Z Dymníku na Hrádek

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

číslo 1 Od Dymníku - Do Krásné Lípy (ŽST) 0,0 km

Od rozhledny Dymník scházíme zpět, nejdeme však k chatě Dymník ale odbočíme dle značky doprava, značka nás vede lesní cestou a cca po 300m se dostaneme na asfaltku, která vede lesem, po několika zatáčkách nás značka v jedné z nich zavádí doprava podél obory, zhruba po 200m se opět vracíme na cestu, tentokrát pokračujeme po lesní cestě směrem ke konci lesa, odsud jdeme stále po modré značce, která nás vede podél stromů mezi pláněmi, přejdeme nechráněný železniční přejezd a dosud už stačí projít mezi vilkami a chatovou oblastí, na konci cesty zabočit doleva a dojít k vlakovému nádraží, kde na nás čeká rozcestník. Ušli jsme 3,5km

číslo 2 Od ŽST Krásná Lípa k rozcestníku u pramenů Křinice 2,8 km

Od rozcestníku pokračujeme stále po modré značce, přejdeme hlavní silnici a cca 300 m pokračujeme při železniční trati, pak zahneme přes koleje doleva a cesta nás hned svádí doprava dolů mezi domky. Po této cestě pokračujeme až k hlavní silnici. Zde se na ni napojíme a cca 400 m jdeme při silncici, značka nás potom v zatáčce vyvádí vlevo do lesa, odsud pokračujeme stále lesní cestou, značka se objevuje jen občas, ale z cesty nescházíme, dojdeme až k rozcestníku. Ušli jsme 4km. Tady je odbočka doprava po směru cesty, po 100 metrech v lese objevíte altánek , uprostřed s pramínkem říčky Křinice

číslo 3 Od rozcestníku u pramenů Křinice na Studánku (rozcestník) 5,4 km

Od rozcestníku pokračujeme dále lesní cestou  a přicházíme k prvním domkům, zahneme doprava a procházíme dlouhou ulicí, značka nás na konci zavádí vlevo a pak stále vzhůru k silnici. Uhneme vlevo a po 200m přicházíme k rozcestníku u kostela v obci Studánka.Ušli jsme 2km

číslo 4 Od Studánky na Světliny 7,0 km

Značka nás převádí přes silnici , klesáme podél domků a za třetím zahneme dle značky doprava mezi ploty, procházíme uličkou a pokračujeme stále po ní, cesta začíná pomalu stoupat, až nás vynese po pravé straně vozovky, odsud zahneme doleva a pokračujeme po cestě mezi domky, mineme poslední a jdeme po planině, odsud je krásný výhled po pravé straně na zříceninu Tolštejn, Jedlovou horu a Křížovou cestu v Jiřetíně pod Jedlovou.Přicházíme k dalším domkům a rozcestníku. Jsme na Světlinách . Ušli jsme další 2 km

číslo 5 Ze Světlin na náměstí ve Varnsdorfu (rozcestník) 8,9 km

Pokračujeme dále a po chvilce přicházíme do lesa, zde nás značka po pár metrech vede doleva a v tomto úseku prakticky stále jdeme dolů , po cca 1km uhýbáme doleva a přicházíme k prvnímu domku, zde jdeme doprava a procházíme silnicí mezi domy, napojíme se na cestu podél hřbitova, cesta zahýbá doprava, následujeme značku a dojdeme až k rozcestníku na náměstí u autobusového nádraží. Ušli jsme 3km

číslo 6 Od náměstí k rozcestníku pod Hrádkem (u hraničního přechodu) 11,1 km

Odsud pokračujeme na Hrádek po zelené značce. Cca po 100m přejdeme vozovku a pokračujeme cestou nad fotbalovým stadionem, na rozcestí přejdeme na pravou stranu vozovky a zahneme do uličky mezi domky, přejdeme můstek a pokračujeme při silnici doprava, zde projdeme mezi objekty Vitany a za posledním dle značky zahneme doprava, na konci se ulice napojuje na hlavní silnici k přechodu do Seifhennersdorfu. Rozcestník je naproti benzínové pumpě

