Z Anenské Studánky do České Třebové

Včera jsme vyrazili do České Třebové a odtud popojeli ještě dvě zastávky lokálkou do Anenské Studánky, pořád stejně opuštěné staničky jako při naší minulé návštěvě před několika lety. Zelená turistická značka, která tu začíná, nás po 1,5 kilometru dovedla silničkou vzhůru do samotné obce – a tentokrát jsme se rozhodli pokračovat po ní dále. Hned na prvním úseku k 1,5 km vzdálené bývalé osadě Královec, kde ještě před pár lety stály zbytky někdejší kaple, jsme museli projít loukou a pasekou, po nočním či ranním dešti pořádně mokrou, takže jsme se mohli až do pasu ždímat:-( Byli jsme ale odměněni vskutku skvělými jahodami úctyhodných rozměrů:-) Dále nás cesta vedla větrným návrším přes pole až dolů na silnici poblíž velikého rybníku Hvězda (3 km), na koupání jsme však v dopoledním chladnu ani nepomysleli, stejně je to tuším rybník chovnýJ Kolem něj jsme pokračovali po silničce 2 kilometry k železniční zastávce Semanín a poté – s krátkou odbočkou k nedávno opravené kapli v místech zaniklé osady Rybník - další 2 km společně s modrou značkou do lesa na rozcestí u rezervace Psí kuchyně. Odtud jsme stále po stejné značce a pohodlné asfaltce vystoupali 3,3 km Nad Janov a po dalších 200 metrech se ocitli Nad Zlatou studánkou, kde už jsme to znali z některých dřívějších výletů. Odtud nás hned tři značky společně vedly 3 kilometry ven z lesa a silničkou s alejí až na Kozlovský kopec. Zde jsme opět zvolili trasu dosud neznámou a vydali se po modré do Semanína (4 km). Cestou jsme si prohlédli pěknou Semanínskou kapličku (1,5 km) u silnice a sešli spolu s naučnou stezkou krásným skalnatým údolím Smraďoch Pod Kamenný vrch (2 km) a do centra obce. Trochu jsme zalitovali, že ještě asi nejsou oficiálně prázdniny, protože pak by byla otevřena jistě zajímavá expozice Semanínská renesance v místním kostele, i tak jsou tu ale k vidění velmi zajímavé památky. Poslední úsek do České Třebové už jsme došli jednoduše po cyklotrase, mohly to být tak 3 km, naštěstí se v neděli na právě probíhající modernizaci silnice nepracovalo a posléze v cíli nezklamala ani naše oblíbená tradiční cukrárna U SukůJ

Poslední aktualizace: 29.6.2015
Z Anenské Studánky do České Třebové na mapě
Autor: Isolda11

Příspěvky z okolí Z Anenské Studánky do České Třebové

Z Anenské Studánky přes Kunčinu do Moravské Třebové
Krásný výlet méně známými i frekventovanými končinami Svitavska můžeme…
Tato nevelká a dnes nepříliš známá obec má vlakovou zastávku na trati…
Nachází se u křižovatky v obci. Prochází tudy červeně a zeleně značená turistická cesta. Červená značka vede jedním směrem na Helvíkov…
Kostel sv. Vavřince v Anenské Studánce
Kostel sv. Vavřince, dominanta obce Anenská Studánka, vlastní Římskokatolická farnost děkanství Česká Třebová. Je z roku 1907. Posta…
Damníkov je středně velkou protáhlou obcí s 690 obyvateli a najdeme ji v …
Damníkov - kostel sv. Jana Křtitele
Nachází se uprostřed obce u hlavní ulice a vytváří zdejší dominantu…
Na Hřebečský hřbet do oblasti obce Mladějova na Moravě a jeho jed…
Od zastávky v Mladějově po žluté značce kolem železničního muzea, obcí podél řady zachovalých roubených statků až na okraj lesa k hájence…
Letošní první  turistický výlet organizovaný kamarádem Františkem byl bez…
Původní úzkorozchodná průmyslová železnice dnes vozí místo žáruvzdorných …
Jedeme do Mladějova na Moravě na již tradiční vzpomínkovou akci za padlé z…
Mladějovická průmyslová dráha Mladějov na Moravě. Na tento výlet můžeme…
Neděle 17. 9. 2023 Dnes vstáváme všichni okolo půl osmé. Venku je…
Mladějov na Moravě je středně velká obec s 480 obyvateli a najdeme ji pod…
Třebovice jsou větší obcí s 810 obyvatel…
Nachází se na hrázi rozlehlého rybníka Hvězda, který napájí říčka …
Jednoznačnou dominantou východočeské obce Luková je kostel zasvěcený sv. Markétě. Ačkoliv se současný počet obyvatel udává v počtu kolem 760 dá se us…
Trasa dnešní nenáročné vycházky začíná na nádraží v Rudolticích,…
Rudoltice jsou velkou a protáhlou obcí s 1250 obyvateli a najdeme ji v po…
Dominantou obce Rudoltice nedaleko Lanškrouna je empírový Kostel Sv. Petra…