Z Doks kolem Hradčanských stěn k Máchovu jezeru

Trasy Cyklotrasa Střední náročnost Video trasa

Cyklovýlet Z Doks kolem Hradčanských stěn k Máchovu jezeru

Časová náročnost: 3 hod. s přestávkami na lehké občerstvení a obdivování přírodních krás.

Trasa vede po zpevněných površích a až na stoupání u Velké Bukové není příliš náročná. Trasa je vhodná pro všechny druhy kol s vyjímkou silničních speciálů. Trasa vede převážně lesem s minimální možností občerstvení.

Popis trasy:

Na nám. Republiky v Doksech se napojíme na cyklotrasu č. 25, kterou budeme následovat až před osadu Břehyně. Zde můžeme pokračovat cca 200 m rovně a přijedeme do osady Břehyně, kde se prodává v létě výborná zmrzlina. Po občerstvení a lehkém pokoukání u Břehyňského rybníka, se vrátíme zpět na trasu č. 25 a budeme ji sledovat po asfaltové silničce lesem až k rozcestí cyklotras. Na rozcestí odbočíme vlevo a následujeme stále cyklotrasu č. 25. Po necelých 2 km narazíme na rozcestí, cesty jsou zde značeny místními názvy.
Zde opustíme trasu č. 25 a budeme se držet Strážovské cesty, která nás zavede do míst, kde bývala osada Strážov. Od odpočivadla se dáme vpravo po modrém značení VLS, které nás povede ostrým stoupáním pod Velkou Bukovou.
Dále budeme pokračovat po úzké asfaltové silničce, která Velkou Bukovou objíždí, na Starou lipskou cestu a dále po hrázi Vavrouškova rybníku k značené cyklostezce VLS. Zde pojedeme vlevo a kolem rybníků Držník a Hradčanského rybníka dojedeme do Hradčan. V Hradčanech můžeme navštívit Infocentrum VLS a občerstvit se v nedaleké hospůdce. Z Hradčan se vydáme po cyklostezce VLS, která vede kolem pískovcových skal Hradčanských stěn. Zde si po levé straně všimneme samostatně stojící skalní věže, tzv. Tvarožníku. Po několika kilometrech přijedeme k turistickému odpočívadlu na rozcestí cyklotras, zde odbočíme vlevo a pokračujeme po cyklotrase 3054 kolem obory Velký dub.
Když sjedeme Hraniční dolem, který nás zaujme roztodivnými skalními útvary, napojíme se na cyklotrasu 3045, kterou budeme sledovat přibližně 2 km. Přijedeme na rozcestí u restaurace Myslivna, přejedeme silnici a pojedeme rovně po tzv. Václaváku (hustě zastavěná chatová oblast pod Borným), na jeho konci odbočíme vlevo na lesní cestu a po chvíli narazíme na žlutou turistickou značku, kterou sledujeme až na hráz Máchova jezera ve Starých Splavech. Cestou se nám otevře neopakovatelný výhled na jezero s Myším ostrůvkem a s Bezdězy v pozadí.
Projedeme Staré Splavy a před železničním přejezdem odbočíme vlevo na červenou turistickou značku, která nás povede po tzv. Jarmilině stezce k Máchovu jezeru v Doksech. Pojedeme stále podél trati k odpočívadlu pod viaduktem, kde odbočíme vlevo a podél Lesoparku Masarykovy sady dojedeme na cyklotrasu č. 25 na Mimoňské ulici, která nás dovede na náměstí Republiky k Infocentru.

Poslední aktualizace: 10.5.2024
Z Doks kolem Hradčanských stěn k Máchovu jezeru na mapě

Příspěvky z okolí Z Doks kolem Hradčanských stěn k Máchovu jezeru

Městečko Doksy – Březová alej vzdechů a Šibeniční vrch
Na jihovýchodním okraji městečka Doksy u Máchova jezera se nachází kopeček…
Výklenková kaple je menší sakrální stavba, typ kaple, která postrádá…
Vydáme se turisticky velice atraktivní cestou okolo Máchova jezera.…
Zámek se nachází ve městě Doksy na Českolipsku v Libereckém kraji. Na tro…
  Byl postaven kolem roku 1638 na místě staršího dřevěného kostelíka.…
Kostel sv. Bartoloměje a Nanebevzetí Panny Marie v centru města Doksy…
Začátkem května byl v Doksech naproti kinu v ulici Máchova otevřen Zoopark…
Informační centrum Vám poskytne informace o společenských, kulturních a sportovních akcích ve městě…
Starý Bernštejn je zřícenina hradu z 15. století. Nachází se mezi Dubou a…
Památník je pobočkou Vlastivědného muzea a galerie v České Lípě…