číslo 7 od Rozcestníku nahoru na Hrádek 12,4 km

Odsud přejdeme zpět na druhou stranu vozovky, vyvádí nás po silnici táhlým stoupáním, pod vrcholem nás vyvede na prudším stoupáním mezi domky a odsud už jdeme po cestičkách a občas po schodech. A už zbývá jen poslední zatáčka a pár schodů k samotnému objektu Hrádku. Za vstup zaplatíte 25kč , už nezbývá nic než  popřát dobrou viditelnost. Pohled z Hrádku opravdu stojí za to

Neboli od rozhledny k rozhledně. Vydáme se opět do Šluknovského výběžku. Vydáme se od rumburské rozhledny Dymník(517 m.n.m), přes Krásnou Lípu, prameny říčky Křinice (známé z Kyjovského údolí), obec Studánku až do Varnsdorfu, a tady zakončíme cestu výstupem k místnímu Hrádku(476m.n.m), který nám nabídne vskutku krásný komplexní pohled na veškeré okolí. Uvidíme Jizerské hory, Frýdlantsko, Hvozd( rozhledna), Luž, Tolštejn, Dymník, Vlčí Horu, Tanečnici, Bismarck Turm(rozhledna DE), Kottmar (rozhledna DE).

Poslední aktualizace: 8.3.2010
Z Dymníku na Hrádek na mapě
Autor: Salwin

Příspěvky z okolí Z Dymníku na Hrádek

Rozhledna na Dýmníku.
Dýmník ( 515 m.n.m.) se nachází 2 kilometry západně od Rumburku. …
Čedičové varhany patří mezi turisticky nejoblíbenější a nejvyhledávanější…
Rozhledna na Dymníku je jednou z našich nejsevernějších rozhleden. Nachází se zhruba 2 km na JZ od Rumburku.  My k ní vyrážíme z…
Tentokrát jsem se vydal za rozhlednami nejsevernějšího kouta České republiky - Šluknovského výběžku jimiž tedy jsou Dymník - Vlčí…
Dymník je rozhledna nacházející se dva kilometry od Rumburka ve Šluknovském výběžku. Cihlová rozhledna 15 m vysoká se nachází na čedičovém povrchu 516 m. n. m. Své jméno Dymník získala rozhledna díky středověkému zvyku, kdy zde místní zapalovali signální ohně.…
Z nádraží Rumburk jdeme kus rovně a pak po hlavní až dojdem na náměstí, cestou míjíme i známou památku Loretu. Z náměstí kde je i…
Rozcestím prochází modrá TZ. V jižním směru vás tato značka dovede do Krásné Lípy a dále až do Varnsdorfu. Ve směru západním dojdete…
Opět jedna z tras šluknovských výběžkem, tentokráte od rozhledny Dymník u Rumburka na rozhlednu Schlechteberg v sousedním Německu.Trasa není nikterat náročná, zvládne ji opravd…
Šmilovského ulice v Rumburku je památková vesnická zóna tvořená 1…
Lužické náměstí a Morový Sloup v Rumburku.               Uprostřed…
Barokní  kamenný most se třemi oblouky na Pražské ulici v Rumburku.               Jak jsem se již v jednom článku zmínila, protéká…
Kostelík sv.Jana Křtitele na Strážném vrchu v Rumburku.               V…
Památník Rumburské vzpoury se nachází v parku Rumburské vzpoury při Třídě 9. května v Rumburku.…
Rumburk leží v Severních Čechách, severovýchodním směrem od města…
Kapucínský klášter s Loretou a kostelem sv.Vavřince v Rumburku.         …
opět další turitistická trasa šluknovským výběžkem, která nebude dělat větší obtíže, navštívit přitom můžeme dvě rozhledny. Dymník a…
Cílem našeho víkendu nebo dovolené může být třeba právě toto městečko,…
První písemná zmínka o Rumburku pochází z roku 1298. Ve…
Přijedeme-li vlakem, tak z nádraží v Rumburku se vypravíme směrem do…
Naučná stezka Dymník Nově otevřená Naučná stezka Dymník (10/2010 Lesy…