Z Chocně do Ústí nad Orlicí

Nedlouho po návratu z dovolené jsme si dopřáli další pěkný výlet ve výjimečně trochu lidštějším počasíJ Zajeli jsme si do Chocně a vydali se hned od nádraží po zelené turistické značce přes rozcestí Peliny (1 km) a Hradníky (1 km) kolem chat lesíkem vzhůru do nedalekých Oucmanic (3 km). Okolo ekocentra Paleta (0,5 km) jsme pokračovali společně se zajímavou naučnou stezkou do lesíka a přes Čertovu lávku pod zříceninou hradu Orlík opět dolů do Brandýsa nad Orlicí (2 km). Zde jsme si zašli kousek zpátky po červené do cukrárny Na Výsluní, abychom poté po modré značce vystoupali na hradní zříceninu kousek nad městečkem (0,5 km), odkud je na ně moc pěkná vyhlídka. Dále nás značka vedla po skalním hřbetu vysoko nad údolím až na dohled jakési vesnice, kterou jsme mylně pokládali již za Pernou, a tak jsme se – i díky poněkud vybledlé značce na jediném stromě u polní cesty – do této vísky i trochu podívali, abychom brzy zjistili, že se jedná o Kaliště a pozůstatek někdejšího odlišného značení, na naší mapě navíc ještě trestuhodně setrvávajícího!:-( Navíc se nám jali radit také místní obyvatelé, snažící se nás přesvědčit k cestě po silnici, protože značka už tudy dávno žádná nevede. Naštěstí jsme si opět trvali na svém, vrátili se kolem osamělého stromu na kraj lesa a zjistili, že aktuální značka mizí právě zde v houští staré zarostlé skládky, kolem níž ovšem vede nepatrná cestička, později v lese naštěstí už trošku patrnější, která nás prudkým sešupem dovedla do vytoužené Perné (2 km). Dlouho jsme si však malebného údolí Orlice neužili, neboť jsme museli okamžitě zase šplhat na další kopec (Zátvor - 495 m n. m.), naštěstí pěkným lesem a pohodlnou úvozovou cestou, za nímž nás po 3,5 kilometrech čekala obec Rviště s pěknou roubenou zvoničkou a po dalším kilometru pak vesnička Dobrá Voda. Odtud jsme sestoupili do chatové osady Klopoty (1 km) a kolem mlýna (0,5 km) pokračovali opět lesem vzhůru podél vyschlého potoka do Říček (1,2 km). Tato vysoko položená obec od naší poslední návštěvy před pár lety znatelně prokoukla, zbytek cesty už jsme sice znali, ale máme ten úsek rádi a je hlavně do Ústí nad Orlicí nejkratší: po modré kolem kříže a Renčínova buku přes chatovou oblast dolů k Panskému mlýnu (3,5 km) a do centra, nejlépe opět Na VýsluníJ

Poslední aktualizace: 4.9.2015
Z Chocně do Ústí nad Orlicí na mapě
Autor: Isolda11

Příspěvky z okolí Z Chocně do Ústí nad Orlicí

Choceň - železniční stanice
Zastávka vlaku. Zde nebo v nejbližším okolí jsou k dispozici tyto…
Půjčovna kol Českých drah - Choceň
Všechny půjčovny kol ČD jsou vybaveny kvalitními…
Popis trasy naleznete na adrese:http://ondra-pdvyv.wz.cz/odkazy/XXIV-4s…
Blízkost obou měst a jejich propojení turistickou trasou (a…
Nenáročná vycházka začíná na železniční stanici v Chocni a vede c…
Pomník se nachází u vlakového nádraží, v Pernerově ulici.Na pomníku je text:V REVOLUČNÍCH DNECH 9.5.1945 BYLI V TĚCHTOMÍSTECH ZAVRAŽ…
Nachází se východně od vlakového nádraží, v těsné blízkosti…
Nově zbudovaná pěší turistická trasa vychází od rozcestí u choceň…
Nachází se za choceňským zámkem na levém břehu Tiché Orlice. Tento…
Hlavní turistické rozcestí města. Prochází tudy červeně, zeleně a žlutě značená turistická cesta. Červená vede jedním směrem údolím Tiché Or…