Z Dolní Rožínky přes Pernštejn do Doubravníka

V poslední době se v médiích častěji hovořilo o plánované obnově zdevastovaných pernštejnských zahrad, což nás přivedlo k nápadu opětovné návštěvy hradu, resp. jeho okolí a právě těchto zahrad, neboť samotná prohlídka hradu se nejen nám zdá návštěvu od návštěvy kratší a ochuzenější. Zvolili jsme tedy k výletu pondělí, abychom si zajistili co možná největší klid k prohlídce hradního okolí, ujistivše se ještě, že cukrárna Milena v Nedvědici má přes prázdniny v pondělí otevřeno:-) Aby byla trasa dostatečně dlouhá, zajeli jsme si přes Rožnou do Dolní Rožínky, odkud vede žlutá turistická značka právě až na Pernštejn. Zapadlá obec, do níž jsme dojeli autobusem téměř sami, nabízí kromě jakéhosi velmi umělého "strašidelného zámku" docela zajímavou atrakci i pro hloubavější nátury, a to někdejší zámecký park, dnes sice poněkud zarostlý a se stavbičkami vesměs v rozpadu, ale za průzkum přesto rozhodně stojící.. Po 4 kilometrech jsme okolo uranových dolů a posléze i pěkného kostelíka došli zpět do Rožné a pokračovali od železniční zastávky lesíkem, polem a silničkou okolo rybníčku do nedaleké Věžné (3,5 km). Odtud už jsme trasu k hradu (4 km) znali z dřívějška, takže jsme si ji posléze zpestřili menší oklikou po naučné stezce k Výří skále a studánce Korejtko, odkud už jsme vystoupali přímo na vyhlídku nad zahradou, nacházející se v poměrně prudkém svahu pod jednou z přístupových cest k hradu. Atmosféra pozůstatků někdejších luxusních atrakcí včetně např. bazénku je vskutku neopakovatelná, zvláště když se zadaří tam být opravdu o samotě.. Po tradiční zastávce na Milenin štrůdl jsme pak ještě došli po červené přes Černvír do Doubravníka, abychom se přiblížili obvyklé dvacítce, pod kterou pro nás alespoň letní výlety nemají smysl;-)

Poslední aktualizace: 31.7.2016
Z Dolní Rožínky přes Pernštejn do Doubravníka na mapě
Autor: Isolda11

Příspěvky z okolí Z Dolní Rožínky přes Pernštejn do Doubravníka

Muzeum veteránů Dolní Rožínka – muzeum Tatry
Muzeum veteránů se nachází v komplexu starých „zemědělských“ stavení.…
Už vás nudí zdlouhavé a nudné prohlídky zámků v ČR? Pak si nenechte ujít…
Původní tvrz byla koncem 16. století přebudována na renesanční…
Koncem 18. století založil tehdejší majitel zdejšího panství Jan Nepomuk Mitrovský u zámku klasicistní anglický park. V nedalekém lese pak nechal…
První zmínka o obci pochází z roku 1369. V letech 1503-1589 byla majetkem pánů z Pernštejna a v roce 1731 připadla rodu Mitrovských. Ti sídlili na…
Pokud potřebujete vyděsit děti anebo u těch méně bojácných jen lehce…
V roce 1954 zde byly zahájeny první geologické průzkumy. Během dvou let zde bylo nalezeno jedno z největších uranových ložisek u nás (byl…
Zřícenina v lese Jivině - Dolní Rožínka
Stavbu, o jejímž účelu se dodnes vedou spory, nechal postavit majitel…
Z obce Zvole se přes Blažkov můžeme vydat do Šiklova mlýna, kde…
První písemná zmínka pochází z roku 1349. Název obce souvisí s ro…
Bystřice nad Pernštejnem leží pod východními vrcholky Českomoravské vrcho…
Nachází se uprostřed hlavního Masarykova náměstí a vytváří jeho dominantu. Sousoší je datováno rokem 1727. Sloupu vévodí socha Panny…
Pernštejn
Hrad Pernštejn je druhým nejmohutnějším hradem u nás. Hrad stojí nad městečkem Nedvědicí v Jihomoravském kraji a je jedním z našich…
Jedeme se podívat na jeden z našich nejpůvabnějších a nejpohádkovějších hradů. Autem přijedeme do Nedvědice, kde nás na hrad…
Pro Brňany dopravně celkem snadno dostupné vodopády, příroda přip…
ZŘÍCENINA HRADU ZUBŠTEJN
Jedeme navštívit zříceninu hradu Zubštejn, který se nachází nedaleko obce…
Zřícenina hradu Zubštejn stojí na výrazném kopci (688 m) nad vsí Pivonice v kraji Vysočina. Zubštejn byl zřejmě nejstarším pernštejnským hradem v…
Rozhledna a skiareál Karasín Rozhledna je postavena na hřbetu kopce Zadní…
Vírská přehrada
Vírskou přehradu jsem navštívila několikrát. Letošní návštěva byla…