Z Držkové přes Kuželek a Ondřejovsko do Fryštáku

Vážení příznivci turistiky,

dnes vám nabízím další zajímavou trasu z okolí Zlína.

Autobusem se dopravíme do výchozí obce Držková. Od výchozího hostince sledujeme společně modrou a žlutou značku ve směru na Vlčkovou. Přibližně po 200 metrech na dalším rozcestí odbočíme po červené značce Doprava ve směru k rozcestí Pod Skalami. Asfaltová cesta nás vede průmyslovými objekty na konci obce (pila, družstvo, čerpací stanice). Tento úsek po asfaltu k rozcestí pod Skalami je dlouhý přibližně kilometr. Na rozcestí se potom vydáme dál po zelené značce směr Kuželek. Po mostku přejdeme přes potůček a vydáváme se stoupat vzhůru lesem do kopce. Tento úsek lze označit na nejnáročnější z celé cesty, na trase něco přes kilometr nastoupáme dobrých 250 metrů. Už přes výsstupem na hřeben po pravé straně v lese budou vidět jednotlivé impozantní skalní útvary - proto je lepší trasu realizovat v době, kdy okolní les nebude plný listí. Na hřebenu se můžeme na chvilku zastavit a spočinout. Na několika místech je zde omezený výhled do krajiny, ti šťastnější mohou nalézt i zbytky pasekářské osady, opuštěné po první světové válce. Po zelené značce (doplněné občas informačními tabulemi s popisem okolní fléory a fauny) obchazíme vrcholový masiv Kuželku - pod vrcholem je díky těžbě otevřen panoramatický výhled severním směrem do nitra Hostýnských vrchů. Z Kuželku poté sestupujeme k rozcestí Pod Kuželkem, kde se napojuje modrá značka a zároveň lesácká asfaltka. Po té pokrečujeme necelý kilometr k severu na rozcestí pod klukem. Tady odbočíme doleva a pokračujeme po zelené značce po pohodlném hřebeni do sedla Nad Ráztokou a na rozcestí Lukovské polesí. Tento úsek má zhruba 2,5 km a kromě řady výhledů si ho můžeme zpestřit prohlídkou četných skalních útvarů v bezprostředním okolí trasy.

Tady už máme na výběr několik variant ukončení trasy - po značených trasách lze dojít na Lukov, na Vítovou nebo do Fryštáku. Záleží zejména na tom jaké máme dopravní spojení pro návrat. Nejfrekventovanější Doprava bude ve Fryštáku, ovšem značená trasa do Fryštáku (z Lukovského polesí po zelené na rozcestí Pod Ondřejovskem a odsud po modré sestup do Fryštáku) je dlouhá, únavná a nezáživná, navíc i stav kamenité silnice nebude k našim nohám příliš ohleduplný.

Já z tohoto místa doporučuji sestup neznačenou trasou - lesnická asfaltka směrem na Vítovou, jakmile vyjdeme u závory z lesa nad Vítovou, zabočíme Doprava kolem chatové oblasti a skautské základny, sejdeme k potoku a zde už narazíme na Andrýskovu naučnou stezku, která nás dovede do Fryštáku také.

V případě, že budete mít štěstí, bude na začátku Fryštáku u vodní nádrže řečené Žaba otevřeno občerstvení, v opačné případě najdete hospodu av v cíli ve Fryštáku na náměstí.S tím je tedy nutno počítat - po trase není žádné občerstvení a se studánkou se také moc počítat nedá.

Pokud vás výlet zaujal, popit této i dalších tras včetně možnosti stáhnout si trasu ve formátu gpx pro použití v navigacích Garmin najdete na webu Chatocha.

Poslední aktualizace: 24.7.2015
Z Držkové přes Kuželek a Ondřejovsko do Fryštáku na mapě
Autor: trpo1

Příspěvky z okolí Z Držkové přes Kuželek a Ondřejovsko do Fryštáku

Okolo Držkové   ( 2004)
Okolo Držkové ( 2004)
    Dnes je neděle, pomalu nám končí měsíc říjen a po včerejší oslavě J…
Držková rozcestí
Nejzápadnější ze tří značených rozcestí v obci Držková. Je výchozím místem MTZ, která vede pod Kopnou a na Baťkovou; ŽTZ, která míří…
Letošní září bylo chladnější a deštivé, konec měsíce byl teplejší…
   Maličká dědinka Držková, skrývající se v centrální části Hostýnských vrchů, má rozhodně návštěvníkům co nabídnout. Najdeme tu překrásnou…
Jarní sluníčko prý nabíjí lidský organismus novou e…
Vypravíte - li se do Hostýnských vrchů, nachází se zde význa…
  Významným krajinotvorným prvkem bývají také osamělé stromy. Jeden takový…
Obec Držková se nachází asi 20 km severně od Zlína v centru Hostýnských vrchů. V katastru obce leží oblíbené…
Ze Zlína autobusem do Držkové. Je jaro a všechno kvete…
  Maličká obec Držková, rozkládající se při soutoku Držkovského potoka s…
Obec leží severovýchodně od Zlína v srdci Hostýnských vrchů. Obcí protéká…
Jaro je tady a velikonoční neděle láká k procházce probouzející se…
Nad zastávkou ČSAD v obci Držková se nachází muzeum dřevěného porcul…
  Za jednu z nekrásnějších procházek v okolí Držkové, kterou si dovolím d…
   Výraz "ráztoka" se nám dodnes dochoval z mluvy původních valašských…
  Držková je maličká a protáhlá valašská dědinka, stulená ve vidlici útul…
   Předpověď meterorologů na víkend nenechá jedno oko suché - má být hezky…
Většina lidí zná jen dva nejslavnější – Pražský a Olomoucký orloj, ale k těm méně známým „starým“ patří ještě secesní v Litomyšli a…
Vrzavé skály, zdobící temeno masívního vrchu Sýkornice, nejsou jedinými …
Ta část NS Kašava, která prudce klesá z temene Sýkornice směrem ke Kašavě,…
První dubnovou neděli jsme se rozhodli podniknout kratší procházku po okolí obce Držková. Předpověď slibovala krásné, byť trochu…
  Ach jo! Ráno mi Jana při odchodu do práce zapomněla natáhnout budíka a…
Od autobusové zastávky na spodním konci maličké obce Držková se necháme vést červenou značkou - vede po silničce kolem pily - a po…
   Pod vrcholovou kótou Zadního Lázku (566 m) a na zalesněném hřebeni,…
   Toto místo je jako stvořené pro romantiky, snílky a "skalní " tuláky.…
   Narazili jsme na sebe v prodejně zlínského Army shopu a ihned jsme si…
   K této veřejnosti málo známé - přitom ale velmi pozoruhodné přírodní r…
 Závěrem našeho virtuálního putování putování po „nejbizarnějším kamení“ Hostýnských vrchů se zaměříme na jejich nejjižnější část a …
  Jistě už každý z vás navštívil končiny, kde vám z okolního šerého hvozdu…
Zřícenina hradu Lukov se nachází asi deset kilometrů od Zlína, na kopci nad obcí Lukov, na dohled Zoologické zahrady Zlín a zámku…