Z autokempu Olšovec kolem rybníků Olšovce a Budkovanu

číslo 8 Na hrázi Olšovce Šotolina 5,5 km
číslo 9 Výhled na Jedovnice Šotolina 6,0 km
číslo 10 Autokemp Olšovec Šotolina 6,4 km

Autokemp Olšovec je největším kempem Drahanské vrchoviny. Nachází se u stejnojmenného rybníka, který svou rozlohou 42 ha je i největší vodní plochou tohoto horopisného celku. Protože městys Jedovnice, na jehož okraji se tato vodní plocha nachází, bývá řazen i do Moravského Krasu, proto totéž platí i pro tuto turistickou oblast.
Okružní vycházku započneme u recepce, kde narazíme na červeně značenou turistickou cestu. Dáme se po ní východním směrem a po chvíli přijdeme k odbočce na hráz dalšího rybníka Budkovanu. Za ní začíná chráněná Budkovanská alej, kterou dorazíme až na křižovatku turistických tras Budkovan, rozcestí. Odtud souběžně se zelenou přijdeme k dalšímu rozcestí Podomský potok. Zde opustíme turistické značky a po zpevněné komunikaci se vracíme zpět. U odbočky k Budkovanu narazíme v letní období na stanové tábory a za nimi po chvíli již uvidíme opět hladinu rybníka Olšovce. Podél jeho břehu dorazíme již k zastavěné části Jedovnic zvané Barachov, kde se nachází stejnojmenná výletní restaurace a rozlehlé parkoviště. Za ním odbočíme na širokou hráz a po ní přijdeme ke stavidům rybníka, kde stojí srubová výletní restaurace U hastrmana. Od ní přes hráz se otevírá zajímavý pohled na městys Jedovnice. Dále pokračujeme podél břehu Olšovce k vyhlíce, ze které se otevírá panoramatický pohled na Jedovnice. Za chvíli pak mineme další výletní restaurace zvanou Partyzánka a co nevidět jsme již opět u recepce autokempu.
Okruh vycházky kolem Olšovce a Budkovanu je dlouhý 6,4 km.

Poslední aktualizace: 1.12.2014
Z autokempu Olšovec kolem rybníků Olšovce a Budkovanu na mapě
Autor: pasatur

Příspěvky z okolí Z autokempu Olšovec kolem rybníků Olšovce a Budkovanu

Single trail – Jedovnice – Moravský kras
Single traily u Jedovnic v Moravském krasu jsou přírodní stezky pro cyklisty…
Vzhledem k různým vládním opatřením jsme naši tradiční j…
Na první víkendový den nám původně slibovali počasí značně nevlídné, téměř…
Nachází se na jihovýchodním okraji rybníka Olšovec. Mokřad zde by…
Zdejší letovisko je nejvýznamnější rekreační centrum Drahanské vr…
Jedeme na Drahanskou vrchovinu do významného střediska letní…
Rychlostní závody motorových člunů v České republice se jezdí tra…
Nachází se na východním okraji městyse a svou rozlohou 42 ha je n…
Nachází se na hrázi Jedovnického rybníka Olšovce při cestě z měst…
Jedovnice - Francisova turbína na hrázi Olšovce
Na hrázi jedovnického rybníka Olšovce se nachází zajímavý histori…