Výstup na Etnu.

Výstup na tuto bájnou sopku jsme uskutečnili v rámci naší cesty po Kalábrii, Sicílii a Liparských ostrovech. Stany jsme postavili večer při příjezdu pod sopku na parkovišti. Těšili jsme se, jak si před výstupem pořádně odpočineme, ale v noci jsme měli nezvaného hosta - lišku, která hledala v okolí potravu a kromě jiného nám roznesla po parkovišti všechny boty, které jsme měli před stany. Ráno jsme se probudili do krásného dne a tak jsme hned vyrazili, abychom si Etnu užili. Na parkoviště jsme přijeli jako první a vyrazili jsme, samozřejmě pěšky Smile, k vrcholu. Cesta vedla nejdříve pod lanovkou a následně se napojila na cestu, kterou jezdí na vrchol terénní nákladní auta a autobusy a vozí tam turisty, kteří nechtějí nebo nemohou chodit. My však šlapeme po svých, ale zanedlouho začínají po cestě jezdit auta a vířit sopečný prach. Avšak pěších turistů je stále víc a najednou nás předjíždí borec na horském kole Surprise. Později nahoře u vulkanologické stanice se od něho dozvídáme, že je to profesionální vulkanolog, který sem takto několikrát týdně jezdí do práce. Asi v polovině výstupu odbočujeme na jeden z menších činných kráterů. Je to úžasný zážitek... Poté pokračujeme pod hlavní vrchol. Počasí nám přeje a výhledy do údolí jsou parádní. Dojdeme až k chatě, kterou zasypal poslední výbuch. Dál je vstup zakázán! Fotíme se u chaty a na sněhu si chladíme zasloužené pivo. V tomto ročním období bývá vrchol sopky pokryt sněhem. Ale poslední menší aktivita sopky, která se odehrála několik dní před naším výstupem, zasypala sníh vrstvou popílku. Nemůžeme odtrhnout oči od soptícího vrcholu, ale musíme se vydat na zpáteční cestu. Začíná se zvedat prudký vítr a vhání nám sopečný prach do očí a tak nasazujeme brýle a přidáváme do kroku. Po dvou hodinách Ostré chůze jsme na parkovišti. Ještě poslední pohledy k vrcholu a náš úžasný zážitek končí. Opravdu to stálo za to...

Poslední aktualizace: 11.12.2012
Výstup na Etnu. na mapě
Autor: Zdenek7

Příspěvky z okolí Výstup na Etnu.

Etna – krátery Silvestri (Silvestri inferiori e Silvestri superiori)
Symbol Sicílie, nazývaný mj. Krásná hora, netvoří jen činný hlavn…
Etna se nechází na Sicilii a je o nevyšší činná sopka v Evropě. Navštívili…
 Etna, která ční do výšky 3323 metrů nad mořem, patří k nevyšším aktivním…
K našemu zajímavému seznámení s Etnou došlo ještě před přistáním v Catanii…
Největší evropská sopka Etna (Itálie) svou bujnou aktivitou způsobila už řadu neštěstí. Vznikla původně podmořskou erupcí, ale dnes je její…
Catania je město postavené v podstatě znovu po zemětřesení roku 1693. Její…
Sicílie  je jasná volba pokud hledáte celoročně…
Letiště Fontanarossa (CTA) spadá pod město Cat…
Catania je podle počtu obyvatel druhým největším městem Sicílie. Údaje o…
Při nádherné zátoce Jónského moře se na dohled od známé Taorminy nachází…
Taormina je pohádkové sicilské městečko, které se stalo zdrojem inspirace…
I když toho o historii Taorminy bylo napsáno velmi mnoho, dá se tvrdit, že…
Taormina je Krásné město, které  se nachází na ostrově Sicílie. Město pat…
Hrad Monte Tauro bývá označován jako arabsko-normanský a užívá se…
Taormina je jedno z hlavních turistických center na Sicilii. Leží na sever…
Mazzaro leží na severovýchodě Sicilie na pobřeží Jónské…
Letiště Sigonella Naf (NSY) spadá pod město Si…
Mezi nejzajímavější a nejvýznamnější památky sicilského městečka Savoca bezesporu patří také zdejší starověký Palazzo della Curia, který se nachází v…
Jednou z nejvýznamnějších památek sicilského městečka Savoca je k…
I když je Savoca pouze půvabným malým sicilským městečkem, které …