terezie. Jsou…
Jedeme do Jihlavy, možností je celá řada, my zvolili tentokrát ranní…
Do JihlavyAutobusem: Z autobusového nádraží hlavním vchodem na Ji…
Centrem parku je Kostel sv. Jana Křtitele na vyvýšenině nad řekou…
Tento cyklovýlet je dlouhý 50 km a jelikož se nacházíme na Vysočině mezi Jihlavou a Havlíčkovým Brodem, náročnost je střední až na v…
Jihlavské podzemí a katakomby
Naším prvním cílem během třídenního výletu na Vysočině bylo Jihlavské podzemí. Velmi jsme se těšili na svítící chodbu. Na prohlídku jsme přišli včas…
Katakomby v Jihlavě.
Vstup do katakomb je ze zadního traktu domu sv. Ignáce, který stojí na…
Při procházce historickým centrem Jihlavy si jistě povšimnete u kostela s…
Zajímavým místem na odpolední vycházku je bezesporu jihlavská zoo. Město se jí snaží postupně modernizovat, a tak zamřížované výběhy jsou už…
  Největší jihlavské náměstí se může pochlubit mnoha stavebními památkami. Nejvýraznější dominantou je budova radnice, dva kostely s…
Protože máme ještě malou turistku(2 roky),vydali jsme se do ZOO autem. Z…
Zoo Jihlava je často nazývána zoologickou zahradou bez mříží. A může se tak nazývat oprávněně nachází se zde spoustu expozic se…
Letos jsme se rozhodli navšítit jednu ze zoologických zahrad v naší…