Z České Lípy do Starých Splavů - přes Peklo a Zahrádky

číslo 1 Rozcestník u Autobusového nádraží Asfalt 0,0 km
  Procházíme průmyslovou zónou městskou části Dubice až k Dubickým rybníkům
číslo 2 U bývalé restaurace Neptun 1,9 km
  Obcházíme rybníky, lučinami dojdeme až k okraji Přírodní památky Peklo.
číslo 3 Před Peklem 3,2 km
  Procházka Peklem je jedinečná. Pořád je na co se dívat. Nakonec vejdeme do malebné osady Karba, dnes části Zahrádek.
číslo 4 Karba 5,7 km
  K zámku Zahradky se dostaneme opět podél Robečského potoka, pod železničním viaduktem, který je technickou památkou.
číslo 5 Před zámkem 6,7 km
  Určitě si prohlédneme zámecký park. Poté sejdeme k silnici na Litoměřice a po místní komunikaci se dostaneme ke kostelu sv. Barbory.
číslo 6 Kostel sv. Barbora Asfalt 7,9 km
  Dobré místo k odpočinku a relaxaci. Pak projdeme obci Borek až k soše sv. Jana Nepomuckého, kde prakticky začíná Dlouhý důl.
číslo 7 u sv. Jana Nepomuckého Šotolina 9,3 km
  Dlouhý důl je půvabný, i když lesy jsou dosti zdevastované těžbou. Přesto je na co se dívat.
číslo 8 Hospoda Na rychtě 12,1 km
  Zde si příjde na své každý milovník dobrého jídla a stylového prostředí. Možná se vám pak už ani nebude chtít dále. Ale překonejte se, stojí to za to! K rozcestníku Pod Maršovickým dolem jdeme romantickou krajinou. Je pořád na co se dívat.
číslo 9 Pod Maršovickým vrchem 14,7 km
  Měníme značení, pokračujeme po zelené. Sestup do Černé rokle je zkraje dosti krkolomný, ale později můžeme obdivovat zajímavé skalní útvary. Za odměnu.
číslo 10 Uhlířův důl Šotolina 16,5 km
  A opět měníme značení, tentokrát na žlutou. Selská rokle je poměrně schůdná, s částečným asfaltovým povrchem, vycházíme u hlavní silnice před Starými Splavy.
číslo 11 U silnice Asfalt 18,7 km
  Do cíle našeho putování je už jen co by kamenem dohodil. Kousek po hlavní ulici a ocitáme se u Máchova jezera.Došli jsme.
číslo 12 Máchovo jezero Asfalt 19,5 km
  Jsme v cíli. Určitě je nutno pokochat se krásným pohledem, v létě se vykoupat a jinak zase se občerstvit. Zasloužíme si to.

Tato trasa je sice trochu náročnější co se týká délky i terénu, ale o to více na ní zažijete Romantiky a určitě budete spokojeni její různorodosti a poznáním krás Máchova kraje z trochu jiných, méně známých míst.

Od České Lípy projdeme malebným kaňonem Robečského potoka nazvaného Peklo, poté přes osadu Karba se dostaneme k zámku v Zahrádkách. Zámek je sice pro veřejnost uzavřen, ale za prohlídku stojí zámecký park. Od zámku dojdeme alejí ke kostelu sv.Barbory, přes obec Borek do Dlouhého dolu, který nás dovede až do Jestřebí. Tady je už nejvyšší čas si odpočinout, nabrat síly a občerstvit se můžeme třeba v stylově zařízené hospodě Na rychtě u hlavní silnice na Mladou Boleslav. Plni sil a elánu pokračujeme dále po okraji lesa pod Maršovský vrch, pokocháme se divokou rázovitou přírodou Černé rokle, abychom se nakonec Selskou roklí dostali do cíle naší cesty, do známého letoviska, Starých Splavů.

Poslední aktualizace: 1.10.2012
Z České Lípy do Starých Splavů - přes Peklo a Zahrádky na mapě
Autor: Karolus

Příspěvky z okolí Z České Lípy do Starých Splavů - přes Peklo a Zahrádky

Vánoční Česká Lípa
Zkuste odložit na chvíli pracovní starosti, obavy, každodenní spě…
Pátek 31. 7. 2020 Večer i v noci bylo teplo, až k ránu se trochu ochladilo…
Aquapark v České Lípě nabízí množství atrakcí - tobogan, skluzavky, masážní lůžka, masážní bazén, whirpool, dětský bazén, dětské…
Také v letošním roce si můžete půjčit koloběžku a poznat město Česká Lípa i jeho okolí jinak. Koloběžka navíc rýsu…
Českolipský hrad Lipý i Centrum textilního tisku se od 5. května …
Z České Lípy směr Děčín.Mezi Starým Šachovem a Františkovem  odbočit směr Verneřice.Asi tak v půli Valkeřic budou po pravé straně dvě stejné světlé bytovky,zajeďte za ně,Vede t…
Česká Lípa město  Přicházíme po červené od Písečné do České Lípy. Do…
Jedno staré a prý osvědčené přísloví praví , - všude dobře, doma nejlépe-.…
Již v sobotu 01. 05. od 10:00 h mohou místní i návštěvníci každý víkend využít novou půjčovnu koloběžek na parkovišti u Panské skály v Kam…
Každé město se pyšní svou historií i svým duchovním zázemím, neboť to, jakým způsobem se město stará o své památky je jeho prvořadou…
Nachází se na jižním okraji města a je umístěno v těsné blízkosti…
Tento jez na řece Ploučnici ve městě Česká Lípa byl postaven v roce 1910…
Kostel svaté Máří Magdaleny se nachází v České Lípě na Smetanově nábřeží na břehu řeky Ploučnice. Byl vystavěn v polovině 13. stolet…
Okolí České Lípy je bezesporu plné lákavých a zajímavých míst. Každá část…
Pojďme se vydat na cestu podhůřím Lužických hor, krajinou malebných…
Vodní hrad Lipý
Soutěž 2 body
Vodní hrad Lipý, respektive jeho zřícenina, se nachází v centru České…
Červený dům je dům ve stylu italské renesance, který si v roce 15…
Vánoční trhy s nabídkou rukodělných dárků, svařené víno, koledy, vánoční koncerty, všechny tyto drobnosti zpestřují předvánoční čas a lidé j…
Městské slavnosti se v České Lípě pořádají s přestávkami od roku 1973. Od…
Před branou a mostem do vodního hradu Lipý, poblíž Červeného domu roste skupina čtyř jilmů. U jednotlivých stromů se věk odhaduje na…