Wiefberg - Wachberg - Mikulášovice - CHKO Labské pískovce

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

číslo 1 OD Wiefbergu na Wachberg 0,0 km

Od rozhledny Wiefberg se vydáme po červené značce , pod vrchem je rozcestník , pokračujeme dále doprava po červené, procházíme cestou lemovanou stromy na jejím konci, dojdeme k rozcestníku a ten nás odkazuje dále po modré značce podél lesa až nás do lesa nakonec zavádí a zde klesáme po lesní pěšině, pak se stáčíme doprava přes potom a stoupáme ne cestu nad úrovní potoka. Cesta chvíli vede rovně a pomalu začíná stoupat a potom prudce klesá, k dalšímu prameni, který překračujeme a táhle dlouze stoupáme až na okraj lesa, odsud se nabízí výhled na nejbližší kopce a lesy, cesta nás vede zpět do lesa táhlým stoupáním až k asfaltové silnici vedoucí lesem, dáme se po ní a cca po 200m z ní scházíme abychom si ji lesem nadešli. A to už vidíme budovu  „Wachberg Baude“, od které se nabízí nový další pohled na Saské Švýcarsko, krásně je též vidět na nedaleký Wiefberg s rozhlednou, a za ním Lužické hory,

číslo 2 Z Wachbergu do Miklášovic 2,3 km

Vrátíme se k rozcestníku pod restarací, nabízí nám možnost modré či zelené značky, obě nás dovedou zpět do Čech. Mě zaujala zelená značka, neboť ani v jedné mapě, které mám není uvedena. Rozhodl jsem se tedy po ní vydat, po necelých 200 metrech jsem překročil státní hranici, a procházel již českým lesem, cesta nás po cca 400 m vyvádí na mítinu a odkazuje nás doprava  znovu do lesa, po cca 800 m ostře zabočuje vlevo až nás vyvede z lesa mezi louky, pokračujeme stále rovně k březovému hájku a odsud klesáme podél ohradníku až dojdeme k fotbalovému hřišti, po pár krocích míjíme i koupaliště v Mikulášovicích , zde je též rozcestník, odsud je to do Mikulášovic už pouhý 1km, po zelené či žluté značce.

Tentokráte začneme v Německu, vydáme se z rozhledny Wiefberg, která nabízí nádherný výhled nejen na Saské Švýcarsko či Lužické hory,pokračujeme dále k další vyhlídce, tentokrát na vrchu Wachberg a odsud se vydáme zpět do Čech do CHKO Labské pískovce a dojdeme až do Mikulášovic.

Poslední aktualizace: 25.3.2010
Wiefberg - Wachberg - Mikulášovice - CHKO Labské pískovce na mapě
Autor: Salwin

Příspěvky z okolí Wiefberg - Wachberg - Mikulášovice - CHKO Labské pískovce

Z Mikulášovic na vrcholy Weifberg a Wachberg
O tom, jestli otevřené hranice v Evropě jsou přínosem nebo ne bychom mohli vést dlouhosáhlé debaty a není to ani pro tento web vhodn…
Nejkratší cesta z české strany na rozhlednu Weifberg vede z Mikulášovic po Staré Mikulášovické silnici, nebo se jí také říká Česká…
 Rozhledna Weifberg se tyčí nad obcí Hinterhermsdorf. Je vysoká 36 metrů a je v provozu od roku 2000. Na dřevěnou rozhlednu, ze…
Obvazcový dům, nebo také podstávkový dům, je typický st…
Pěší výlet ve Šluknovském výběžku a Českoněmeckém pohra…
Na jižním okraji Mikulášovic, na úpatí Hraničního vrchu…
V Zadním Saském Švýcarsku nad osadou Saupsdorf se tyčí …
Naše trasa začíná u nádražíčka Mikulášovice -střed na trati 084.Po místní…
Nabízím velmi nenáročnou spíše procházkovou trasu vedoucí z českých Mikulášovic kolem rozhledny Weifberg (nabízí nádherné výhledy na…
Výlet k nejsevernější rozhledně České republiky,která stojí na vrcholu…
Trasa vedoucí při jihozápadním cípu Šluknovského výběžku, nabídne 3…
Tentokrát se opět vydáme do kraje Labských pískovců - konkrétně do Ptačí…
Dalším Vaším výletem v oblasti Labských pískovců, může být třeba tento opravdu nenáročný výlet ze středních Mikulášovic na nedalekou…
Rozhledna Tanečnice se nachází na stejnojmenném vrchu 597 m.n.m. 3 km od Mikulášovic.Stojí nedaleko od hranic s Německem,nabízg…
Trasa vedoucí z Mikulášovic na rozhlednu Tanečnice a následně po zlodějské stezce na Hančův vrch a zpět dolů kolem mikulášovického k…
Bude to honička, ale když už jsme se rozhodli obětovat benzín na vyjížďku do nejsevernějšího koutu našeho státu, proč nevyšplhat na všechny rozhledny,…
Mikulášovice leží v Severních Čechách, západním směrem od města Rumburk v…
Nevelký secesní domek stojí uprostřed Mikulášovic přímo proti kostelu. Na…
Barokní kostel svatého Mikuláše se nachází uprostřed města, po pravé straně silnice směřující…
Zkrátka jsme vyrazili v kalném ránu, ještě zvýrazněném změnou času, do Kopce. Tedy ono to bylo spíš z kopce, ale ta osada se tak…