Z Anenské Studánky přes Kunčinu do Moravské Třebové

Krásný výlet méně známými i frekventovanými končinami Svitavska můžeme začít třeba na vlakové zastávce Anenská Studánka. Hned z nádraží vede zelená turistická značka, která po 1 kilometru dojde kolem bývalých lázní (dnes ústav sociální péče – podrobněji o tomto pozoruhodném místě pojednávám ve zvláštním příspěvku) do vlastní, docela vysoko v sedle mezi kopci položené obce.

Dále pokračujeme již po červené značce 2,5 kilometru do Helvíkova, což je vlastně ještě část Anenské Studánky, malá osada s barokní kapličkou v centru. Mezi oběma obcemi procházíme po silničce pod skupinou větrných elektráren – a je tu skutečně i docela – v létě ovšem velmi příjemně – větrno… Je to jistě věc názoru, leckomu tahle monstra – zvláště v tak krásné přírodě vadí, ale zřejmě přinášejí přilehlým obcím alespoň vítané finanční prostředky, jak je vidět třeba na různých jejich úpravách a vybavení, v současné době se třeba opravuje Kostel sv. Vavřince v Anenské Studánce…

Za Helvíkovem už se ponoříme do opravdu překrásných lesů, kterými se dostaneme po 2 kilometrech nad Mladějovské hradisko, kdy se např. pohybujeme ve výšce hezkých 630 metrů nad mořem. Zde máme na výběr i další značku, vedoucí přímo na hradisko a do Mladějova, ale my jsme tentokrát zvolili ještě pokračování červené k hájence Nad Vískou. Tento úsek byl tedy skutečně doslova pohádkový, nádherné hluboké lesy s bohatým výběrem hub, sem tam i nějaký ten srneček, místy trochu mokřiny, prostě intenzívní turistický zážitek!Smile

Na následujícím rozcestí už narazíme i na silničku, kterou jsme se rozhodli využít – ve spojení s místním značením, abychom se dostali poměrně prudkými serpentinami dolů do údolí a přes Novou Ves do obce Kunčina, kterou jistě nemůže opomenout žádný milovník barokního sochařství. Taková galerie světců, jaká před námi defiluje u zdejšího kostela, se opravdu hned tak nevidí, bude to také vyžadovat zvláštní příspěvek…

Foto: Isolda11

Díky místnímu značení jsme nemuseli z Kunčiny do cíle naší cesty – Moravské Třebové – jít přímo po silnici, ovšem kdybychom byli tušili, že budeme muset v tomto posledním úseku projít přes jakousi mohutnou technoparty, asi bychom si to ještě rozmysleli! Ale naštěstí vše dobře dopadlo, jindy je to jistě pěkná a klidná cesta – no a tradiční závěrečná káva v cukrárně na náměstí v malebné Moravské Třebové vše napravila… Celý výlet vychází až na nádraží asi na 22 km, je ale lepší vyrazit co nejdřív, aby se člověk mohl na tolika nádherných místech i na chvíli zastavit…wink

Poslední aktualizace: 25.8.2011
Z Anenské Studánky přes Kunčinu do Moravské Třebové na mapě
Autor: Isolda11

Příspěvky z okolí Z Anenské Studánky přes Kunčinu do Moravské Třebové

Z Anenské Studánky do České Třebové
Včera jsme vyrazili do České Třebové a odtud popojeli ještě dvě zastávky…
Tato nevelká a dnes nepříliš známá obec má vlakovou zastávku na trati…
Nachází se u křižovatky v obci. Prochází tudy červeně a zeleně značená turistická cesta. Červená značka vede jedním směrem na Helvíkov…
Damníkov - kostel sv. Jana Křtitele
Nachází se uprostřed obce u hlavní ulice a vytváří zdejší dominantu…
Damníkov je středně velkou protáhlou obcí s 690 obyvateli a najdeme ji v …
Kostel sv. Vavřince v Anenské Studánce
Kostel sv. Vavřince, dominanta obce Anenská Studánka, vlastní Římskokatolická farnost děkanství Česká Třebová. Je z roku 1907. Posta…
Třebovice jsou větší obcí s 810 obyvatel…
Ačkoliv všeobecně máme spojené rybníkářství s jižní částí Čech, t…
Nachází se na hrázi rozlehlého rybníka Hvězda, který napájí říčka …
O uplynulém víkendu jsme se vydali relaxovat do krásných lesů v okolí České Třebové na příjemný asi 15kilometrový výlet. Ze…