Z Budišova do Velkého Meziříčí

Ve stopách jednoho dávného školního výletu jsme se vydali zase jednou krásnou krajinou Vysočiny, tentokrát z Budišova do Velkého Meziříčí.

Nedaleko budišovského nádraží stojí turistický rozcestník s modrou značkou, která spojuje Třebíč a Velkou Bíteš (celkem je to přes 40 km – to by teda byl výšlap, co?!Smile). V našem směru bychom se po ní mohli vydat do vesnice Oslava, ale vzhledem k poměrně namoklému terénu – a také pro drobné oživení – jsme tentokrát zvolili pro první úsek naší cesty cyklostezku, vedoucí v podobném směru, ale přes vesničky Kundelov a Studnice.

Ovšem ještě předtím jsme se krátce zastavili v zámeckém parku a nakoukli i na nádvoří (expozice vycpaných zvířátek byla zrovna zavřená, protože nešel proud, a tak nám zůstane na příště).Smile

Foto: Isolda11

Zvolená trasa je pak velice pěkná, po silničce opravdu jen málokdy něco projede, takže se jde naprosto bez problému, zatímco námi tentokrát vynechaný úsek po modré zahrnuje i poněkud vlhčí louku a les – sice nádherný, ale komplikovaný svéhlavým potůčkem i v mnohem sušším počasí…wink

Za Studnicí už se dokonce ze silnice odbočí na kamenitou polní cestu, kterou se zvolna klesá už do zmíněné Oslavy (je to z Budišova – podobně jako po značce – asi 5 km). Jestlipak do této pěkné vesničky ještě jezdí pojízdná prodejna, kterou jsme tu kdysi potkali…?Smile

Z Oslavy už se vydáme po žluté značce oslavským údolím rovnou do Velkého Meziříčí. Po 4 kilometrech dorazíme k rozcestníku u Eliášovy myslivny, od něhož už vidíme rekreační středisko Nesměř s řadou malých dřevěných chatiček, v nichž jsme kdysi strávili velmi nudný třídenní školní výlet (protože jediným povyražením byla právě cesta z V. Meziříčí první den sem, poslední zpátky – a mezi tím vycházka do Budišova a zpět).sad

I dnes to v táboře žilo, všude spousta dětí, cestou dál jsme se pak museli na úzké silničce sem tam vyhýbat autobusům, protože dnešní dorost už asi pěšky nechodí…wink

Pohodlná cesta snadno ubíhá a za chvíli už jsme na dalším rozcestí u nesměřské hájenky (1,5 km) a na Letné (2,5 km), odtud už je to jen 1,5 km na meziříčské nádraží a poslední kilásek na náměstí. Nakoukli jsme aspoň do farního kostela, vylezli si k zámku a zakončili v sympaticky vylepšené cukrárně Adině hned vedle radnice…Smile

Poslední aktualizace: 11.9.2011
Z Budišova do Velkého Meziříčí na mapě
Autor: Isolda11

Příspěvky z okolí Z Budišova do Velkého Meziříčí

Sousoší sv. Václava s anděly v Budišově
Jednou z dominant Městečka Budišova u Třebíče je kvalitní barokní sousoší svatého Václava se dvěma anděly. Nachází se na křižovatce,…
V parčíku pod kostelem v centru Městečka Budišov u Třebíče se ukrývá skupina barokních soch. Jedna z nich představuje sv. Jana…
V parčíku na budišovském náměstí se ve stínu stromů ukrývá sice nepříliš monumentální, ale přesto pozoruhodný barokní sloup se…
Rozsáhlý zámek je klenotem obce Budišov na Třebíčsku v kraji Vysočina.…
Kostel Nanebevzetí Panny Marie a sv. Gotharda stojí na Návrší uprostřed…
Gotická věžovitá tvrz se nachází ve vsi Nárameč na…
Ve velkomeziříčské Hornoměstské ulici jsou k vidění tři pozoruhodné barokní skulptury. Když jdeme směrem z centra, od náměstí,…
Ve velkomeziříčské Sokolovské ulici stojí barokní sousoší sv. Josefa s Ježíškem v náručí a dvěma andílky sedícími na podstavci.…
Podobně jako v nedalekém Hodově stojí také v obci Nárameč v bezprostředním sousedství Budišova u Třebíče na návsi mezi stromy, hned…
Na návsi v obci Hodov nedaleko Budišova u Třebíče stojí kaplička zasvěcená sv. Janu Nepomuckému. Vybudována byla pravděpodobně v 19.…