Z Doubravice do Boskovic a Skalice netradičně

Poslední výlet před uzávěrou pohybu nás zavedl na samém konci února na Boskovicko. Z vlaku jsme vystoupili v Doubravici nad Svitavou, odkud jsme se vydali po cyklotrase silničkou vzhůru do kopce, kolem kamenolomu až do vesnice Újezd u Boskovic. Jedné z tamních cyklotras jsme se drželi i nadále, ze silnice vedoucí nyní zase pro změnu dolů do Pilského údolí jsme však po chvíli odbočili po docela nenápadné, dokonce tuším neznačené lesní silničce, nicméně dle mapy variantní cyklotrase, kde byla patrná počínající rekonstrukce, ale prozatím tu byl naštěstí klid. Cesta se klikatí úbočím vrchu Zlatníku a posléze přetíná zelenou turistickou značku z Blanska do Boskovic. Snad to bylo brzkým jarem a také probíhající těžbou, ale z cesty byly mnohé krásné výhledy na boskovický hrad z docela nezvyklé strany. Vyústili jsme pak v okrajové části Boskovic (Na Kamenici), kde už jsme navázali na známé turistické značky a došli po nich do centra (2 km). Po kafi a párku v rohlíku občerstvení u okýnka v nenápadné uličce u náměstí (naše oblíbená cukrárna byla bohužel zrovna zavřená) jsme pokračovali jako obvykle až do Skalice nad Svitavou  na vlak, tentokrát "horní" žlutou značkou pod zámeckou oborou (2 km), pak po modré na Červenou skalku a nakonec po červené přes Pilské údolí až na nádraží (4 km). V této poslední části už bylo díky různým "hradním okruhům" všude dost lidí, ale třeba prve na cyklotrasách jsme nepotkávali skoro nikoho, přestože vyšlo ten den až nečekaně pěkné počasí..

Poslední aktualizace: 15.4.2021
Z Doubravice do Boskovic a Skalice netradičně na mapě
Autor: Isolda11

Příspěvky z okolí Z Doubravice do Boskovic a Skalice netradičně

Na rozhlednu Malý chlum
Trasa začíná v Doubravici nad Svitavou u železniční zastávky. Odtud pokračuje po červené značce přes osadu Klemov až do obce Obora. Dá…
I přes ne právě nejlepší počasí jsme se o uplynulém víkendu vydali na…
Nachází se u vlakové zastávky V Doubravici nad Svitavou při ulici do místní části Klenov. Směrovky jsou umístěny na kovovém Sloupu…
Teplé počasí uplynulého víkendu nás vylákalo protáhnout tělo na nedaleké…
Trasa začíná u vlakové zastávky Doubravice nad Svitavou, v údolí řeky Svitavy, odkud vás čeká stoupání do obce Obora. Cesta vede po červené turistické značce, přes Oboru k rozcestí Pod Malým …
Doubravice nad Svitavou jsou velkou obcí jež se rozkládá na pravé…
Vlakem z Brna, nebo autobusem z blanska, popřípadě autem, nebo na kole. Veliké zahradnictví s dětským koutkem. Ale hlavní atrakce je…
Svatý Šebestián patří, zejména v počtu zobrazování, k nejpopulárnějším světcům, dá-li se to u nebešťanů tak použít. Žil někdy ve 3. století n.l. Podle…
Sochu našeho populárního svatého, Jana Nepomuckého objevíme i v Doubravici na Svitavou. Poblíž zdejšího kostel na Soukopově náměstí. Jde o dílo nezná…
Původně zde od 12. století stával románský kostel, který byl začátkem 18. století v tak špatném stavu a nevyhovoval současným nárokům, p…
Pomník padlých 1. světové války doplněný po 2. světové válce o další jména nemůže chybět v celkem velké obci poblíž Blanska. Hlavní část pomníku tvoř…
V areálu zahradnictví městečka Doubravice nad Svitavou na výpadov…
Pštrosí farma v Doubravicích nad Svitavou pořádá prohlídky farmy, exkurze, výlety, prohlídky celého areálu form…
Obora je malá obec s 280 obyvateli a najdeme ji v oblasti Boskovi…
Doubravice nad Svitavou – Doubravický hrad (zřícenina)
Soutěž 2 body
Jihomoravský městys Doubravice nad Svitavou najdeme v blanenském…
Doubravický hrad se nachází na ostrohu nad potokem Nešůrka asi 2,5 kilometru východně od centra obce Doubravice nad Svitavou…
Nachází se v širokém sedle mezi dvěma zdejšími dominantami a to Velkým a Malým Chlumem. Prochází tudy červeně a zeleně značená turistická…
Sousoší husitských osobností v nadživotní velikosti je vytesané v pískovcové skalce na Velkém Chlumu u Bořitova. Stanislav Rolínek,…
V oblasti Velkého a Malého Chlumu si neužiete jen výletů do krásn…
Jedná se o dvě výrazné vyvýšeniny, které až nepřirozeně vystupují z ploché roviny severní části Boskovické brázdy zvané též Malá…